Ga naar inhoud


Audio valt weg bij doorschakelen naar versterker!


pa3cfz

Aanbevolen berichten

Als ik de vu+ op radio doorschakel naar mijn versterker met de audio output, dan gaat na een half minuut het geluid hakkelen.

Verwijder ik even de aansluiting van de HDMI dan gaat het zonder problemen verder.

Met de Scart kabel idem dito. Software mogelijkheden heb ik uitgeprobeerd, maar ook dat gaf geen verandering.

Wie is met dit probleem bekend wil toch graag radio luisteren via de Vu+.

 

gr

aangepast door Puch
Onduidelijk onderwerp
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dat probleem ook als ik mijn TV uitschakel, terwijl ik verder luister via de versterker. De VU+ raakt blijkbaar even van slag als deze geen actieve HDMI poort meer ziet.

Ik dacht eerst dat het met HDMI CEC te maken had, maar die heb ik al uitgeschakeld, dat geeft bij mij alleen maar rare verschijnselen.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik maak gebruik van de radio van de Vu+, deze is verbonden met de 2 tulp stekkertjes(als het zo heet!!) i.i.g. een rode en een witte in de audio uitgang van de surround. Hier geen problemen met het geluid.

DM7025: OpenPli |VU+ DUO: OpenPli

WaveFrontierT55(5e, 13e, 19e, 23e, 28e, 1w)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JosFop4Sat en Anmax

Had al gelezen dat er meer personen zijn die dit verschijnsel met hun vu+ hebben.

Ik meende te hebben gelezen dat de Pli minder problemen geeft met geluid dan de Vti

Vindt het toch een min puntje van de Vu+, maar verder een uitstekende beeld en geluid via HDMI.

Ik heb mij een Digitaal Optische LPCM convertor besteld, en hoop dat dan het probleem voorbij is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die VU's moet je opletten, met de software/date versie!!!

Sommigen hebben een bepaald probleem dat vroeger of later niet bestond...

Er zijn dagelijks updates...

Dus neem bvb een update van 15 dec en check, is er ergens een fout pak een andere update van bvb 20 dec en dié fout kan dan weg zijn...

Is moeilijk alles bij te houden en er een overzicht van te krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@janambers,

 

Dit geldt niet alleen voor Vu+, maar ook voor Dreambox en andere zogenaamde "Linux"-ontvangers.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...