Ga naar inhoud


AVI (xvid/divx) draait nu helemaal top op alle VU+ dozen


korsan

Aanbevolen berichten

De nieuwe Beta Drivers voor de Vu+ hebben een aantal fixes gekregen.

De belangrijkste is dat AVI (xvid/divx) content nu prima afspeelt op de VU+ Duo.

Dit geldt natuurlijk ook voor de rest, maar heb het niet getest.

 

20111110

- Improve media playback

- Add interface to control VFD in the application(ultimo)

- Fix skip problem in media playback

 

De nieuwste Beta Drivers bevinden onderaan in de lijst:

http://archive.vuplu...d/drivers/beta/

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben nog steeds niet volgroeid in de Vu+ materie...

Ik draai momenteel Vti3.2 en inderdaad de media playback heeft zo zijn dingen, dus zou leuk zijn deze updates op m'n duo te krijgen. Hoe doe ik dat?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bestanden in de gedownloade tar.gz naar /lib/modules/2.6.18-7.3/extra/ kopieren/overschrijven en vervolgens de box volledig herstarten.

aangepast door korsan

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had tot nu toe met eigen HD opnames geen vlotte beelden tijdens terugspoelen. Deed ook vaak gekke dingen zoals de opname gelijk van begin af aan laten zien. Gaat nu met deze update veel vlotter.

tnx voor de info weeral !

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Let hier wel mee op, gaat er iets mis met die drivers dan blijft je duo staan op Starting....

Wat ik meestal doe is de extra directory even renamen met mv extra extra-old. Dan een nieuwe extra directory maken onder 2.6.18-7.3 en daar de nieuwe in zetten.

 

Start je box dan niet meer rename je de extra directory naar extra-new, en de extra-old naar extra en dan start je je box weer met de oude drivers. Scheelt je flashen mocht je eens iets hebben met je drivers :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super. Het lionsgate introotje met die tandwielen stotterde tot nu toe, eigenlijk stotterde het constant bij snelle beelden op divx/xvid, nu lijkt dat probleem van de baan. Heb hier star trek enterprise liggen en die worden nog niet allemaal getooond, en soms nog zonder geluid. De beeldkwaliteit is er precies ook op verbeterd. Eindelijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

en let op dit is dus wel enkel voor het nieuwste image VTI 3.2

ciao

 

Stel dat je OpenPli draait, kan het dan wel op de handmatige manier zoals Korsan uitlegt? (Het zou me niet verbazen dat ik ooit nog is van image verander. Speel al eens graag met die dingen ;) )

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ravemaus,

ja natuurlijk kan dat via de beschreven weg van korsan

want het is immers een beproefde manier van het overschrijven der driver files

 

nogmaals het is beta de definitieve komt gegarandeerd nog (mogelijk zelfs met verbeteringen)

beta = test versie die tot een uiteindelijke officiële release zal leiden

ik kreeg al een standje dat ik publiceerde voor VTI.

 

dus beta is daarmee ook helemaal je eigen risico.

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de laatste openpli (2.1 nightly van enkele dagen oud) en gewoon de tar.gz file in de extra gedropped (extract). Werkt perfect. Spoelen enz is responsiever. Er zijn wel nog een paar bestanden die niet 100% werken (video maar geen audio), maar dat kan er nog door.

aangepast door basix
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de laatste openpli (2.1 nightly van enkele dagen oud) en gewoon de tar.gz file in de extra gedropped (extract). Werkt perfect. Spoelen enz is responsiever. Er zijn wel nog een paar bestanden die niet 100% werken (video maar geen audio), maar dat kan er nog door.

Heb je de bestanden die geen audio gaven nogmaals gestart? Hier nl. dezelfde ervaring gehad met DVD-bestand. Na afsluiten en opnieuw starten van de DVD-player was er dan wel geluid. Misschien is dat bij de mediaplayer ook zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij de volledige changelog:

- Fix HDMI CEC problem(wakeup from standby)

- Reduce zapping noise in some A/V Receiver

- Fix Recording/Playback problem

- Fix High bitrate tuning problem(Uno, MUST Need a FPGA update, http://archive.vuplus.com/download/fpga/vuuno/4.4/)

- Improve media playback

- Fix skip problem in media playback

- Change temperature calculation algorithm.(uno, ultimo)

- Change the lowest FAN speed(ultimo)

- Fix incorrect keycode in the remote control(ultimo)

- Add interface to control VFD in the application(ultimo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...