Ga naar inhoud


Voipbuster op nieuw ziggo modem


Aanbevolen berichten


De dreambox werkend maar voipbuster op de siemens 450IP lukt niet meer.

Krijg telkens de melding SIP registratie mislukt. Betreft de nieuwe Ubee modem. Wie heeft het wel werkend of weet hoe dat moet?

 

 

Dat klopt waarschijnlijk zit poort 5060 gelockt in het modem je kan ook een ander sip poort gebruiken op je 450IP

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Je kunt Ziggo bellen en vragen of ze het modem in Bypass modus zetten. Dan wordt alle functionaliteit eruit gehaald en dan werkt hij precies zoals je vorige (Motorola) modem.

 

Het wireless werkt dan niet meer en alle andere grappen, zoals het blokkeren van poort 5060, zijn dan ook over. Ik ga er vanuit dat je een router gebruikt die achter het modem zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Je moet gewoon

 

0900 1884 (E0,12 /minuut) bellen en dan word je verwezen naar vragen over het nieuwe modem, of naar vragen over internet verwezen.

 

Dan vraag je of het modem op Passthrough gezet kan worden. (Want ik heb al een router) Je moet dan een PC op het modem aansluiten.

 

Er komt een 'showtje van het modem' (Het modem wordt op afstand omgezet). Dit duurt een minuut of wat en daarna kun je met je PC gewoon weer internetten.

 

Modem uitschakelen, router aansluiten, modem inschakelen, router weer inschaken en klaar is klara.

 

Ik had zelfs mijn oude IP adres nog.

 

(Zo werkte het half augustus. Het kan inmiddels veranderd zijn, maar dat weet ik dus niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Na weken heb ik voipbuster nog steeds niet werkend. Diverse malen gebeld en ze hebben van alles geprobeerd met als resultaat, GEEN voipbuster en onenigheid met ziggo.

Is er een ubee modem/router expert die WEL verstand heeft van die materie want de service+ van ziggo is duur EN snapt het niet eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet eerst zeker weten dat de router functie van je modem uitgeschakeld staat. Dit kun je doen door een computer rechtstreeks op het modem aan te sluiten.

 

Wanneer die met internet verbonden is, ga je naar de site www.ping.eu. Je ziet daar in het midden boven staan: Your IP is. Dit IP adres schrijf je op.

 

Vervolgens start je de DOS box start...uitvoeren...cmd en type daar: ipconfig gevolgd door [enter]

 

Je krijgt nu weer een IP-adres te zien in de lijst. Schrijf deze ook op.

 

Nu moeten de IP adressen op zowel de internetsite als in ipconfig hetzelfde zijn. Wanneer dit niet zo is, dan werkt de router in het modem nog.

 

Wanneer de IP adressen wel hetzelfde zijn, dan is de router in het modem uitgeschakeld en dan kan het zijn dat er elders iets veranderd is.

 

Je zou bijvoorbeeld dan, zodra je de router weer op het modem aangesloten hebt, de Siemens 450IP eens opnieuw configureren.

Kijk eens of er een STUN server geconfigureerd is.

 

Wanneer dit niet zo is, dan zou je als STUN server kunnen nemen: stun.voipbuster.com. dit helpt wel eens.

 

Ik heb zelf hetzelfde modem en ik heb met twee Grandstream 2000 SIP telefoons die naast elkaar draaien geen enkel probleem. Ze kunnen ook met elkaar bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Al diverse keren "online"geholpen door ziggo.

-een nieuw ubee modem.......geen resultaat

-een cisco modem/router.......geen resultaat

Ziggo stuurt nu weer een ander modem op en neemt dan weer contact op.

Ik moet zeggen dat ziggo nu goed meewerkt om het probleem op te lossen EN ik heb 20 euro korting op factuur voor de gemaakt (ziggo) belkosten.

Soap wordt vervolgd eind volgende week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...