Ga naar inhoud


welke media player aanschaffen


Aanbevolen berichten

Ik wil eigenlijk weten welk media player wordt aangeraden ik wil er zo goed als alle formaten mee kunnen afspelen incl blu-ray maar de prijs is uiteraard ook belangrijk welk raden jullie aan ?

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wel handig om aan te geven wat je budget is. De 100 euro prijsklasse zal minder mogelijkheden geven dan de 300 euro of hoger prijsklasse. Wil je geen of juist wel een ingebouwde harddisk... Een ding is zeker de ideale speler bestaat niet. Er zijn altijd plus en min punten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil eigenlijk weten welk media player wordt aangeraden ik wil er zo goed als alle formaten mee kunnen afspelen incl blu-ray maar de prijs is uiteraard ook belangrijk welk raden jullie aan ?

 

 

Op een hardware.info rmatie website ;-) staat een recente review geschreven met alle mogelijk modellen die op de Nederlandse markt beschikbaar zijn.

Deze review moet je gewoon even gelezen hebben !

 

Een link plaatsen mag hier helaas niet, maar misschien kun je eens google gebruiken, en zoeken op;

mega-mediaspeler-vergelijkingstest

 

suc6

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je bouwt zelf een HTPC.

 

Kost wel echter een veelvoud, gebruikt veel meer stroom... en meer gekl**i om het goed te laten werken. Je moet het er maar net voor over hebben.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een goedkope Mede8er 450X2 gekocht speelt in ieder gevel veel beter/gemakkelijker af dan een Vu DUO en/of Dreambox ben nog geen film tegen gekomen welke niet afgespeeld kan worden.

Kwaliteit prachtig op mijn Plasma Panasonic geen gestotter of vastlopers, streamen netwerk ook perfect vanaf 500gig interne hd makkelijk. USB 3 aansluiting.

Keuzes zijn enorm groot en ook prijs verschillen. Ik ben hier zeer tevreden voldoet voor mij prima.

Vu+ Uno DM 800 DM800SE

Sundtek-C HUMAX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kost wel echter een veelvoud, gebruikt veel meer stroom... en meer gekl**i om het goed te laten werken. Je moet het er maar net voor over hebben.

 

Dat van die stroom valt wel mee. Er zijn een paar fabrikanten die barebone PC's bouwen met BluRay speler en HDMI 1.4. Je kunt er Windows op zetten of Linux, maar die PC's hebben meestal een Nvidia kaart en daar kun je meer 3D dingen mee doen onder Windows. Asrock en Zotac hebben wel leuke systemen, maar ze zijn wel aanzienlijk duurder als een standaard mediaspeler. Aan de andere kant ondersteunen ze ieder mogelijk videoformaat (je kunt zelf de betreffende codec opzoeken indien nodig), en ze zijn veel krachtiger als die standaard spelers als je de juiste CPU etc. neemt. Die CPU en GPU kracht kun je weer gebruiken voor 3D als je dat wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een actieve mediaspeler gebruikt tussen de 5 en 15 watt... Dat ga je never nooit niet redden met een HTPC, zeker niet als je er een externe videokaart in zet. Een Zotac zit dan al gauw tegen de 50 watt gebruik. Daarbij is de aanschafprijs ook een veelvoud. Op basis van de Zotac ben je ongeveer €400 kwijt.

 

Als het echt je liefhebberij is en je snapt iets van codecs e.d. (heel belangrijk) kan een htpc zeker meerwaarde hebben. Wil je gewoon probleemloos films kijken zou ik toch een mediaspeler kiezen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, misschien de nieuwe Zotac ZBox-AD04-Plus-U even in de gaten houden. Het vebruik is 19 watt idle en 36 watt load.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reken maar op €350, maar zeer zeker interessant.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ZOTAC ZBOX ID36 Blu-ray 3D PLUS is m.i. veel interessanter.

 

Nee, niet mee eens om 2 redenen:

1. Daar zit zo'n slap Atom processortje in;

2. Wat moet je in hemelsnaam met een BluRay speler?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...