Ga naar inhoud


Audio out (analoog) reagert op volume en mute


Spotvogel

Aanbevolen berichten


Nou, euh, ja, en, nee; misschien drukte ik me in m'n posting wat beroerd uit, maar, een hoop receivers die IK ken, hebben op de VCR scart bus ALTIJD 100% audio staan, zou anders een beetje lullig zijn, wanneer Truus het geluid even uitzet terwijl er iets opgenomen wordt, dan is de opname ook meteen verziekt.

En ja, uiteraard neem ik IN de VuDuo op, maar, je begrijpt wat ik bedoel, zo ken ik toch echt honderden receivers die altijd 100% audio uit op vcr scart geven.

Zou wel lekker zijn wanneer je in de VUduo die keuze had......

Om vele redenen: sommige mensen hebben de akelige gewoonte op het volume op de satreceiver met de AB bijna helemaal dicht te draaien, schakel je dan de versterker over naar een andere bron dan jekkeren je conussen de boxen uit, van dat soort dingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh,

je audio volume regeling naar een versterker kan per:

cinch (tulp) stekkers

optisch spdif kabel

scart

hdmi

scart aan een AV receiver / versterker heb ik zelden gezien eerlijk toegegeven

 

maar je hebt het over VCR scart, bedoel je dan dat er een VHS video recorder aan die poort hangt om op te nemen???

 

ciao

Don't Let Me Be Understand

Valerie Broussard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh, nee, dat schrijf ik toch nergens?

Sterker nog, ik schrijf dat ik IN de Vu opneem...

 

Maar, er loopt door de kruipruimte al jaren een tulpkabel van de ene kant van de kamer naar de andere kant, om sat en versterker met elkaar te verbinden.

Tulpkabel via een verloopje in 1 van de2 scarts.

Vroeguh, ja, toen had iedere receiver 2 scarts, 1 die TV genoemd werd, en daar reageerde het audio op de AB, en dan een 2e, waar VCR bij stond, en daar stond het audio altijd vol uit, wat je ook met de AB rotzooide, om extern op te nemen dus.

 

En het zou zo fijn zijn als bv Ome Pli 's bedacht had dat dat best zinvol kan zijn......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is toch gewoon een kwestie van het volume in de ontvanger altijd voluit te laten staan?

Als je werkt met een slimme multi-in-1 afstandsbediening om alles te bedienen, kun je deze zelfs vaak zo instellen dat de mute- en volumetoetsen altijd het signaal voor de versterker uitzenden, ongeacht in welke stand de afstandsbediening op dat ogenblik staat, dus even uit verstrooidheid het volume aan de bron-zijde ipv aan versterkerings-zijde manipuleren is dan ook uitgesloten...

 

Een wat duurdere, maar audiofielere oplossing: Digitale uitgangen volgen meestal de volumeregeling niet. Door daar een hoogwaardige Digital-to-Analog-Converter (hoeft echt niet veel te kosten op een_of_andere_veiling_site vanuit HongKong) achter te hangen om naar je versterker te leiden, heb je een volume-onafhankelijk signaal en bovendien nog eens een betere geluidskwaliteit dan met de ingebouwde DAC.

Bovendien kun je dan nog steeds het volume naar de TV toe regelen vanuit de ontvanger...

 

Isabelle

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...