Ga naar inhoud


LCD-TV Philips 37PFL5603D/10 slechte kleuren


boarder

Aanbevolen berichten


IK ben van Flip naar Sam gegaan. Gebrek aan fatsoenlijke reparateurs. mag niet klagen. Soms moet je vaderlandse gevoelens loslaten.

Ze worden hier niet meer gemaakt met vaderlandse kwaliteits onderdelen. Na de matchlines is het over. Platte TV's moet je zien tussen 2-4 jaar levensduur, daarna geen onderdelen support. (Meestal na 6 maanden niet meer >>> Flip) Ik heb een Sharp gehad die het 25 jaar gedaan heeft!! Geen flip beeldkwaliteit maar geen ergernis. Vroeger wat afgesoldeerd en schemas afgelopen voor chassis...... en we hadden nog een oscilloscoop. Nu swap ik printen als het goedkoop is. Anders recycling. wat benzine verrijden voor nop etc en je hebt aardig toestelletje. Zeker als je kunt afdingen bij grote broeders. >> Prijsvechter. Ik heb nog nooit een probleemloze flip in 50 jaar gezien.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb in 50 jaar een keer een Philips Zw-Wit ontvanger gezien die eind 70er jaren, na 17 jaar in gebruik geweest te zij,n ingeruild werd zonder ooit een keer defect geweest te zijn.

Ze bestaan (bestonden) dus wel. :grin:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens wat lopen jullie toch op Philips te mopperen. Moet je eens naar die klote zooi kijken die nu uit China komt. En daar hoor je niemand over klagen?

Philips was één van de eerste firma´s die kleuren TV´s produceerden. De eersten waren voor de Amerikaanse markt bestemd.

Ze waren oerdegelijk...OK, er zaten buizen in en werd heet. Daardoor gevoelig voor defekten.

Wat een gedoe, terwijl het uit het verre oosten allemaal zoveel beter schijnt te zijn? Doordat de lonen in het verre oosten duidelijk onder die uit W.Europa liggen kan het toch niet anders dan dat Philips daar niet meer tegen op kan boxen en de kwaliteit daardoor niet meer te handhaven is.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb begrepen dat Philips de produktie van de betere scheerapparaten weet erug gehaald heeft naar Nederland omdat de kwaliteit van die apparaten geproduceerd in het oosten ernstig te kort schiet.

Scheerapparaten was trouwens het enige artikel wat redelijk werkte.

 

Ik heb in huis een Philips, een Pioneer en een Panasonic screen.

Je mag raden welke 2 schermen nog nooit problemen hebben vertoond.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

Mijn vorige tv was een Philips. Nog eentje met beeldbuis, dolby, subwoofer en alles op en eraan.

Na dik 10 jaar heb ik hem verkocht. Nooit problemen mee gehad.

 

Mijn broer heeft het kleinere broertje....nooit problemen mee gehad.

Mijn schoonouders hadden een van de eerste k40, na bijna 20 jaar ook maar wegegedaan

 

De goedkopere toestellen werden niet door Philips gebouwd, maar werden gemaakt in Turkije.

Trouwens diezelfde toestellen werden er ook gemaakt voor andere merken. Er werd enkel een andere kast en naamplaatje gebruikt.

Met deze toestellen waren er wel regelmatig problemen.

 

Verder is het wel zo dat als er een Philips stuk ging, deze meestal zonder problemen te herstellen was.

De onderdelen kon je overal krijgen.

Als er bv een JVC stuk ging had je soms wel problemen om aan onderdelen te geraken.

 

Volgens mijn ervaring zijn de toestellen van Philips nog niet zo slecht, maar daarover ging dit topic niet zeker...

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ic overgezet AS15F maar beeld blijft negatief en beelden blijven een beetje na ijlen.Is er nog een oplossing beschikbaar,heb veel van die fouten in Aurera tot de Essence en daar zit een T420HW03-V0 in.

Het mooie van het mooie weer is ,dat het maar mooi weer mooi weer weer is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 jaren later...

Goeieavond,

lees op dit forum over kapotte Tcon.

ik heb ook een philips tv waarbinnen kleuren nu negatief zijn.

 LCD-TV Philips 37PFL5603D/10

Waar kan ik zo’n tcon bestellen en hoe moet ik deze installeren? En de oude verwijderen? Lees namelijkover solderen?

 

Ik heb geen technische kennis en kan ook niet solderen.

 

hoor graag wat te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...