Ga naar inhoud


Instellingen om kanalen in scannen van UPC in de xtrend 9500


prschuite

Aanbevolen berichten

Ik heb een xtrend 9500 met daarin een kabel tunner ik kan in Rotterdam de kanalen in scannen met de standaard instellingen.

 

Ik heb hem nu in Zaandijk en wil UPC opnieuw in scannen maar dit lukt niet, de zenders uit Rotterdam doen het niet.

 

Weet iemand waar ik misschien de instellingen kan vinden zodat ik UPC in Zaanstad kan scannen.

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 10 maanden later...

Ik heb ook een ET9500 en uiteraard de DVB-C tuner een keer uitgeprobeerd (heb nu 2x DVB-S2).
Daarbij had ik het volgende gevonden dat werkte:

Plaats het bestand (cables.xml) in /etc/tuxbox/
Niets instellen bij de tuner instellingen.
Als je OpenPLi 2.1 of 3.0 gebruikt zie je naast de bekende Fastscan ook Kabelscan staan, zo niet deze eerst downloaden bij Applicaties, Downloaden, systemplugins, cablescan.
Kies Kabel Scan bij Zenders zoeken en vul de volgende gegevens in:
Tuner: kies de DVB-C tuner
Frequentie: 164 (op videosignaal.nl staat 156, zal ook wel werken en levert misschien nog wat extra kanalen op?)
Symbolrate: 6900
Modulatie: QAM64
Netwerk ID: (zie hieronder)
Gebruik officiële kanaalvolgorde: Nee (of ja, afhankelijk wat je voorkeur is).
HD lijst: Ja

Vul het Netwerk-ID in die hoort bij uw provincie:
Noord Holland 43136, Gelderland 43142, Flevoland 43138, Brabant 43144, Friesland 43140, Zuid Holland 43146
50142 = One way DTV Gelderland
50146 = One way DTV Rotterdam

 

Zoals je ziet hier heel andere regiocodes. Vijfcijferig en niet aan één woonplaats gebonden.
Ik had gezien dat ik daarmee veel meer lokale tv-zenders kon ontvangen.
Volgens mij als je één van de andere regio-codes gebruikte dan degene waar je woont, kon je dan weer van die provincie de lokale zender zien. Helemaal zeker hoe dat werkt weet ik niet meer, kwestie van eens proberen.

 

In de bijlage een kanalenlijst die ik nog gevonden had, je kan daar bijv. de cables.xml uit halen.

 

Succes,

Alex

20130404 UPC Digitaal FTA kanalenlijst voor TV en Radio.zip

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Nee, alleen upc fta. Dus 32 zenders digitaal in sd, ned 1,2,3 in hd.

Je abonemment werkt volgens mij alleen met upc ontvanger......

 

Je kan upc bellen en vragen of ze een ci module willen sturen als test, die moet je dan binnen 8 dagen terugsturen anders betaal je €8 per maand extra. Hebben ze bij mij toen ook gedaan.

aangepast door RKrijnen

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet werkt bij UPC alleen de eigen ontvangers en de CI+ module (http://www.upc.nl/televisie/digitale-ontvanger/ci-plus/).

De laatste werkt weer alleen in TV's die geschikt zijn voor een CI+ module.

Geen idee of de ET9500 (en soortgelijke) ontvangers overweg kunnen met die module, maar ik vermoed van wel.

 

Daarnaast bestaat er nog wel een methode om toch een softcam te gebruiken maar dan moet je de box-key weten en ik dacht ook nog een zg. RSA-key.

Hoe je daar achterkomt weet ik ook niet, vermoedelijk alleen via niet al te legale toestanden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

werkt de ci module van UPC ook in een xtrend et9500 Heb UPC royaal pakket maar alleen Ned HD1,2,3, werken

Heb je nu die module wel of niet geprobeerd in de ET9500?

Uiteraard met de smartcard in de module?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet werkt bij UPC alleen de eigen ontvangers en de CI+ module (http://www.upc.nl/televisie/digitale-ontvanger/ci-plus/).

De laatste werkt weer alleen in TV's die geschikt zijn voor een CI+ module.

Geen idee of de ET9500 (en soortgelijke) ontvangers overweg kunnen met die module, maar ik vermoed van wel.

