Ga naar inhoud


Fabrieksinstelling terug zetten


David1980

Aanbevolen berichten

Fabrieksinstelling terug zetten

 

Zo als ik afgelopen zaterdag al melden hier op het forum, heb ik als leek een VU+DUO gekocht en alles kan en klaar laten instaleren door de winkelier. Nou ben ik geen eens een leek , ik ben zelfs nog minder dan een leek wat Linux betreft.

 

Nu heb ik een vraag, waar ik het antwoord nergens kan vinden, zelfs niet na lang zoeken.

 

Mocht ik ooit genoodzaakt zijn om de fabrieksinstelling terug zetten, wat gebeurd er dan. Ik neem aan dat de box dan opstart in de fabrieksinstellingen, daarna moet PLi er natuurlijk weer op gezet worden.

 

Nu is me vraag hoe doe ik dat. Moet ik dan hier de laatste software vandaan halen http://openpli.org/download/vuduo/ Downloaden, dan op een usb stick zetten, de stick in de ontvanger en dan de ontvanger zonder stroom zetten, en enige tijd later weer aan. Word dan van zelf de laatste software geladen in de ontvanger, en start de ontvanger dan vanzelf weer op met open Pli.

En kan ik altijd de laatste versie er opzetten, die op de site staat.

 

Of werkt het heel anders.

 

Al vast bedankt

aangepast door David1980

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi.

Nog een vraagje. :)

En dat flashen met een usb stick, hoe gaat dat?

Gewoon de stick met de nieuwe firmware in de USB ingang steken van de ontvanger .

En komt er dan een wizard te voorschijn of zo?

 

Ik kan het zelf wel proberen, maar ben bang dat dan alles fout gaat o.i.d. :(

Daarom vraag ik maar eerst eventjes.

 

Mvrg.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi.

 

Flashen via usb gaat zo je download de image pakt het gezipte bestand uit op de usb stick zo dat de map vuplus is aangemaakt deze map wordt herkent door de vu+.

Usb stick plaatsen als het apparaat uit staat dan aanzetten dan begint de flash vanzelf bij mijn solo moet ik wachten tot het lampje groen knippert dan is de flash klaar.

Usb stick verwijderen en de vu reseten.

 

Het apparaat mag ook aan staan maar dan moet je de vu opnieuw opstarten om te flashen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Vu+ duo gaat het precies zo al Erwin05 omschrijft.

Download de image van de Pli website.

Pak het zip bestand uit

Je krijgt een map 'vuplus' met daarin een map 'duo' met daarin weer 3 bestanden (boot_cfe_auto.jffs2, kernel_cfe_auto.bin en root_cfe_auto.jffs2)

Plaats de vuplus map met de inhoud in de root van een fat32 geformatteerde usb stick.

Steek de usb stick in de usb aansluiting aan de voorkant van de duo.

 

Herstart de duo.

Op de display verschijnt 'Reading usb'

Daarna verschijnt er "programmering...'

Als het proces is voltooid (neemt zo'n 2 a 3 minuten in beslag) staat er 'Remove usb and reboot'

 

Als de duo herstart kom je automatisch in het scherm om alles in te stellen.

 

Nadat alles ingesteld is neem je een back-up van je de instellingen via menu => instellingen => softwarebeheer => back-up uw instellingen

Zo hoef je bij een volgende keer flashen niet alle instellingen meer opnieuw te overlopen. Je kan die dan terug zetten van de back-up.

 

succes

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het zelf wel proberen, maar ben bang dat dan alles fout gaat o.i.d. :(

Het fijne aan deze Linux boxen is dat je eigenlijk niets fout kunt doen en mocht dit daadwerkelijk eens gebeuren dan is er wel altijd weer een weg te vinden om de box aan de praat te krijgen.

 

Als je helemaal op save wilt gaan dan zou ik vooraf een image naar een USB stick wegschrijven, als het daarna fout mocht gaan of niet naar je zin zijn kun je weer heel gemakkelijk terug naar af.

Maar deze back-up is ook gewoon handig om te hebben voor het geval je iets wijzigt en weer terug wilt naar de vorige situatie.

 

Om een Image back-up te maken kun je de Plug-in Backupsuite (8.2) gebruiken.

Maak op een volledige lege USB stick een map aan met de naam backupstick of een bestand met de naam backupstick.txt.

Plaats de USB stick hierna in de USB poort aan de voorzijde, start de Plug-in Volledige back-up naar USB (onderdeel van Backupsuite) op en de image wordt in circa 3 á 5 minuten op de USB stick opgeslagen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren bedankt, voor de antwoorden.

 

Het is dus grote onzin begrijp ik nu, om linuxontvangers enkel aan te raden aan mensen die een halve ict'er zijn, en voldoende kennis hebben van satelliet ontvangst.

 

Jammer, jammer, nu ik dit weet had ik nooit CD goedgekeurde ontvangers/pvr's gekocht.En me eigen een hoop ellende, en geld kunnen besparen.

 

Ik heb nog wel één vraag, in de mediaplayer van me vu+duo staat een film bestand, aan de rechterkant. Hoe dat bestand daar gekomen is weet ik niet.

Ik heb alle knoppen al geprobeerd, maar weet nog steeds niet hoe ik van de linkerkant naar de rechterkant kan komen, omdat bestand te verwijderen.

Kan iemand me dat vertellen?

 

Mvrg.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...