Ga naar inhoud


Editie 15 - Xtrend ET9500 Enigma2 twin tuner


Michel

Aanbevolen berichten


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik bedoel die zwarte draden linksboven. En tussen de printplaat van de voeding en de behuizing zit ook maar een paar millimeter. Ik ken de regels voor aardding niet, maar de situatie hier is gelijk aan die in een PC-behuizing. En in een PC wordt alles "gewoon" geaard.

ik denk,dat er daar wel controle op gebeurt,ik heb al diverse toestellen gehad in die aard,en nog nooit problemen gehad.

en omdat ik vroeger problemen had met irdeto kaartjes,heb ik zelf nog al mijn ontvangers zelf geaard.(statische energie).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

CR2032 1 stuks van Duracell € 4,49

CR2032 1 stuks van Varta € 5,05

 

AAA 4 stuks van Duracell € 5,95

 

Prijzen van de lokale (zeer bekende) bouwmarkt.

 

Moraal van het verhaal. AA of AAA is zeker 4 tot 5 x goedkoper en gaat (veel) langer mee.

Als je je batterijen bij de duurdere gaat kopen is het zeker niet goedkoop.

Om een idee te geven dat er ook goedkopere bestaan, hier wat enkele links

(gewoon bij google cr2032 ingegeven en de goedkope eruit gehaald):

 

###############

 

Dit zijn nu online winkels en ja bij een fysieke winkel vind je ze ook aan die prijs,

dus de moraal van het verhaal is laat je niet bedonderen en ga niet naar de dure (zeer bekende) winkels. ;)

aangepast door Michel
Reclame
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja het is dat mijn ET9000 (veelvuldig gebruik, binnenkort openpli 3.0 er op gaan zetten) en ET5000 (zelden in gebruik wel openpli 3.0) nog niet "op" zijn en ik de Clarke-Tech 5000 als reserve heb maar na deze presentatie moet ik maar weer een receiver naar zolder gaan verbannen, en deze ET9500 van mijn landurig opgespaarde karige zakgeld gaan aankopen (arme ik dus, welke receiver "moet" ik gaan vervangen ten opzichte van deze ET9500 door de goede presentatie op sat4all ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Ook is het mogelijk in deze receiver een 2.5 inch harddisk te plaatsen, welke waarschijnlijk wat minder gehorig is ten opzichte van een 3.5 inch en minder warmte afgeeft.

Van herrie tijdens het koelen door de ingebouwde fan heb ik helemaal geen last, ik hoor hem niet tot nauwelijks.

daarbij is in het menu de mogelijkheid te kiezen voor bijv. een Dreambox afstandsbediening, in plaats van de origineel bijgeleverde. ik vind de afstandsbediening overigens prima werken, en bij bijv. de Action kosten de knoopcellen nagenoeg niks, een paar euro voor 8 stuks ofzo. Zullen wel niet zo heel lang meegaan, maar een vermogen ben je er dus helemaal niet voor kwijt! De Sd zenders vind ik er een stuk mooier op uitzien dan met mijn vorige DM 800 en ook het zappen gaat vlotter. Al met al een topper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Over de batterijbeveiliging die ik ook te zot voor woorden vind, wil ik wel nog het volgende toevoegen.

 

Van de leverancier hoorde ik dat deze knoopcel vast gemonteerd is en een levensduur van +/- 10 jaar heeft.

'Men' heeft kennelijk drivers op de plank liggen die zonder deze beveiliging werken en als het apparaat enkele jaren oud is en de beveiliging niet meer zinvol is, zullen die drivers worden vrijgegeven.

 

Het blijft een vreemde manier van beveiligen, maar ik denk dat je jezelf er geen zorgen over hoeft te maken.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar hier want ik weet niet waar ik het anders zou moeten zetten.

Conclusie uit de test: beste koop voor een twintuner.

Beste koop betekent bij de consumentenbond niet de beste uit de tests maar de beste value for money.

2 vragen:

1- Welke is echt beter bij de twins en waarom?

2- Hoe verhoudt hij zich tot de VU ultimo, een heel leuk alternatief (al is het een tripel, ietsje duurder maar meer mogelijkheden)

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het gaat niet alleen om 'beter', maar ook om features, uitvoering, design, behuizing enz.

 

Dan vind ik de DM7020HD beter ontworpen, mooier display, betere afstandsbediening, maar ook duurder.

 

Als je die derde tuner niet nodig hebt, zou ik voor de ET9500 gaan. Goedkoper en stabieler, meer features. De ultimo heeft wel een veel uitgebreider display, waar echter OpenPli geen gebruik van maakt.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb deze ontvanger al weer wat maandjes en bevalt me prima vergeleken met me reelbox en 8000 en 800se etc.

 

Deze maar verkocht en alleen xtrend ervoor in plaats genomen.

 

Vind het geen geld voor zo,n boxje en draait als een tank dat ding.

 

Warmte vind ik ook wel mee vallen ...hier staat die in een kast met wel ruimte er omheen ca10 cm.

 

Zoals afstandsbediening werkt ook prima hier en alleen is(was) het even wennen met de menu knop.

 

Deze nu met software te instaleren bij aplicaties (etMultiqouckbutton of zoiets) onder portal gezet en dat werkt uitstekend.

 

Heb dan hier eerst openpli 3.0 er in gehad vanaf het begin(2.1) en laatste weken de openaaf 2.0 dat bevalt me prima

aangepast door sparta
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...