Ga naar inhoud


VU-Duo instellingen voor beste beeld Op Panasonic VT50


intruder

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een Panasonic VT50 plasma tv gekocht, maar hoe krijg ik in samenwerking met mijn VU-Duo het mooiste beeld.Want als ik via ziggo (Ziggo CI+ Cam Module DVB-C ) kijk heb ik een mooier beeld als via de schotel.... Je kunt nl.de beeld instellingen op de TV en in de VU aanpassen.....maar is er een soort van handleidingen hoe je dit het best kunt doen...Ik hoop of mijn vraag een beetje duidelijk is ? Want ik wil graag de beste kwaliteit uit deze TV halen....

 

b.v.d. voor de info

 

Intruder

VU+ UNO 4K se VTI 15 ; Nvidia Shield TV Pro Ziggo ;LG G1 OLED55G1RLA - 4K OLED TV ; Sonos; Arc Soundbar, Sub, 2x New Play:5

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

eerst alle "beeldverbeteraars" zoals mosquito of noise / mpeg enhancers op je tv uitschakelen. Die maken het alleen maar erger. Dan op je duo eens de scaler sharpness zo laag mogelijk zetten en kijken of het dan beter wordt. Die scaler gebruik je alleen als je sd kanalen kijkt.

 

Je zou ook de auto resolution plugin kunnen proberen, die switcht tussen de verschillende modi zodat het opschalen door je tv moet gebeuren (nadeel is wel dat ook je osd menu van je duo mee schaalt).

 

succes!

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n VT50 plasma staan in 55" aangesloten op de Ultimo.

 

Het enige speciale dat ik gedaan heb, is de autoresolutieplugin op de Ultimo gezet en die staat zoveel mogelijk op standaard of automatisch. Dit gaf mij in 1080i uitzendingen het scherpste beeld. Op de tv staat enkel levendige kleuren op aan. Die filmdetectiedingen heb ik ook "aan" gezet omdat dat toch een vloeiender plaatje oplevert.

Zoals wiz al zei, het "P-nr" dat in het beeldmenu staat, staat bij mij op uit, want dit geeft een waziger beeld. Komt door een onnodige ruisfilter.

 

Qua kleurinstelling heb ik als die tv nieuw was, heel veel geprobeerd omdat ik hem altijd maar te groen vond. In een tweaking topic over die tv zei eens iemand dat er toch heel wat speeluren moesten opstaan wilden de kleuren optimaal zijn. Veel tegenstand dat dat "inspelen" bij nieuwe plasmas niet meer moest enz. Nu 4 maand verder moet ik zeggen dat die pakken beter kleur geeft dan toen hij nieuw was, dus van inspelen is toch nog iets van...

Zonder opscheppen: ik kan het weten, want ik moet ze op het werk quasi dagelijks gaan leveren. Een nieuwe plasma geeft me dan steeds weer de "groenigere" indruk zoals de mijne nieuw gaf.

 

Hou er ook rekening mee dat alle beeldinstellingen per ingang bij die tv apart worden opgeslagen. Als je instellingen een bepaalde waarde hebben voor DVB-C, zijn die niet dezelfde als voor een HDMI ingang waar je je Vu+ aanhangt. Je moet ze per ingang zelf gelijk zetten.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

(mijn excuses, ik heb te snel gelezen. Ikzelf heb de 55VT30 staan ipv de VT50. Gelukkig op netwerkmogelijkheden en THX 3D certified scherm na, dezelfde mogelijkheden)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...