Ga naar inhoud


Canaldigitaal scherpt voorwaarden extra smartcard aan


john-sathopper

Aanbevolen berichten

bron:totaaltv

 

20120609_132049_cardsharing.jpg

Op de internetsite van de Nederlandse tv-aanbieder CanalDigitaal is een document te vinden waaruit blijkt dat men de voorwaarden voor het afnemen van een extra smartcard gaat aanscherpen.

 

Bij een hoofdabonnement kan de CanalDigitaal-abonnee twee extra smartcards aanvragen. Voor deze tweede en derde smartcard dient men maandelijks wel enkele euro’s per smartcard extra te betalen. Het maximale zenderpakket dat op de extra smartcards te zien is, is het CanalDigitaal Familiepakket.

Extra voorwaarden extra smartcard

Uit het document blijkt dat de extra smartcard in het vervolg alleen nog maar op hetzelfde adres als waarop de hoofdsmartcard geregistreerd staat, gebruikt mag worden. Daardoor is gebruik van de extra smartcard op een ander adres – vakantiewoning in Nederland of woning in buitenland – door CanalDigitaal niet meer toegestaan. De extra smartcard mag dus alleen nog maar door eigen familieleden op het eigen adres gebruikt worden. Wie het document niet binnen vier weken getekend opstuurt, ziet het aanbod op de extra smartcards op zwart gaan. Alleen de publieke landelijke tv-kanalen Nederland 1, Nederland 2 en Nederland 3 zijn dan nog te bekijken. Uit het document blijkt het voorlopig alleen nog maar om abonnees te gaan die voor het eerst een extra smartcard gaan gebruiken of die een extra derde smartcard gaan aanvragen.

 

Strijd tegen cardsharing verder opgevoerd

Uit het document blijkt verder dat de strijd tegen cardsharing juridisch verder wordt opgevoerd. De gebruiker van een nieuwe extra smartcard dient er ook voor te tekenen dat het signaal met derde op hetzelfde adres met huisgenoten die geen gezinsleden zijn of met buren niet gedeeld mag worden. Hiermee lijkt CanalDigitaal-eigenaar M7 Group S.A ook cardsharing – zoals het delen van de smartcard wordt genoemd – in en rond het eigen huis aan banden te willen leggen. Vooral in studentenhuizen wordt van interne cardsharing door personen die geen onderdeel van één gezin uitmaken gebruik gemaakt.

aangepast door john-sathopper

Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alsof een papieren formuliertje cardsharing tegen gaat. Waarom infiltreren die sukkels niet gewoon in de CS netwerken, dan haal je ze één voor één neer.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een mooie boel. Als vrouwlief tijdens de 6 weken vakantie van de kinderen in hun vakantiewoning zit terwijl manlief gedurende die tijd nog drie weken moet werken, mag vrouwlief dus niet meer met het extra kaartje in hun vakantiewoning kijken. Vrouwlief moet dus een extra campingabonnement afsluiten voor die paar weken. Het moet niet gekker worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit het document blijkt het voorlopig alleen nog maar om abonnees te gaan die voor het eerst een extra smartcard gaan gebruiken of die een extra derde smartcard gaan aanvragen.

 

dus heb je een 2e of 3e kaart dan is er nog ,met de nadruk op nog, niets aan de hand

 

gr Johannes

Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen,

 

Beetje raar verhaal van cd, aan de eene kant moedigen ze mensen aan voor vakantiegebruik een kaart aan te schaffen die je overal mee naar toe kan en mag nemen, maar in plaats van je tweede kaart moet je dan neem ik aan de hoofdkaart mee nemen en de tweede kaart thuis laten????

 

 

Groetjes..............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de pers pakt het nieuws weer op en geeft het foute voorbeeld van vakantieadres wat dan ook niet meer mag.

Daar gaat het CDS niet om, het gaat ze om het feit dat families/buren 1 hoofdkaart aanschaffen en maximale kaarten aanvragen voor overige adressen waar ze permanent in gebruik zijn. Ook het ruilen met tvvlaanderen kaart zal ze wel niet lekker zitten. Kortom het fout gebruikt van extra kaarten willen ze juridisch bestrijden waardoor ze sterker staan als ze zo'n geval bij handen hebben want tot nu toe trekt iedereen die deze constructie gebruikt een lange neus naar CDS en zegt: waar staat dat dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ theparasol, punt is ze willen verkopen, das hun goed recht maar zelf hebben ze ook boter op hun hoofd als het om bv europese wetgeving gaat...dus lijkt erg op een spelletje wie verwijt de pot dat die zwart ziet....hoe toepasselijk........

 

Groetjes...................................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was sarcasme...

Nee hoor, ze hebben je card nummer en dan gaan ze via jou mobiele nummer, te traceren op een meter of drie, kijken waar je zit en dan schakelen ze jou kaartje uit en voor ..... doen ze dat natuurlijk met een cookie.

Dus ik neem mijn kaartje nooit meer meer naar de buren of naar de camping, ook leen ik hem niet meer uit aan bekenden die op vakantie gaan, ik durf dat natuurlijk niet meer. Ach ja hoe gek gaat het worden met de M7 group.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het misschien ook kunnen zijn dat ze zich min of meer verplicht voelen om dit als voorwaarde te stellen? Dat ze dit niet controleren (kunnen) lijkt me evident,

maar in het kader van de auteursrechten kan ik me voorstellen dat ze wellicht op de vingers getikt zijn vanwege het promoten van de 2e of 3e kaart op vakantie?

 

Misschien is dit keer de soep niet zo heet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...