Ga naar inhoud


Vu+Duo openpli update


Tw-er

Aanbevolen berichten

Hoi;

 

Ik deed een software update van openpli 2.1 unattended dus downloaden installeren zonder dat hij zelf vraagt om terug op te starten.

Mijn vorige software was van 23/12/2011

Er verscheen een grote popup die me melde dat ik enkele minuten tijd moest hebben en dat hij zelf zou opstarten maar dit duurt nu al bijna 20min.

Ik heb hem dan maar even afgezet achteraan en en terug op >>>nu komt er op de display een rood bolletje en "starting" ook weeral 20min.

Wat doe ik nu?

Heb zonet de laatste build gedownd en op een usb stick gezet, zet ik nu best de Vu af en flash hem opnieuw?

 

Bij de madam van het huis komt stoom uit haar oren omdat ze niet kan kijken naar Thuis op vrt :(

Wie help me even deze huwelijkskrisis te bezweren ;)

 

Usb stick erin help ook niet blijft rode bol en"starting" zonet 30sec volledig afgezet zet alles terug op geen reactie :(

aangepast door Tw-er

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dit gelezen en dus ook de bootloader gedownload en op usb stick gezet maar als ik hem terug opzet met de knop achteraan dan komt hij gewoon terug op starting??

Heb de usb stick geformateerd naar fat32 hij pinkt eerst en daarna blijft hij konstant branden dus hij wordt duidelijk wel herkend.

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

op je display moet een tekst verschijnen met update found press ch - to update. Met andere woorden, als hij start, en je drukt niet bij die tekst op de ch - toets, dan zal na een korte wacht tijd worden geboot van flash.

 

Zie je die tekst niet, dan wordt je usb stick niet correct herkend, of de files staan niet in de correcte folders.

 

in de root van de usb stick moet een folder VUPLUS zijn, en in die folder moet een folder DUO zijn. In de duo folder moeten dan de files root_cfe_auto.jffs2, kernel_cfe_auto.bin en boot_cfe_auto.jffs2 staan.

 

Zo ook met de bootloader, alleen heet dat bestandje dan anders, maar ook die zal in de /VUPLUS/DUO folder moeten staan anders zal je box niet worden geupdate.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag de tekst niet dus vlug bij de buurman een andere usb stick gaan lenen en ik zit al de reboot en er komt al Vu+duo op de display.

Nog maar eens het belang van een goede usb stick gewaargeworden.

 

Bedankt voor de hulp diene bootloader daar was ik nooit opgekomen.

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...