Ga naar inhoud


Afwijkende partitie-indeling en updates


Hadrian

Aanbevolen berichten

Ik heb ooit in mijn wijsheid besloten dat ik mijn HD in drie partities wilde opdelen.

1: kleinere partitie voor picons, epg-data, timeshift etc

2: grote partitie voor opnames en films etc

3: kleine swap-partitie

 

Nu heb ik elke keer na een update (gisteravond naar vti 4.2.1) dat-ie blijft hangen op "Programming".

Na een half uur schakel ik de ontvanger handmatig uit en aan, en na booten blijkt dat de partitietabel is overschreven. Eigenlijk gebeurt me dat elke keer: na een update kom ik in een schoon geinstalleerd systeem terecht en moet ik al mijn plugins en settings opnieuw instellen. Nu heb ik wel een backupje voor mijn settings (vooral keymap.xml en de kanalen), maar de rest moet ik weer instellen.

 

Kan dat anders? Doe ik iets fout? Heb ik iets niet gelezen? Of is een update per definitie een reset van je systeem?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

poeh, da's wel een goeie. Ik denk dat de meeste images er vanuit gaan dat je de hele disk wilt gebruiken voor opnames, en dat er dus maar 1 partitie op staat die geformatteerd is in ext3 of ext4.

 

Als je een nieuw image flasht, loop je dan de wizard door of breek je die af?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik breek die wizard af, laad mijn kanalen in, plus wat extra bestanden en een gemodde skin.

Daarna nog wat plugins installeren en settings handmatig wijzigen.

 

Kan vast handiger, maar ik heb de moeiete nog niet genomen om dat uit te zoeken.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ja complex is het wel wat je probeerd.

 

Indien je de aankoppeling niet hebt verwisseld met de standaard pad verwijzing naar de /hdd mag het image niets aan de hdd aanpassen.

Behalve dat hij misschien die extra aangekoppelde partities kwijt is en daarvoor hebben we immers een backup van het fstab bestand gemaakt.

 

Maar je mag tijdens een online update, niet zomaar de PC uitschakelen, ook al lijkt het of er geen vordering is bij het opnieuw booten want daarmee onderbreek je essentiele implementatie van instellingen en reboot de PC in factory settings.

Ik denk overigens dat de swappartitie daar een aanleiding toe geeft... die zou je voorafgaand aan het updaten natuurlijk ook tijdelijk kunnen uitschakelen en na geslaagde update weer kunnen activeren.

 

om nu zo even een oplossing te geven is lastig maar je kunt het misschien vanaf nu wel documenteren wat je doet... met die extra partities...

telnet >mount<

copy van fstab backuppen en die ook even laten zien.

 

ciao

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...