Ga naar inhoud


Pli 2.1 op VuDuo, hoe nu op de laptop kijken?


Spotvogel

Aanbevolen berichten


De enigma2-plugin-extensions-webinterface-and-editor-vu_1.5_vuduo.ipk is een van de laatste versie die op Openpli stond voor het gesodemieter met de licenties en is speciaal toegesneden op de VU+ Duo met de juiste afstandsbediening in de webinterface.

 

Maar had je mijn tip al geprobeerd voor de vlc player?

 

Ja, uiteraard, hielp ook niet, helaas.

 

Enige kans dat bovengenoemde plug in beter loopt?

 

Afbeelding van een AB boeit me niet zo, maar HD zenders kunnen streamen zou toch wel 's lollig zijn als je ziek in bed ligt of zo.

 

Ik heb het op 2 plekken geprobeerd, 2 verschillende boxen, 2 verschilende netwerken, verschillende PC's, bedraad en WL, zelfde resulaat, SD prima, HD rammelen, ook met dat progje van de makers van de DB.

Kan natuurlijk zomaar zijn dat al m'n PC's te sloom zijn, zo bijzonder is het allemaal niet, de desktops draaien op iets van 3Ghz, 1,5 tot 2 Mb geheugen, video on board, en, het laptopje is uiteraard nog heel wat simpeler.

Spul is allemaal wel rete clean en snel, voor wat het is.

Is dat het, te simpele hardware?.........

Dan zal ik niet de enige zijn met dat probleem, die indruk krijg ik ook wel, al lezende op het net.

 

Dan zou een keuze om in een lagere resolutie te streamen toch wel handig zijn.....

 

Ik kan naturlijk wel zo'n bewakingsvideoservertje aan de scart hangen, dat zou moeten werken denk ik! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nul probleem met streamen via vlc / webinterface maar mijn broer krijgt het niet voor mekaar

het ligt niet aan de VU, het ligt echt aan je netwerk en de geschiktheid van de PC / laptop.

 

ik kan je zelfs per pm een filmpie laten zien waar het eenduidig te herkennen is en dus bewezen wordt.

ciao

 

bovendien met windows XP EN met Opensuse linux

aangepast door Tonskidutch

Captain Of Her Heart

Double

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde probleem had ik ook. Eveneens de webinterface-old erop gezet en gaan.

Had nog een maandje na aankoop van de Vu+ een standaard thuisnetwerk waarmee HD streams ook voor geen meter liepen. Na het plaatsen van een gigabit switch loopt ook HD feilloos. Heb hier ook maar een pctje van niets staan (2.5GHz Dual core 2GB ram en een videokaart eigenlijk net goed om een tekstje mee te typen).

Toegegeven op mijn gaming laptop die stukken betere video prestaties heeft loopt alles net als op de tv, maar zelfs op de desktop is er wel naar te kijken hoor...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Switch zit hier tegenwoordig ingebouwd in kabelmodem van ISP (Telenet). Voorheen was dat iets van D-Link, ging het evengoed mee. Spijtig genoeg weggegeven, want kan hem inmiddels opnieuw gebruiken als de Vu+Uno gaat binnenkomen...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

RaveMaus,

dat is dan jammer,

dat de rouwter / roeter een multiport switch ingebouwd heeft

daar die juist vaker van povere kwaliteit zijn en niet leveren wat men verwacht

 

test het zelf en zoek op internet

 

ze geven soms wel een throughput speed aan (leuk) maar kunnen die niet per poort/kanaal scheiden

dus het hele netwerk gaat op de langzaamste snelheid overstappen

 

ciao

Captain Of Her Heart

Double

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik worstel met HD streaming ...

mijn systeem

- Vu+ Duo met OpenPli 2.1 van 9 oktober 2011

- Desktop Medion PC van bijna 10 jaar oud met een (nog oudere) grafische kaart ATI Rage 128, Ubuntu 10.10 en Dreamstream E2 versie 04.0-B14a (29 oktober 2011)

Vu+ en PC zijn via ethernetkabels en router met elkaar verbonden.

 

SD werkt behoorlijk, zij het dat de eerste halve minuut van afstemmen op een kanaal het beeld enkele malen gedurende enkele sekonden wegvalt en een symbool op het scherm dat ik interpreteer als "de ethernetverbinding is weggevallen". Na die eerste halve minuut geen problemen meer

 

HD is problematischer: ofwel wordt Dreamstream enkele sekonden na het afstemmen op een HD kanaal afgesloten, ofwel blijf ik afgestemd met normaal geluid maar wordt het beeld slechts om de paar sekonden geupdated.

 

Ik heb PC en Vu+ met een crosscable rechtstreeks verbonden en ook de PC wireless met de router verbonden maar het resultaat was hetzelfde als voordien.

 

Ik ga er van uit dat de grafische kaart ontoereikend is om het (omvangrijker) HD signaal te verwerken of heeft iemand een ander idee ?

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...