 

Daarnaast bestaat er nog wel een methode om toch een softcam te gebruiken maar dan moet je de box-key weten en ik dacht ook nog een zg. RSA-key.

Hoe je daar achterkomt weet ik ook niet, vermoedelijk alleen via niet al te legale toestanden.

 

 

Heb je nu die module wel of niet geprobeerd in de ET9500?

Uiteraard met de smartcard in de module?

 

CI module met een originele smartcard van UPC in een box, vergeet het maar!

Al diverse keren besproken hier, UPC werkt alleen maar met een boxkey uit / met een originele ontvanger.

Zonder een juiste boxkey zal UPC niet werken in een linux ontvanger.

 

Dat zijn illegale zaken die op dit board niet besproken mogen worden. 

 

Grts.

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Had die "box key" vraag hier ook gesteld, maar werd niet in dank afgenomen. Alhoewel ik met een legaal ABO wenste te kijken, blijkt de methode om de box key te verkrijgen niet te mogen. UPC wil het niet hebben. Om deze reden dus gewoon geen UPC ABO genomen. De vrijheid van mijn Linux bak wil ik niet opgeven. Alleen als als je het internet afloopt zie je legio problemen met "remote" TV diensten van UPC en in mijn geval XS4ALL.. Opnames die er plots niet meer zijn, opnames die niet willen afspelen, doorspoelen etc.etc. Wil mijn opnames gewoon in eigen hand houden. Niet alleen omdat ik zeker weet dat de opname er is, maar ook om privacy redenen: het gaat de provider geen r**t aan wat mijn favorieten zijn... En nee... Grappenmakers :) ik heb geen "natuurfilms"

Link naar reactie
Delen op andere sites

CI module met een originele smartcard van UPC in een box, vergeet het maar!

Al diverse keren besproken hier, UPC werkt alleen maar met een boxkey uit / met een originele ontvanger.

Zonder een juiste boxkey zal UPC niet werken in een linux ontvanger.

 

Dat zijn illegale zaken die op dit board niet besproken mogen worden.

 

Grts.

Wat is er illegaal aan het kijken naar de kanalen waar je een abonnement voor hebt op een eigen gekozen ontvanger?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat je daarvoor het beveiligingssysteem moet openbreken, iets wat de wetgever strafbaar heeft gesteld.

De provider heeft er om voor hem moverende reden ervoor gekozen zijn aanbod over een gesloten systeem met zijn eigen technologie beschikbaar te stellen en dat met gepatenteerde technologie te versleutelen.

Om zijn signalen via een willekeurige andere ontvanger te bekijken moet je een gedeelte van de beveiliging ontcijferen.

En daar wringt de schoen, het ontcijferen van pay-tv versleutelingssystemen is strafbaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Alhoewel ik de stelling van Ceesv best kan begrijpen ben ik het niet met hem eens. Met het verkrijgen van de boxkey "kraak" je het systeem van de aanbieder helemaal niet! Het is slechts een benodigde sleutel om de kaart te kunnen bewerken! Je krijgt door te betalen aan de TV provider immers legaal een kaart en dus ook het vruchtgebruik ervan zolang je aan je betalingsplicht voldoet.

 

Het zou een heel ander verhaal worden als je met een boxkey en alleen een softcam zou kunnen kijken zonder daarvoor te betalen!

 

Heb hetzelfde met mijn SKY kaart. De boxkey staat gewoon op de ontvanger!

 

UPC claimt in zijn grootheidswaan Gewoon indianen verhalen. Ze willen koste wat het kost dat je hun apparatuur en dus ook hun extra diensten gaat afnemen tegen uiteraard extra kosten. Kosten die je bij een eigen ontvangerkeuze gewoon niet (nodig) hebt. Uitzending gemist voor slechts 10 dagen. Hoppa €10 extra..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed. Allebei hebben jullie een punt.

Maar wat ik me afvroeg is UPC geeft met de CI+ CAM de kijker toch de optie om andere ontvangers te gebruiken dan hun eigen Mediabox?

Waarom werkt die UPC CI+ dan niet op Linux-ontvangers?

Of werken alle CI+ modules niet? Want zit er verschil in de modules van verschillende providers (UPC, Ziggo, Delta enz.) behalve versieverschillen dan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...