Ga naar inhoud


Hoe zelf een webcam stream toevoegen aan ET-Stream


Loui (K)

Aanbevolen berichten

volgende waar ik achter kwam:

Dus:

  1. ‘=’ is ‘%3D’
     
  2. ‘:’ is ‘%3A’
     
  3. ‘spatie’ is ‘%20’

Dus wordt

 

4097:0:0:0:0:0:0:0:0:0:rtsp%3a//streaming2.webcam.nl%3a1935/hilversum/hilversum.stream:Hilversum

 

4097:0:0:0:0:0:0:0:0:0:rtsp://streaming2.webcam.nl:1935/hilversum/hilversum.stream:Hilversum

 

Als je overal in de codes kijkt zie overal dat het eerste gedeelte van de codes gelijk is en altijd vóór de streams staat, dus:

4097:0:0:0:0:0:0:0:0:0:

Wat het betekend weet ik niet. Kan iemand dit aangeven?

 

Loui of anderen die hier kennis van hebben.

Klopt dit alles en wie kan dit duidelijk uitleggen? Zie mijn eerste post in dit draadje.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben weer iets verder:

 

Zie bijlage:

 

Daar zie je:

rtsp://streaming2.webcam.nl%3a1935/hilversum/hilversum.stream:Hilversum

 

We zoeken verder.

 

Als je deze link werkend wil hebben moet het er zo uitzien:

#SERVICE 4097:0:0:0:0:0:0:0:0:0:rtsp%3a//streaming2.webcam.nl%3a1935/hilversum/hilversum.stream:Hilversum

#DESCRIPTION Hilversum

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Loui (K)

De code heb ik al uit je eerder post gehaald en werkt prima. Onze dank.

 

Ik had alleen gehoopt dat je ons uit zou kunnen/willen leggen HOE:

- de code uit een website haalt

- hoe je deze code omzet naat een code die in de E2 ontvangers dan als stream werkt.

 

Ikzelf ben wat gaan experimenteren geweest en heb dit willen delen, maar ik merk dat daarmee de bais oproep/vraag verloren is geggaan.

 

Zou je ons bedie vragen in detail (instructie sfeer) kunnen uitleggen?

Daarmee kunnen we zelf verder om andere streams ( cam's of Internet TV uitzendingen) om te kunnen zetten van de website code naar een Enigma2 code.

 

Ik hoop dat je ons hierin een belangrijke hulp kan zijn.

 

Jou lukt dit blijkbaar wel :-)

In ieder geval onze dank hiervoor.

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een programma die je eerst start,daarna open je de website waar verschillende webstreams opstaan. zodra je een webstream aanklikt of opend dan gaat het eerst genoemde programma open en registreed jou stream.zie foto bijlage post-33346-0-04407400-1342194947_thumb.png daarna is het even de url aanpassen met de hand.

 

Als voorbeeld heb ik hier een stream van het strand en dat ziet er zo uit: rtmp://streaming2.webcam.nl:80/alohabeach<break>alohabeach.stream

 

Je ziet dat er een <break. tussen staat die verwijder je gewoon en zet daar een / weer tussen.

 

aan het begin staat "rtmp" daar maak je "rtsp" van en die : wordt %3a en als laatste :80 is %3a1935

 

nu moet je link werken. het programa dat ik gebruik is Replay Media Catcher 4.

Hoe ik aan die codes kom zoals %3a die heb ik gewoon over genomen uit de bestaande urls.En waarop dat gebaseerd is durf ik niet te zeggen ik ben geen programeur al weet ik wel veel dingen aan te passen.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima en mijn dank is groot.

Dat is inderdaad wat ik bedoel. :)

 

Ik wil nu een stap verder en kijken hoe ik nu niet de WebCam's maar link naar een TV-stream (vanuit een webpagina) kan achterhalen en deze dan om te zetten naar de code voor onze ontvangers.

Om te beginnen met b.v: http://www.rtvv.es/v...alsdirecte.html

 

Als er iemand nog (meer) adviezen heeft dan graag :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima en mijn dank is groot.

Dat is inderdaad wat ik bedoel. :)

 

Ik wil nu een stap verder en kijken hoe ik nu niet de WebCam's maar link naar een TV-stream (vanuit een webpagina) kan achterhalen en deze dan om te zetten naar de code voor onze ontvangers.

Om te beginnen met b.v: http://www.rtvv.es/v...alsdirecte.html

 

Als er iemand nog (meer) adviezen heeft dan graag :-)

 

Dat is deze link : #SERVICE 4097:0:0:0:0:0:0:0:0:0:rtmp%3a//195.10.10.208/rtvv/tvvi.flv:TV Valencia

#DESCRIPTION TV Valencia

De echte link

http://195.10.10.208/rtvv/tvvi.flv?GKID=b5ba00d4d05711e1b98400163ea2c743&fspref=aHR0cDovL21lZGlhMC53ZWJ0di5mbHVtb3Rpb24uY29tL2N1c3QvcnR2di8vc3RhdGljL3BsYXllci8vYXVkaW8vcmVsZWFzZXMvMS4xLjlfaGYyLy9GbHVtb3Rpb25DRE5QbHVnaW4uc3dm

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel geluid via deze stream, maar er zit een foutje in

#SERVICE 4097:0:0:0:0:0:0:0:0:0:http%3a//195.10.10.208/rtvv/tvvi.flv:TV Valencia

#DESCRIPTION TV Valencia

 

Deze is goed alleen geen beeld, zou dat aan flv liggen?

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel geluid via deze stream, maar er zit een foutje in

#SERVICE 4097:0:0:0:0:0:0:0:0:0:http%3a//195.10.10.208/rtvv/tvvi.flv:TV Valencia

#DESCRIPTION TV Valencia

 

Deze is goed alleen geen beeld, zou dat aan flv liggen?

Geweldig dat jullie willen helpen.

 

Met deze code heb ik geen beeld maar wel geluid. Deze check deze momnteel i.c.m. een Vu+Duo OpenPli 2.1

Maar ... Ik heb geen ET9X00 zou het daar wel mee gaan?

Bij "waterstofcyanide" blijbaar niet want die heeft een ET9000 zie ik.

aangepast door putemmer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een programma die je eerst start,daarna op.......

..............................................................................................................

..............t gebaseerd is durf ik niet te zeggen ik ben geen programeur al weet ik wel veel dingen aan te passen.

 

Ook ik ben verder aan het experimenteren, maar heb nog wel enkele (voor mij onduidelijke stappen) in te halen.

Daarom nog het volgende:

Je schrijft in de afbeelding "Kopieer dit als stream".

Ik heb dit tot nu toe steeds alles met de hand overgeschreven wat zeer regelmatig fouten tot gevolg heeft.

Want kopiëren lukt me niet elektronisch.

Wat doe ik: ik selecteer deze regel (en wordt dus blauw) en wil dan m.b.v. de rechtermuisknop dit kopiëren. Helaas gaat dat bij mij niet.

 

Verder zie ik alleen het handje en kan op deze link klikken, maar dan kom ik weer op hetzelfde uit. Dus dat geeft me nog geen elektronische kopieer mogelijkheid.

 

Vraag: Lukt dit bij jou wel of schrijf jij ook alles met de hand over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig dat jullie willen helpen.

 

Met deze code heb ik geen beeld maar wel geluid. Deze check deze momnteel i.c.m. een Vu+Duo OpenPli 2.1

Maar ... Ik heb geen ET9X00 zou het daar wel mee gaan?

Bij "waterstofcyanide" blijbaar niet want die heeft een ET9000 zie ik.

 

Hier werkt hij ook niet, alleen geluid.

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...