Ga naar inhoud


Naar Zweden op vakantie? Doen???


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Zorg dat je op het platteland altijd voldoende benzine in je tank hebt, benzine stations zijn wat dunner gezaaid, en wanneer je er een gevonden hebt is het ons al eens gebeurd, dat er een bordje aan de pomp hing met het woord "tom". (leeg!)

 

Neem iets mee tegen vliegen en muggen.

 

Neem iets mee, om s'nachts je ogen te bedekken, het wordt er zomers niet echt donker.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Stockholm is een prachtige stad, De mooiste stad waar ik tot op heden geweest ben.

 

- De Scherenkust is leuk, Ook kinderen kunnen zich daar uren vermaken.

 

- Het binnenland is lekker rustig.

 

- Files ?...... Geen files dus.

 

- Bijzondere wilde dieren zoals Elanden, Rendieren, maar ook beren, lynxen en wolven.

 

- Cowboypark High Chapparral.

 

- Het huis + timmerschuur van Emil !

 

- Het themapark van Pippi.

 

- De gehaktballetjes.

 

- De vriendelijke bevolking.

 

etc.

 

 

Doen !!

 

________________________________________________________________

 

Als je van disco-vakantie's houdt......Lekker de andere kant opgaan !

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kan, ga in de maand juni dan zijn de dagen het langst en temperaturen aangenaam en pik een deel van de middernachtzon mee en geniet op de vele meren met kano en maak een BBQ klaar aan de waterkant in alle rust. Vermijd de hoofdsteden want die zijn even druk als bij ons.Heb er zelf van genoten tijdens mijn verblijf 9 maand(ook volvo). Mooi land als je houd van de natuur.Rij de fjorden af langs de westkust tot en met Noorwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal met je eens Han........

 

Ik ben in Noorwegen geweest, redelijk ver naar het noorden, in 1 woord GEWELDIG. We zijn afgezakt via Zweden, mooi land hoor, maar kon op een gegeven moment ook geen boom meer zien. En er zijn verschrikkelijk veel bordjes: ELANDEN....... nou, die heb ik juist niet gezien.

 

Dus topic starter, heb je tijd, ga ook even in Noorwegen op stap.

 

Ronald

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou je van (erg) rustig, bos, prive meertje, vissen, kampvuurtje, barbeknoeien, nog meer rust, bier en sterke drank meeslepen uit Holland in plaats van piepers, geen files, dirtroads, nog meer bos, alweer een meertje waar je de bodem op 10 meter diepte kan zien, 100 miljoen muggen, een uur rijden zonde een andere auto tegen te komen.

Ja, dan gaan. Wel in de zomer. Juni / Juli. Graadje of 20 - 25, 's nachts lekker koel.

 

Moet er georganiseerd vermaak zijn omdat de kids het anders saai vinden dan niet doen.

 

Zweden vind ik trouwens lieflijker dan Noorwegen. Glooiender, minder "rommelig".

 

geluk,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je iets anders doen dan anders in Stockholm? Ga dan eens met Sky View op Stockholms Globen!

 

Hartstikke leuk, een echte aanrader.

 

 

Wil je eens zien hoe het er overdag uitziet, hoe de bolletjes heen en weer gaan richting de top van de Globen? Kijk dan eens op de website:

 

http://www.webbkameror.se/webbkameror/globen/index.php

 

lycka till!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In 1975 zat ik in militaire dienst en kreeg ik drie weken verlof.

Destijds kon je met de Torline van Amsterdam naar Goteborg varen, en vanaf Bergen (Westkust Noorwegen) met de Fred Olsenline weer terug naar Amsterdam varen.

Dat heb ik toen gedaan, ik had mijn fiets en tentje bij me, want ik ging voor het eerst van mijn leven op fietsvakantie.

Het is een prachtige tocht geweest van in totaal 1630 kilometer.

Eerst langs de Westkust van Zweden naar Sarpsborg (Noorwegen), verder naar Oslo, Uddevalla, Torpo, Geilo, Hardangervidda en de Hardangerfjord naar Bergen.

De afstand was ongeveer 900 kilometer, maar bij elke tussenstop maakte ik vanaf de camping ook nog fietstochten in de omgeving, en zo ben ik op 1630 kilometer gekomen.

In totaal heb ik slechts één lekke band gehad en één dag regen, want de zomer van 1975 was geweldig.

Zowel in Zweden als Noorwegen zeer vriendelijk volk, het weggedrag van de autobestuurders was voorbeeldig (ja, was het hier ook maar zo!),

Zweden? Doen!!!

Noorwegen? Zelfs nog mooier! Vooral de woestere landschappen en de Fjorden!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik kan je Zweden en ook Noorwegen aan bevelen. Het zijn rustige landen, het verkeer is rustig en beleefd. De mensen zijn vriendelijk en je kunt met Engels als voertaal prima uit te voeten.

Ik ben er afgelopen zomer ook weer even geweest met vakantie.

Alleen alcoholische versnaperingen zijn daar wel duur.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ronaldsl
Helemaal met je eens Han........

