Ga naar inhoud


update tv-vlaanderen kaart is begonnen met problemen als gevolg.


Gast SatMann

Aanbevolen berichten


@bambike:

gewoon in de /var/etc/CCcam.cfg

 

Ik wil dat de vu+duo met local tvv kaart, altijd deze locale kaart voorrang geeft tov van de interne netwerkshares.

 

nu vul ik bij mijn C lines op het einde { 0:0:1, 0100:00006c } in, maar toch wordt nog het netwerk gebruikt wanneer ik op een tv vlaanderen zender zap.

Hoe komt dit?

 

Ik heb intussen op de server al een local share gemaakt (dus server = box en client = zelfde box)

(C: localhost .... { 0:0:1, 0:0:1, 0100:00006c:nodeid }

(nodeid is het nodeid van mijn local kaart

toch blijft cccam een netwerkshare kiezen...

aangepast door fjskmdl
Link naar reactie
Delen op andere sites

C: localhost 12000 local pas no { 100:6c, 0:0:1 } werkt nog steeds niet. ik gebruik cccam 2.3.0

 

Ik kan dus op geen enkele manier zorgen dat mijn local kaart gebruikt wordt.

 

Is het mogelijk om via oscam mijn tvv kaart als cardserver te gebruiken voor mijn cccam clients? en kan ik dan via oscam instellen dat hij voor tvv enkel de local card mag nemen? Indien ja, welke oscam moet in dan nemen?

aangepast door fjskmdl
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toevallig deze discussie gevonden en gedeeltelijk gelezen. Natuurlijk bevalt deze beperking me niet. Maar of ik het zo erg vind, dat ik mijn abonnement bij TV-Vlaanderen zou opzeggen (alternatieven Telenet of Belgacom, nee dank u).

Ik heb uiteraard direct een kleine test gemaakt met mijn ontvanger:

Vu+ UNO met VTI 3.1 en CCam 2.1.4 deze heeft schijnbaar zonder enige actie van mijnentwege een update gemaakt tot:

 

0000 MANAGMENT : 2012-02-09

006c TV VLAANDEREN : 2012-02-14

 

Daarmede kan ik 3 programma's gelijktijdig opnemen en een vierde zender bekijken. Zoals ik boven schreef ben ik niet blij met de beperking,

maar ik kan er zeker voor 95 % van de tijd met toekomen, te meer daar er spijtig genoeg niet veel avonden zijn waar ik voor een dilemma komt te

staan wat ik eventueel niet zou opnemen.

 

groetjes

 

Dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog steeds aan het twijfelen. Ofwel koop ik twee nieuwe Linux-receivers en share intern, ofwel koop ik helemaal niks en wordt het FTA kijken. Alles staat of valt met de reacties van onze Nederlandse sat vrienden.

Naar Telenet of Belgacom wil ik niet eens kijken met hun verplichte ontvangers die stikken van de beperkingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was van plan om een slordige €400,- uit te geven aan tunerkaarten (4 tuners in totaal) + ci-slot voor in de HTPC ter vervanging van de sneuvelende en verouderde DVB-S ontvanger... tot ik dit nieuws een tijdje geleden te horen kreeg.

 

De opstelling die ik voor ogen had, zou in theorie wel moeten werken, maar hoe lang zal het duren eer ze bij TVV/CD weer wat gaan prutsen en de investering waardeloos wordt?

 

Ik heb er voor gekozen om het beste van 2 werelden te nemen:

- BelgacomTV voor het alledaagse TV-kijken: slechts €3,-/mnd meer dan wat we nu betalen voor tel+inet+tvv en geen zorgen over apparatuur, want de huur er van is in de prijs inbegrepen. Als de decoder stuk is of nukkig doet moet ik die gewoon inruilen en we kunnen weer TV kijken, en als Belgacom prutst met hun signaal waardoor de decoder niet meer werkt moeten zij zorgen voor een andere decoder die wel werkt, zonder dat het mij nog een cent kost.

- Free-to-air kijken met een simpel DVB-S2 single-tuner-kaartje en (misschien later draaibare) 88cm Triax schotel --> Heel wat Britse zenders vrij te ontvangen op Astra 2 die je bij BelgacomTV niet kunt krijgen, ofwel duur voor moet bijbetalen.

 

 

Als TV-Vlaanderen verder bestaansrecht wilt hebben, zullen ze toch wat minder energie moeten stoppen in hun geknoei, en in de plaats wat interessantere packs en promoties aanbieden.

Zeg nu zelf, die "All-in-One" pack icm EDPnet ADSL is echt geen concurrentie tegen het €52,- tel/inet/tv-pack van Belgacom met snelle VDSL-technologie...

En €300,- cashback op voorwaarde dat je een contract van 24 maanden op Basic+ neemt, interessant kun je dat ook niet noemen als je bij andere aanbieders zelfs een gratis installatie en activatie krijgt bij een contractje van 12 maanden op het instap-abo'tje...

 

Isabelle

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg nu zelf, die "All-in-One" pack icm EDPnet ADSL is echt geen concurrentie tegen het €52,- tel/inet/tv-pack van Belgacom met snelle VDSL-technologie...

 

Ja als je zo gelukkig bent om in een gebied te wonen die VDSL ter beschikking hebben.

Ik moet het doen met een ADSL (en dan nog een slechte).

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabeltje87:

 

Is het lang geleden dat je dit nog gecontroleerd hebt?

 

Toen wij 1 jaar geleden een tel+inet pack namen met Belgacom Internet Comfort, bleken wij ook slechts 3,..Mbps download te halen ipv 15. Aangezien wij nog nooit eerder DSL hebben gehad, wisten wij daar geen verklaring voor, laat staan ooit van "VDSL" gehoord te hebben.

Na contact op te nemen met Belgacom kwamen we te weten dat je kan controleren of je op VDSL kunt aangesloten worden door op de BelgacomTV website te controleren of je HD kan ontvangen. Een jaar geleden was dit nog niet het geval en zelfs een half jaar geleden nog steeds niet...

Twee maanden geleden bekeek ik dit nog eens en wat bleek: BelgacomTV HD mogelijk!

 

We hebben toen meteen gebeld naar Belgacom om te vragen of we ook effectief VDSL konden krijgen, wat effectief het geval bleek te zijn! Na een beetje onderhandelen en het vernoemen van de concurrentie kon de omschakeling bovendien gratis.

Zo zie je maar, het kan erg snel gaan!

 

Wij wonen nochtans in een godverlaten klein dorpje voorbij het einde van de beschaving, helemaal tegen de grens met Frankrijk!

 

Isabelle

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...