Ga naar inhoud


VU laat spaun switches plakken


MR_B

Aanbevolen berichten

Ik heb hier 4x quad lnb met 4 Spaun sar 411 switches en 3 dreamboxen.

Sluit ik een VU aan, Solo of duo dan komt het voor dat de VU geen signaal meer krijgt.

Pas als ik alle boxen uitzet of reboot dan werkt het weer.

Vreemd terwijl het eigen gescheiden systemen zijn.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Spaun Sar 411 WSG is meermaals toegepast op een VU+ receiver en schotel opstelling.

Velen zweren bij het merk Spaun.

 

Een oud bericht herinner ik me wel inzake de Spaun switch, dat die ongeschikt zou zijn in combinatie met LNB - VU+.

Maar menig ander bericht ontkrachtigd dat.

 

Ben je zeker dat er geen massa (vlechtwerk) aan de kern raakt en dus de f-connectors goed aangebracht zijn?

En hoe is je tuner configuratie met die 4 LNB's?

ciao

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf ook ooit zoiets aan de hand gehad (2xTriax MFD41 en SAR411 op Vu+Duo en DM800). Het bleek bij mij een LNB kabel/stekker te zijn.

 

Ik had onverklaarbare problemen, bij de ene ontvanger wel beeld, de andere niet, sommige satellieten wel beeld, andere weer niet.

Ontvangers gewisseld, switches gewisseld, ik kwam er niet uit, werd er helemaal gek van.

 

Configuratie op de ontvanger gecontroleerd, vervolgens alle LNB aansluitingen op de 4in1 switch verwijderd, en één voor een weer aangesloten (duurt lang omdat je de spanning er steeds vanaf moet halen)

Het bleek uiteindelijk een slechte kabel/stekker te zijn op de eerste LNB aansluiting van de 4in1 switch, waardoor de 4in1 switch van slag raakte.

Merk switch of ontvanger maakte niet uit.

Deze kabel vervangen en alle problemen waren weg...

 

Kortom: je zult er niet aan ontkomen dit stap voor stap en methodisch te testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan, dat die diseqc instelling dezelfde is als aan de dreambox QUA volgorde.

Dus de volgorde van de LNB - positie middels coax naar de switch = ook de volgorde in je disecq simple a/b/c/d menu.

 

Ik neem aan

Alles is goed aangebracht

1- dat je dus een dreambox aan die coax getest hebt waar de VU blijkbaar niet werkt of problemen geeft na een tijdje

2- dat je ook de aansluitingen boven aan de switch gecontroleerd hebt

 

als dat zo is is er iets mis met VU+ of het gebruikte image op de VU+

kun je de VU+ bij een andere schotel installatie testen?

 

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels een andere VU getest en hetzelfde probleem met PLI software.

Ook op een andere installatie getest , exact hetzelfde probleem.

Triax 88

4x Inverto Quad

4x Spaun sar411

3x dreambox aanwezig.

 

Dus met bovenstaande combo werkt er iets niet goed samen.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of dit wat toevoegd: Een kleine contactfout heeft de een meer moeite mee als de andere. Daar ben ik zelf ook ooit eens mee geconfronteerd. Dit wat een topfield 7710. Deze werd loei heet maar begaf het niet. dit terwijl een arrion achter dezelfde kabel wel goed draaide. Ik kreeg toen ook het adviesKIJK EENS GOED naar je aansluitingen. En ja er was een klein draadje die parten speelde. en na het verholpen te hebben bllef ook de topfielf weer normaal op temp.

 

Ik zeg niet dat dit het euvel is. Maar meten is weten. Kijk het spul toch eens goed na. Anders zou je misschien andere diseq moeten nemen. en dit wel weergeven in de lijst. Ik bedoel jou ondervindingen.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi MR_B,

zoals ik al geschreven heb, is het bij bepaalde combinaties niet raadzaam de Spaun te gebruiken

De demping per diseqc kanaal is goed maar iets hapert...

Wie weet

-kun je een test doen met uitgeschakelde dreamboxen?

-kun je een test doen met een triax switch ipv de spaun?

-heb je een signaal demper ter beschikking die je tussen sar411 en VU plaatst?

 

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...