Ga naar inhoud


Editie 08 - Amiko Alien SHD-8900


Michel

Aanbevolen berichten

wat is de levens duur van zo een ontvanger

2 jaar of 10 jaar

hoe kan ik dit weten

en zijn er reserve onderdelen verkrijbaar indien er iets zou haperen ????

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De economische levensduur is lang, 10 jaar is een reeële verwachting. Zowel DVB-S2 als MPEG4 gaan namelijk nog geruime tijd mee, zijn geen nieuwe normen in aantocht, alhoewel er natuurlijk wel gesproken wordt over verdere verbetering. Dat vindt echter vooral op wetenschappelijk vlak plaats, waardoor er zeker de komende 10 jaar weinig aan te passen valt. Het kan natuurlijk wel zijn dat ontwikkelingen als HBBTV aan je voorbij gaan, maar ik verwacht geen ontwikkelingen die bestaande ontvangers onbruikbaar maken.

 

Wat betreft de technische levensduur, Michel bekijkt in zijn reviews altijd het binnenwerk van een ontvanger. Als hij slechte componenten tegen was gekomen, dan zou hij dat gemeld hebben. Je mag er dus vanuit gaan dat de componenten op zich degelijk zijn. Wel kan een rol spelen dat het hier om een Chinees fabrikaat gaat: Chinese fabrikanten van componenten hebben een slechte naam als het gaat om levensduur. Waar de componenten in de ontvanger vandaan komen staat er niet bij.

 

Van reserve-onderdelen zou ik niet te hoge verwachtingen hebben. Vaak ontstaat voor de wat duurdere ontvangers een markt voor reserve-onderdelen. De populariteit van de ontvanger speelt ook een rol. Voor Dreamboxen zijn reserveonderdelen goed te krijgen. Bij Vu+ zijn er ook al de nodige webshops die in onderdelen doen. Omdat dit een wat goedkopere ontvanger is, die je sneller in zijn geheel vervangt, en ik vooralsnog niet de indruk heb dat er hele grote volumes over te toonbank gaan, zal het lastiger zijn aan onderdelen te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt hier hoor!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En deze leuke ontvanger is onder de naam golden media 990 cr hd pvr al te koop voor € 99,99 en doet niet onder voor sommige ontvangers van 2 tot 3x dat bedrag! :D

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

In advertenties voor de Alien 8900 zie ik staan: zowel dvb-s als dvb-t compatible.

Ik zie jullie test niets over Dvb-t. Is dit soms een aangepast model?

En als dvb-t wel mogelijk is kan dat dan tegelijk zijn aangesloten met dvb-s?

Ik begrijp dat je niet tegelijk dop 1 tuner beide aan kan hebben maar kun je bv van een dvb-s naar een dvb-t zender schakelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In advertenties voor de Alien 8900 zie ik staan: zowel dvb-s als dvb-t compatible.

Ik zie jullie test niets over Dvb-t. Is dit soms een aangepast model?

En als dvb-t wel mogelijk is kan dat dan tegelijk zijn aangesloten met dvb-s?

Ik begrijp dat je niet tegelijk dop 1 tuner beide aan kan hebben maar kun je bv van een dvb-s naar een dvb-t zender schakelen?

Jepe, Ik denk dat je het over de opvolger heb van de Alien 8900.

 

 

Nieuw!: De Amiko Alien 2 is de nieuwste Full HD uit de zeer succesvolle Amiko series. De linux gestuurde ontvanger is Full HD net als zijn broertje de Alien 1. De Amiko Alien 2 is nu leverbaar!

 

De Amiko Alien 2 beschikt over maar liefst 3 tuners. De Amiko Alien 2 kan zowel satelliet, kabel als terrestrisch signaal ontvangen. De nieuwe ontvanger is tevens geschikt voor HbbTV waardoor televisie kijken een interactieve beleving wordt. Met de Opera webbrowser kunt u het internet verkennen. Tal van internet applicaties zijn beschikbaar.

De amiko Alien2 is leverbaar in 2 varianten:

Variant 1: DVB-S2 + DVB-S2

Variant 2: DVB-S2 + DVB-S2 + DVB-C/T

Specificaties

• Linux OS

• Dual BOOT System

• WI-FI

• FULL HD

• 3D

• Plugins

• Spark Onlineservice

• Opera Webbrowser

• Youtube

• Shoutcast

• Picasa

• RSS

• Weersverwachting

• Online handleiding

• USB 2.0 voor opname functies, MP3's afspelen, JPEG diashow en software update.

• USB HUB Ondersteuning (Harde schijf, USB Wi-Fi, WI-FI, etc. .. toetsenbord)

• 2 x Kaartlezer

• HDMI 1.3 Uitgang

• 7-Segment Display

• RCA uitgang (Video, Audio L&R)

• 1 x Scart TV

• Ethernet Poort RJ45

• Digitale Audio uitgang (Coaxiaal)

• RS 232 poort voor software en zenderlijst update

• Stroomverbruik in standby <1 Watt

• Video Resolutie 1080p, 1080i, 720p, 576p, 480p, 576i, 480i

• Gebruiksvriendelijk en meertalige OSD-menu

• Zoom functie

• Automatisch zoeken naar zenders

 

groetjes Dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...