Ga naar inhoud


Updaten met behoud van instellingen etc


Gorefest

Aanbevolen berichten

Wat is de makkelijkste manier op te updaten via USB zonder de instellingen te verliezen.

Mijn online update werkt niet helemaal lekker, timercleanup and webinterface doen het niet dus wil graag weer ff opnieuw beginnen.

 

Will alleen wel graag dat ik mijn kanalen en andere instellingen snel terug kan zetten.

 

Wat is het juiste stappenplan?

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met Open PLI is dit makkelijk:

Maak via het menu een backup van je instellingen, die zet hij dan op je harde schijf

Update via USB laden en bij de herstart vraagt hij op een gegeven moment of je de laatste backup wilt terugzetten, dat bevestig je dus en al je instellingen staat weer zoals het was.

Wel even opletten, als je b.v. de CCcam.cfg hebt aangepast moet je daar zelf even een kopie van maken op je harddisk want die neemt hij niet mee in de backup, die kan je later weer terugplaatsen en dan CCcam herstarten.

Of dit voor andere images ook zo werkt weet ik niet.

Volgens mij zit de webinterface er niet standaard meer in, deze zul je er dus apart weer op moeten zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de makkelijkste manier op te updaten via USB zonder de instellingen te verliezen.

 

Wat is het juiste stappenplan?

IN VTI

*********

Indien er geen vtibackup.tar.gz staat in de dir "vtibackup", dan via blauwe knop -> VTI Backup Tools -> Backup System Settings.

 

USB-stick (met nieuw VTI-image) in usb vooraan & herstarten.

USB-stick eruit & herstarten.

HDMI ok

Pal ok

50 Hrz ok

test input no

english yes

Loading defaults ok

Wizard exit

DHCP ok

exit

 

Via blauwe knop -> VTI Backup Tools (5)-> Restore System Settings. Yes

Dan een FTA zender kiezen b.v. BVN of ARD

Menu->System->Network-> Adapter setings nakijken

indien ok -> Restart Network ok

settopbox herstarten

Op Pc (terminal) telnet 192.168.x.xxx & inloggen als root

passwd - (wijzigen)

Op Pc FileZilla opstarten

/etc/samba/config : Workgroup=xxxxxxx

 

groetjes Dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sorry voor mijn late reactie (kom hier niet zoveel meer...nieuwe forum werkt niet echt voor mij)

 

Is er ook een makkelijke manier om al je plugins/apps etc te behouden?

Moest vandaag noodgedwongen alles opnieuw doen omdat de huidige update de boel kapot heeft gemaakt, komt door nieuwe kernel!!!!

Instellingen had ik nog wel maar inderdaad cccam etc natuurlijk weg....

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Installeer de plugin autobackup, deze maakt het mogelijk al je instellingen, settingslijst, etc veilig te stellen. Ook kan deze een autoinstall maken zodat je bij een nieuwe flash automatisch ook weer je plugins geïnstalleerd krijgt.

Er is al veel over geschreven dus even zoeken op autoinstall of autobackup en je komt een hoop te weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IN VTI

*********

Indien er geen vtibackup.tar.gz staat in de dir "vtibackup", dan via blauwe knop -> VTI Backup Tools -> Backup System Settings.

 

USB-stick (met nieuw VTI-image) in usb vooraan & herstarten.

USB-stick eruit & herstarten.

HDMI ok

Pal ok

50 Hrz ok

test input no

english yes

Loading defaults ok

Wizard exit

DHCP ok

exit

 

Via blauwe knop -> VTI Backup Tools (5)-> Restore System Settings. Yes

Dan een FTA zender kiezen b.v. BVN of ARD

Menu->System->Network-> Adapter setings nakijken

indien ok -> Restart Network ok

settopbox herstarten

Op Pc (terminal) telnet 192.168.x.xxx & inloggen als root

passwd - (wijzigen)

Op Pc FileZilla opstarten

/etc/samba/config : Workgroup=xxxxxxx

 

groetjes Dorus

 

Dorus43, netjes zoals je dat geleerd hebt.

als je het zo een paar keer oefent ben je echt binnen no time weer "up and running"

 

ik zelf doe dat terugzetten nog gewoon manueel per PC (relevante bestanden zie afbeelding)

en laad mij die 5 plugins/softcam direkt nadat netwerk oké is via de feed

om alles, dus ook de fstab en smb.conf te implementeren moet de box toch herstart worden.

 

Uit ervaring blijkt dat alles tuti completti 100% werkt binnen de eerste 20 minuten dat ik de usb met flash in het VU'utje steek.

En uit ervaring weet ik dat je met plugins en skins nog wel eens op je neus komt te kijken in een nieuw image!!!! *noot

Is het image echt pas een dag of week uit, dan lees vooral eerst over de plugin en skins of ze wel UP to DATE zijn.

Waarom ik het vertel/schrijf, is opdat men beseft wat men backupped en restored want niet compatibele zaken terugplaatsen zou immers op z'n minst niet slim zijn.

 

ciao

 

*noot : natuurlijk worden plugins en skins ook door betatesters getst voorafgaand aan de release, maar er sluipt altijd wel eentje erdoor die ongetest is en foutjes veroozaakt. (het forum staat er vol mee)

aangepast door Tonskidutch

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het helemaal met Tonskidutch eens. Ook niet vergeten na een flash van een nieuw image. kijk of er al updates zijn.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...