Ga naar inhoud


BELANGRIJK: Bootloaders VU+ Duo en VU+ Solo


Gorefest

Aanbevolen berichten

Met de komst van de nieuwe images met de kernel 3.1.1 is het noodzakelijk om een nieuwe bootloader te laden.

Gaat heel makkelijk en snel.

 

Meer informatie en downloads bij openpli.org

 

Als je dit niet doet en je update nu de software zal je box niet meer opstarten en blijven hangen op "starting...."

Ook moet je omdat er wijzigingen zijn in de Kernel de software via USB flashen, je kunt dit niet online doen. (eenmalig)

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

bijna goed. De reden waarom je niet online kunt updaten is omdat het flash filesystem wordt gewijzigd van jffs2 naar ubifs. Kernel fixes zouden wel gewoon online geupdate kunnen worden.

 

Overigens is de bootloader al een tijdje beschikbaar, allen was er nog geen echte noodzaak om deze te flashen, en die is er nu dus wel :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit geldt ook voor de VU+Uno, die liep van de week ook vast na update, hierna de nieuwste build van de openpli-site gedownload en middels USB geflasht te hebben, waren de problemen weer verholpen.

Heb net weer voor het eerst via software beheer een update gedaan(45 paketten geupdate) en draait als een trein :) .

Ik heb 1x geflasht by the way

aangepast door arrieknarrie

VU+Uno/Openpli/Bigbisat/28,2E/23,5E/19,2E/13E/9,0E/4,8E/0,8W/5,0W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook een wat "oudere" Pli image erin staan en kon niet meer updaten. Dit had te maken met de image en niet de bootloader. Als je maar 1 keer geflasht hebt dan lijkt me niet dat de bootloader ook geupdate is, maar kan het mis hebben.

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit geldt ook voor de VU+Uno, .....

Ik heb 1x geflasht by the way

De UNO heeft geen nieuwe bootloader nodig maar wel in sommige gevallen een FPGA Upgrade.

Dit blijkt ook uit het feit dat de je na het updaten van de OpenPLi image weer online kunt updaten.

Als de UNO een nieuwe bootloader nodig zou hebben dan had je 2x moeten flashen, 1x de bootloader en 1x de image.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de geïnteresseerde hier een uitgebreide instructie om je VU+ Duo of je VU+Solo van een nieuwe bootloader te voorzien en het opnieuw flashen van een Image (moet beide onmiddellijk achter elkaar gebeuren).

Zie bijlage.

 

Voor de bezitters van de VU+Ultimo en de VU+Uno is de update van een bootloader niet nodig.

Maar heb je bij je VU+Uno geen beeld dan is dit niet vanwege de bootloader maar omdat je de FPGA upgrade nog niet hebt uitgevoerd.

Lees dan in dit document het hoofdstuk 'Inleiding', de paragraaf 'Betreft typen'.

 

Succes.

VU+Duo&Solo_Plaatsen_nieuwe_Bootloader&Flashen.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik flashte altijd met de usb stick, maar ik lees dat je nu ook via je netwerk kan flashen, net zoals bij de dreambox of hoe gaat dat in zijn werk bij de VU+duo?

 

Beste Rasta87, Het was duidelijker als je de bron vermeld, dan kunnen wij het ook lezen. Het hele verhaal wat er nu met de Vu+ duo en solo aan de hand is, is net door Putemmer hierboven geplaatst. O.a. wordt er gesproken een nieuwe bootloader en nieuwe flash met een USB stick laden, dan kan je later weer updaten via het net werk.

Dus alles doorlezen dan ben je weer helemaal up to date.

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier tijdens de flash een stroomstoring gehad, en nu zie ik alleen nog maar een rood lampje in de display. Vu+ reageert nergens meer op, ook niet op de USB-stick. Wat nu??

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...