Ga naar inhoud


settings voor diseqc maximum 4/1 switch


frullewulle

Aanbevolen berichten


Ik heb zo nu en dan dat tuner B niet meer reageert op zap commando's.

Deze tuner zit achter maximum 4/1 switch, en enkel heropstarten krijgt deze tuner weer aan de praat....

 

Iemand advies hoe ik best de tuner instel met deze switch?

 

Ik ken de maximum switch niet maar als ie af en toe niets werkt dan zou ik de bekabeling een goed checken of er niet een

"haartje" vd mantel kortsluiting maakt. Het moet zijn hij doet 't of hij doet 't niet, als het af en toe werkt dan is er iets stuk of anderzins mis.

 

Edmund

Link naar reactie
Delen op andere sites

De maximum is geen zelf recetende switch en dus ook bij dubbelspanning zal hij eerst helemaal spaningsvrij moeten worden. Deze is op zich ook vrij goedkoop en je zou kunnen kiezen voor een betere die ook zelf recetende is en beveilig is tegen dubbel spanning. Probleem waarschijnlijk opgelost. Werkende switchen staan wel in de lijst.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb er hier ook 2 in gebruik van die low budget maximum dingen, maar die doen het gewoon prima. Of er is iets met je bekabeling, of je switch is stuk lijkt mij.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wiz: ik wil u heus niet tegen spreken. toen ik gewoon twee switchen had, was het goed, toen ik meer nodig had, 4 toen begon de ellende heb er toen zelf recettende genomen en klaar is klaasje. Nu heb ik er acht zoals u kunt zien en die werken optimaal en nog nooit problemen weer gehad. Dus ik blijf bij, goedkoop is op den duur duurkoop. :D

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci voor de info, zoektips...

Ik ga dit weekend eens ladder uithalen om de verschillende lnb's die op de diseqc zitten naar bekabeling en en afstelling te controleren.

setup is volgende. 1 quad lnb en 3 single lnb's op wavefrontier schotel. Die 3 single lnb's en 1 uitgang van die quad lnb over die maximum switch, 2de uitgang van quad rechtstreeks naar receiver. Is niet ideale installatie, keer moeten quad lnb's en betere switch aanschaffen om logischere installatie te hebben...

 

Is wel sinds dat de vu+ duo er aanhangt dat perikelen begonnen zijn. Dreambox 7025+ had daar totaal geen last van...

aangepast door frullewulle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...