Ga naar inhoud


Hoe zelf een webcam stream toevoegen aan ET-Stream


Loui (K)

Aanbevolen berichten


  • 2 weken later...

hoi , ik heb dit een beetje gevolgd , en het is me allemaal gelukt om deze streams te openen op mijn xtrend

nu wil ik graag mijn eigen ip camera bekijken aleen maakt deze (bewust) geen gebruik van poort 80

wie kan mij vertellen hoe de stream er uit gaat zien als het poort nummer "51234"is

 

dit is de local link van mijn ip camera

http://10.11.12.25:51234/axis-cgi/mjpg/video.cgi?resolution=640x480

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi , ik heb dit een beetje gevolgd , en het is me allemaal gelukt om deze streams te openen op mijn xtrend

nu wil ik graag mijn eigen ip camera bekijken aleen maakt deze (bewust) geen gebruik van poort 80

wie kan mij vertellen hoe de stream er uit gaat zien als het poort nummer "51234"is

 

dit is de local link van mijn ip camera

http://10.11.12.25:5...olution=640x480

 

alvast bedankt

 

na wat experimenteren ben ik er achter dat mijn camera alleen motion jpeg ondersteund

en volgens mij kan ET-stream dit niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo Loui (K), bedankt voor je reactie collega zendamateur ;) Ik kwam er zelf niet uit, ik begrijp nu dat de volgende marker dan (hoofdletter)B wordt dus alleen letters ipv cijfers, en die naam kan van alles zijn dat had ik al begrepen.

Ik heb veel aan je postings gehad bedankt daarvoor. Ik ben er zelf al een tijdje mee bezig, nu zijn er ook webcams die met .jpg werken, en die je moet verversen om een bewegend beeld te krijgen. Ik wilde de webcams van Vlissingen erbij hebben dan kun je het slechte weer zien aankomen :grin: . Ik gebruik daarvoor uit nood CamoFs, dat is wat gecompliceerder en beperkter in het aantal web camera's om in te voeren, maar die heeft wel een refresh van 1 sec, voldoende voor mij om een redelijk schokvrij beeld te krijgen. Jammer dat er geen refresh zit in andere webcam programma's zoals Webcamviewer. Ik kan de code daarvoor niet in CamoFs vinden want Linux daar snap ik niet veel van. Ook vind ik het een groot gemis dat Linux geen Flash ondersteund of een player heeft, dat zou deze (ET9500) en andere Linux wondermachines nog mooier maken.

 

Mvgr.Sjaak.

 

 

Dit blijft altijd het zelfde,je kan natuurlijk wel elke keer een nieuwe naam geven voorbeeld

 

#SERVICE 1:64:A:0:0:0:0:0:0:0: <hier wel weer met een dubbele punt beginnen

#DESCRIPTION <Hier een spatie voor je de naam invuld

 

#SERVICE 1:64:A:0:0:0:0:0:0:0::Almere

#DESCRIPTION Almere

 

#SERVICE 1:64:A:0:0:0:0:0:0:0::Hilversum

#DESCRIPTION Hilversum

 

Voor de Webcamviewer geld een andere procedure ik zal je de xml file geven die ik gebruik ik wou die graag samen gevoegd hebben met die van OpenPli maar dat lukt me nog niet ik moet even goed het structuur bekijken.

webcam.xml deze kun je zo over de oude heen zetten.staat in /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/Webcamviewer

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

. Nog iets anders, heb jij het ook dat als je de stream van bv Urk laad en je kijkt via HDMI dat de tv flipt en geen beeld meer geeft?

Als ik via RGB scart kijk zie ik hem ook even knipperen maar het beeld komt dan wel op, het lijkt net alsof het beeld formaat niet helemaal klopt en eruit loopt. Ik heb de tv beeldinstelling niet op "Auto" staan maar op "Aangepast formaat" staan anders kan ik de header en logo's niet lezen.

Bedankt tot zover.

Sjaak.

 

Nee hier heb ik geen last van, maar ik heb mijn TV dan ook op HDMI en Volledig scherm staan. post-33346-0-75971300-1350910638_thumb.jpg

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Nou, eindelijk mijn Panasonic BB-HCM735 stream werkend op mijn ET9000.

 

Met openpli3.0 en ET-Livestream werkte het uiteindelijk redelijk simpel.

 

Deze IPcam kan Mpeg4, Motion JPEG en H.264.

Alleen h.264 moest je expliciet instellen. Deed ie niet standaard.

Met de volgende URL: http://user:password@192.168.2.1/nphH264AACauth?Resolution=1280x960

Met de tips van Loui was de Service snel toe te voegen. Ook andere public webcams uit zijn lijst.

 

bedankt en gr.

Husky43

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

hallo ik heb twee IP camera thuis die ik graag via DM8000 wil gaan bekijken ik heb TS image 3.0 OE2,,,ik heb die ip Adres en poort NU. van mij cam hoe kan ik dat in de zenderlijst toevoegen ...?

alvast bedankt

65HU8500 4K 3D/DM8000/PS4/SOLO 4K/Technisat Multytenne twin(4in1)en arabsat 26E

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo ik heb twee IP camera thuis die ik graag via DM8000 wil gaan bekijken ik heb TS image 3.0 OE2,,,ik heb die ip Adres en poort NU. van mij cam hoe kan ik dat in de zenderlijst toevoegen ...?

alvast bedankt

Ik denk dat je met de plugin Camofs 6.27 heel veel kan doen, deze plugin is er voor gemaakt wat jij wil.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...