Ik ben in Noorwegen geweest, redelijk ver naar het noorden, in 1 woord GEWELDIG. We zijn afgezakt via Zweden, mooi land hoor, maar kon op een gegeven moment ook geen boom meer zien. En er zijn verschrikkelijk veel bordjes: ELANDEN....... nou, die heb ik juist niet gezien.

Dus topic starter, heb je tijd, ga ook even in Noorwegen op stap.

Ronald



Noorwegen is inderdaad nog geweldiger dan Zweden.
Alleen is het leven in Noorwegen ook 1,5 tot 2 maal zo duur als in Zweden.
In Zweden zijn de prijzen voor de meeste produkten redelijk vergelijkbaar met Nederland.

En wat betreft Elanden :
Wij hebben afgelopen zomer in 2 weken tijd 6 Elanden gezien. (en zo'n 60 Rendieren)
Voor Elanden spotten moet je wel even je best doen. Ze zijn veel schuwer dan Rendieren.


Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

vond het zelf prachtig,

maar wat verwachten je kinderen er eigenlijk van

als je wilt tracken / kamperen / wandelen / vissen / natuur beschouwen / zeilen of varen / eens geen geluid wilt horen

dan is het ultimo

de blokhut lidmaatschap kaart in de borstzak en wat basis gerei achterin de kofferbak > vrij als een vogel

die vogel moet wel behoorlijk vliegen om zijn bammetje te vinden.

 

wat een vriend met kiddies gedaan heeft is een houtvlottentocht

een doe vakantie, dus eerst je eigen vlot bouwen... smile

 

ga je het nog plannen, dan neem vooral de tijd om OOK voor je kinderen leuke plekken te vinden

en

met een lang weekendje in het verschiet, kun je allicht al eens naar Göteborg rijden om daar eens de lucht te snuiven

(maar bedenk 't zijn echt grootte afstanden tijdens welke je uren geen mens tegenkomt)

 

hey

 

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verstandige beslissing om naar Zweden toe te gaan!! het mooiste land!

Wat je er kan doen... hangt ook af van wat je interessen zijn.

Maar het hangt ook af van waar je heen wil. Ik hoor hier iedereen diverse dingen roepen, maar de meeste dingen kan je niet in 1 vakantie combineren omdat het te ver uit elkaar ligt.

 

Stockholm is inderdaad de fijnste hoofdstad die ik ken, maar ik zou dit niet als hoogtepunt van een zweden reis willen zien... dat is een stedenreis.

 

Afhankelijk van de leeftijd van de kinderen heb je Astrid Lindgrens Värld in Vimmerby (Småland). Heel erg leuk voor kinderen...

http://www.alv.se/

 

Orsa Björnpark http://www.orsagronklitt.se/ als je van wilde dieren houdt die niet zo zielig in een hok zitten. Het is één van de grootste dierenparken in Europa. Hier kan je o.a. kennismaken met beren, lynxen, wolven en de veelvraat. Een bezoek aan dit park is een groot avontuur voor iedereen.

 

Junibacken is een tip als je beslist om Stockholm te bezoeken... het sprookjespark ligt midden in de stad.

http://www.junibacken.se/

 

Liseberg in de buurt van Göteborg... http://www.liseberg.se/sv/hem/

 

 

Järvzoo is een dierenpark met uitsluitend dieren die in de Zweedse natuur voorkomen: van elanden tot wolven en van poolvossen tot berguilen. Je loopt door het park over een van de langste houten paden van Europa. Järvzoo is te vinden in Järvsö (Hälsingland).

 

Ga je wat noordelijker (waar ik altijd het liefste ben, en waar het veel rustiger is dan in het Zuiden) is het Poolcirkelcertificaat misschien wel leuk...

 

Als je met de kinderen de poolcirkel oversteekt, mag een getuigschrift natuurlijk niet ontbreken. Deze certificaten zijn verkrijgbaar op verschillende plaatsen waar je de poolcirkel kan oversteken.

 

Terug in de zuidelijke helft van het land is http://www.skogsmuseum.w.se/ ook een aanrader...

 

Maar er is zoveel meer...

 

Je kan bv in Skåne ook met zo een karretje (Dressin) op een stigelegde spoorweg 'fietsen' ...

http://www.dressincykling.se/

 

Alle bovenstaande dingen zijn uiteraard voor mensen met vnl kinderen die iets willen 'doen'. Als je een huisje bij een meer huurt zit er overigens ook vaak een bootje bij het huis, waarmee je het meer op kan...

Mijn favoriete dingen zijn meer de prachtige natuurwandelingen door de uitgestrekte bossen... in de noordelijke "fjäll" is het volgens mij nog mooier... tja......

 

en dat is uiteraard lang niet alles wat er mogelijk is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De leeftijd van m'n kinderen is 30 & 34j... en kleinkinderen heb ik (nog) niet...

Ze zijn nu naar de Dordogne geweest, en hebben o.a. grottenbezoek gedaan omwille v slecht weer...

Ook wat wandelingen, maar ik denk dat veel in bossen lopen niet zo hun trek zal zijn, want wat zioe je dan... bomen en bladeren!

Wat krijg je dan: muggeprikken... (ik toch, en sinds verleden week m'n vrouw ook!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...