Ga naar inhoud


Welk Pli Image draait goed


unique

Aanbevolen berichten


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Neen, de bootloader heb je alleen nodig om grotere images te kunnen installeren op je Vu. Heb je een "oud" image dan kan je die zonder eerst de bootloader te flashen erin zetten. Heb je de nieuwe bootloader er al in gezet dan kun je daarmee ook gewoon een "oud" image flashen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de versie van 28-12-2011 erop en deze draait zonder problemen bij mij, sommige onderdelen kan je gewoon updaten door eerst de oude te verwijderen en dan weer opnieuw te installeren via menu-applicaties-groene knop.

 

Zo kan je ook gewoon de laatste versie van de Openwebif plugin op je VU krijgen.

 

wat doet de 28-12 versie bij jullie als je een opname aan het afspelen bent en de opname is op het einde? bij mij liep ie dan vest....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd teveel tijd over bij een opname (doet ie automatisch) dus kom zelden aan het einde. Misschien een idee om te voorkomen dat je daar last van hebt?

 

Maar opnames was bij mij niet het probleem met de nieuwere versies van pli. Het was meer het vastlopen bij opnames en als je de menu's wilde of je schotel wilde draaien etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

wat doet de 28-12 versie bij jullie als je een opname aan het afspelen bent en de opname is op het einde? bij mij liep ie dan vest....

Dat weet ik ook niet, standaard laat ik een opname altijd 20 minuten langer doorlopen i.v.m. eventuele uitloop van programma's, dus ik kom eigenlijk nooit helemaal aan het einde van een opname.

 

Ik zal het straks eens proberen om te zien wat ie doet.

 

edit: Ik heb het even geprobeerd maar aan het einde van de opname springt ie gewoon terug in de opname lijst, dus geen vastlopers.

aangepast door Pedro Newbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, de bootloader heb je alleen nodig om grotere images te kunnen installeren op je Vu. Heb je een "oud" image dan kan je die zonder eerst de bootloader te flashen erin zetten.

 

Dat had ik inderdaad inmiddels begrepen uit de diverse topics hier en op de OpenPli site.

Maar wat ik niet kan zien aan een image is of hij een nieuwe bootloader nodig heeft om te kunnen laden.

Wat jij beweert over de grootte snap ik. Ik snap dan weer niet dat de nieuwste images met de 3.11 kernel de nieuwe bootloader nodig hebben als ik alleen maar kijk naar de grootte van de laatste openPli images.

Want die zijn ook gewoon rond de 40MB.

De images van VTI voor de 3.11 kernel zijn dan ook bijna 80 MB groot. Maar die hebben dan weer een webinterface, die Pli mist.

 

Correct me if I'm wrong.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, de bootloader heb je alleen nodig om grotere images te kunnen installeren op je Vu.

 

Als leek zijnde.

Kan het dan niet zo zijn dat die vrijgemaakte ruimte in het geheugen voor de bootloader een tekort aan werkgeheugen voor de images en dergelijke opleverd. En daarmee (mede) de oorzaak van de vastlopers kunnen zijn?

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt dan wel terug gaan naar een oudere image van 28-12-2011 Je blijft toch met de nieuwe bootloader 3.0 zitten . Die blijkbaar voor veel problemen zorgt. Dus maakt het volgens mij niet uit om terug te gaan naar een oudere image. Je moet eigenlijk terug kunnen naar de oude bootloader wat dus blijkbaar niet meer kan..........

et8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bootloader heb je geen last van, het zijn de nieuwe images die voor problemen zorgen. Ik had eerst met nieuwere pli problemen met crashes etc en ben terug gegaan naar pli van 28-12. Maar wel met de nieuwe bootloaders. Sindsdien geen problemen meer.

 

Gisteren de versie van 16 maart erop gezet om uitzending gemist te testen (bij VTi wist ik niet hoe ik uitzending gemist kon starten). Tot nu toe geen problemen ondervonden met vastlopers o.i.d.

Ik gebruik de standaard geïnstalleerde skin en als plugins Partnerbox, EPGimport, Quickbutton, Backupsuite en uitzending gemist. Als softcam wordt OScam gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

De bootloaders veroorzaken geen problemen, de nieuwe images in principe ook niet, de oorzaak zit hoogstwaarschijnlijk in de drivers die nodig zijn voor kernel 3.1.1

Dus terug naar 28-12 geeft geen problemen met de bootloaders, geen problemen met de image en ook geen problemen met de drivers omdat dat de oude drivers zijn.

Uitzending gemist werkt ook gewoon goed op de image van 28-12, daarvoor hoef je niet persé de nieuwe image te laden.

aangepast door Pedro Newbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren een keer weer een update gedaan. Laatste was ergens in december. VU + Duo wilde na de update niet meer doorlopen met opstarten. Vandaag via usb de nieuwste versie gedownload, precies hetzelfde. Toen dit topic gelezen, versie van 28-12 erop en in één keer weer oké. Om te testen gelijk weer een update gedaan. Zie dat o.a. kernel 3.1.1 wordt binnengehaald. Nadat ruim 109 pakketten zijn vernieuwd kies ik voor opnieuw opstarten en weer precies hetzelfde met hangen. Maar weer de 28-12 versie erop en weer oké. Vreemd.... Misschien het moment om een keer een ander image te proberen. Heb tot nu toe altijd met Pli gewerkt,

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook met de laatste versies (VIX en cccam 2.3.0) niet anders dan vastlopers en reboots bij zappen wanneer opname bezig is enz.. De versie van 28/12 (PLI) met nieuwste bootloader en cccam 2.2.1 en de box loopt als een zonnetje nu sinds een week. Geen enkele vastloper of reboot gehad. Al met al terug blij dat dit probleem opgelost is voor mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren een keer weer een update gedaan. Laatste was ergens in december. VU + Duo wilde na de update niet meer doorlopen met opstarten. Vandaag via usb de nieuwste versie gedownload, precies hetzelfde. Toen dit topic gelezen, versie van 28-12 erop en in één keer weer oké. Om te testen gelijk weer een update gedaan. Zie dat o.a. kernel 3.1.1 wordt binnengehaald. Nadat ruim 109 pakketten zijn vernieuwd kies ik voor opnieuw opstarten en weer precies hetzelfde met hangen. Maar weer de 28-12 versie erop en weer oké. Vreemd.... Misschien het moment om een keer een ander image te proberen. Heb tot nu toe altijd met Pli gewerkt,

 

is helemaal niet vreemd, om de nieuwe 3.1.1 kernel te kunnen draaien moet eerst nieuwe boatloader geflasht worden anders werkt het niet, welk image je ook neemt

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...