Ga naar inhoud


OSCAM met originele CD of TVV kaart in Dreambox


Michel

Aanbevolen berichten


Mja, die configuratie zal toch niet voor alle zenders uit de TVV-pakketten werken. Hoe jammer dat ook is.

 

Wat bedoel je hier mee?

Dit is ongeveer zo ver ik kan gaan zonder board regels te over treden.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je hier mee?

 

Dat je eerlijkheidshalve in een topic zoals dit zou moeten vermelden dat voor de pakketten Canal Digitaal FamilieHD, Canal Digitaal EntertainmentHD, Canal Digitaal Fox Sports International, TV Vlaanderen Basic, TV Vlaanderen Basic+, Télésat Basic Light, Télésat Basic, Télésat Basic+ en Télésat L’espace Ciné niet alle kanalen meer gedecodeerd kunnen worden met OSCam en je dus het nieuwste type CI-module met het witte etiket nodig hebt.

 

Het gaat om volgende zenders: Fox Sports 2 HD International, Mezzo HD, Motors TV HD, TV Breizh HD, Comédie+ HD, June HD, Disney Channel HD, Disney Channel+1 HD, Disney XD HD, Disney Junior HD, Boomerang HD, Cartoon Network HD France, TiJi HD, Canal J HD, Télétoon+ HD, Télétoon+1 HD, Piwi+ HD, TCM HD France, Action HD, Ciné FX HD,Planète+ HD, Histoire HD, Animaux HD, Ushuaia TV HD, National Geographic France HD, NatGeo Wild France HD, LCI HD, Eurosport France HD, MTV France HD, MTV Pulse HD, MCM Top HD, RFM TV HD

 

Dit is ongeveer zo ver ik kan gaan zonder board regels te over treden.

Wat bedoel je hier mee? Wordt het vermelden van de CI-module hier ook al als reclame en dus strikt verboden beschouwd?

 

Even uittesten dan maar: Wil je alle zenders uit je pakket kunnen blijven ontvangen? Koop nu een CI-module van TV Vlaanderen: link naar shop verwijderd

Of een CI-module van Canal Digitaal: link naar shop verwijderd

Of een CI-module van Télésat: link naar shop verwijderd

aangepast door Johan45
3x shop linkjes verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

@charlesduco:  Je hebt absoluut gelijk in zekere zin.  Zonder verdere informatie kunnen idd die kanalen niet meer geopend worden met Oscam.

 

Er bestaat echter een methode om deze kanalen toch te openen met Oscam.  Om dit te kunnen is een extra key nodig.  En deze kan ik niet vermelden zonder de forum regels te overtreden. (als ik die al zou kennen).

 

Maar idd dit had ik er bij kunnen zetten.

 

Willy

  • Like 1

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo mensen

 

Ook ik heb gepoogd die oscam te installeren voor tv vlaanderen.

Een abbo heb ik al maar beeld nog steeds niet.

Daarna cccam geprobeerd omdat die configuratie makkelijk zou zijn.

Ook hier na activatie van de plugin.

Niets zo zwart als molleke pek zijn gat.

De schotel hangt min of meer maar vrije zenders genoeg maar tv vlaanderen noppes.

Help???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een beschrijving gemaakt hoe een home share op te zetten vertrekkende van de files in post #74 (de vorige post)

 

Willy

Hartelijk bedankt Willy !

Door deze heldere beschrijving en bijgevoegde Config files ben ik eindelijk "om" gegaan  :D

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Hallo mensen

 

Ook ik heb gepoogd die oscam te installeren voor tv vlaanderen.

Een abbo heb ik al maar beeld nog steeds niet.

Daarna cccam geprobeerd omdat die configuratie makkelijk zou zijn.

Ook hier na activatie van de plugin.

Niets zo zwart als molleke pek zijn gat.

De schotel hangt min of meer maar vrije zenders genoeg maar tv vlaanderen noppes.

Help???

En heb je wel de kaart op de juiste wijze in de receiver gestopt? Je geeft niet aan welke ontvanger je hebt maar in veel ontvangers moet de kaart met de chip naar beneden in het slot gestoken worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben nu eindelijk om van CCcam naar oscam, mede door de beschrijving van Willy.

In eerste instantie lukte het niet en kreeg ik maar geen beeld op de client. Dus maar even een paar dagen gewacht om het dan weer opnieuw te proberen.

Dus alles weer ingesteld volgens de beschrijving, en bij de client de dvbapiau op "disabled" zetten. Schijnt wel eens vergeten te worden, las ik op bericht #17 hier.

Sindsdien heb ik boven ook beeld via oscam!

aangepast door arbe 76

Hybride VU+Duo2 met Dual DVB S2 en Dual DVB T2/T/C - OpenPLi 4.0 - Philips 43PUK7100/12 Ambilight, Android en Netflix - Onkyo TX-NR 646
Hybride Formuler F1 - OpenPLi 4.0 - Philips 37PFL9604H Ambilight
Triax TDS88, Multi Block met 4 Inverto Black Premium Quad LNB's op 13-19-23-28 oost - en Ziggo via de kabel
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Een kleine kanttekening bij de mooie beschrijving van Willy over het configureren van Oscam.

 

In deze beschrijving wordt gebruik gemaakt van een oscam.conf met daarin de volgende parameter in DVBAPI:

pmt_mode=6

 

Onder PLI werkt dit prima, maar VTI ondersteunt pmt_mode=6 niet.

Ik heb op 5 april 2015 hierover een topic gestart (oscam pmt_mode 6 werkt niet op mijn VTI implementatie), Vervolgens heb ik op het VUplus Support Forum de vraag gesteld of er plannen zijn om dit VTI te gaan inbouwen. De reacties waren echter negatief.

 

Als je een VTI image gebruikt, moet je dus geen pmt_mode=6. Mijn advies is om deze parameter bij gebruik van een VTI image te verwijderen. Dan wordt de default gebruikt (pmt_mode=0).

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kleine kanttekening bij de mooie beschrijving van Willy over het configureren van Oscam.

 

In deze beschrijving wordt gebruik gemaakt van een oscam.conf met daarin de volgende parameter in DVBAPI:

pmt_mode=6

 

Onder PLI werkt dit prima, maar VTI ondersteunt pmt_mode=6 niet.

Ik heb op 5 april 2015 hierover een topic gestart (oscam pmt_mode 6 werkt niet op mijn VTI implementatie), Vervolgens heb ik op het VUplus Support Forum de vraag gesteld of er plannen zijn om dit VTI te gaan inbouwen. De reacties waren echter negatief.

 

Als je een VTI image gebruikt, moet je dus geen pmt_mode=6. Mijn advies is om deze parameter bij gebruik van een VTI image te verwijderen. Dan wordt de default gebruikt (pmt_mode=0).

 

Klopt. Idem dito met de BlackHole images.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...