Ga naar inhoud


crossepg/xmltv importer in oe2


wortellica

Aanbevolen berichten


  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jeroensky, ik kan het mis hebben hoor maar volgens mij is newenigma wel OE2 ,trouwens al dat extra waarover je het hebt vind ik hier ook terug in newenigma .

 

 

Greetz

Kijk even of er blindscan is(die ook echt werkt).

Kijk in DVDburn plugin of je kan branden in BDMV formaat(dus geen DVD of data).

HbbTv en webbrowser? Geen fastscan?

Dat zijn wat van de closed source toevoegingen die niet in OE1.6 zitten. Als het wel in newnigma zit, dan is of newnigma OE2.0 met toevoegingen, of newnigma houd zich niet aan de lecentievoorwaarden, of newnigma is gewoon oe1.6 gebaseerd, maar dan met nieuwe drivers/kernel als pli.

Idd zie ik hier dat newnigma mips32el is. Ik vraag me af of dat wel mag van de licentievoorwaarden, het is toch closed source van DMM?

 

Overigens heb ik geen traagheid hier, geen memory extender op OE2.0.0 & GP3.2.

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, hoe doen ze dat met de licentie. Of is het OE1.6 met hbbtv en kernel 3.2 ?

OE2.0.0 licentie is closed source, dus ben wel benieuwd naar hoe en wat.

 

Op zich vind ik originele OE2.0 met Gemini & oscam prima..

 

Laat me weten als die kernel 3.2 newnigma oe2.0 gebaseerd is en....een werkende xmltv epg import heeft.

 

Newnigma4 is idd oe2.0 gebaseerd.

Ik dacht dat imagebouwers niet in closed sourc deel van dmm mogen rommelen.

Zou Newnigma4 oe2.0 dan net als gemini3.2 plugin zijn.

Een toevoeging aan opendreambox2.0 image (dus newnigma4 is in weze oe2.0.0 met extra plugins.)

Ben wen benieuiwd naar xmltv import, want tot op heden werkt dat nog niet op oe2.0.0 omdat die code niet bewerkt mag worden ivm licentietype.

Link naar reactie
Delen op andere sites

enkel het E2 gedeelte is closed ;)

daar kunnen de imagebouwers dus niet meer op ingrijpen,

op de rest kunnen noch specifieke wijzigingen aangebracht worden

 

merlin, oozoon hebben ook hun OE2.0 versie, waarin GP kan geïnstalleerd worden

 

newnigma bestaat ook in OE2.0, maar daar is GP plugin "not supported"

 

 

 

waarschijnlijk zijn er nog andere, maar daar heb ik geen ervaring mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo niet?

 

Citaat van Sjaaky Pli core member:

 

OE staat voor OpenEmbedded. Dat platform wordt voor vele embedded devices gebruikt en staat los van Dream Multimedia.

Dream Multimedia heeft een eigen branch (aftakking) van openembedded met dreambox specifieke toevoegingen en wijzigingen. Ze gebruiken openembedded om software voor hun stb's te bouwen. Als ze overstappen op een nieuwere stand van openembedded, geven ze dat een versienummer. Eerst OE1.6 en nu OE2.0.

 

Voor OpenPLi 1.0 gebruikten wij een branch die afleidde van de openembedded branch van Dream Multimedia.

Voor OpenPLi 2.0 zijn we daar vanaf gestapt en gebruiken we direct een branch van openembedded. De dreambox specifieke wijzigingen van dmm hebben we, met aanpassingen, toegepast op onze branch. Daarnaast hebben we veel eigen wijzigingen gedaan en de vu's en et's toegevoegd. Omstreeks de tijd dat we dit deden kwam Dream met OE1.6.

OpenPLi 2.1 is een update van OpenPLi 2.0, met als hoofdreden dat we overstapten op een nieuwere stand van openembedded.

OpenPLi 3.0 is weer een update en maakt gebruikt van een hele nieuwe indeling van openembedded, genaamd openembedded-core. Dream heeft hetzelfde gedaan onder de naam OE2.0.

 

En er zijn toch ook een fiks aantal extra's verbeteringen die OpenPli heeft die DMM OE2 niet heeft, dus het is maar net waar je als gebruiker de voorkeur aan geeft, hbbtv, bleu ray of de extra's die Pli biedt, je hebt gewoon keus

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

En er zijn toch ook een fiks aantal extra's verbeteringen die OpenPli heeft die DMM OE2 niet heeft.

Zoals? Wat ik vind de dingen die DMM bied in OE2.0 in combinatie met bv GP3.2 veel meer, dan wat Pli zou bieden.

Ik ken alleen fastscan wat pli bied en OE2.0 niet(openwebif is overbosdig aangezien webif op dmm image al werkt). Ben benieuwd wat PLi meer bied en OE2.0 niet heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haak er ook even op aan:

 

QUOTE: En er zijn toch ook een fiks aantal extra's verbeteringen die OpenPli heeft die DMM OE2 niet heeft.

 

Was vroeger een fan van OpenPLI maar ben zeer tevreden met mijn overstap half jaar geleden naar originele DMM OE2, omdat ik "gek" werd van alle crashes (zie diverse postings hier).

Ook doet bijna geen externe plugin het zonder modificatie laat staan het gebruik van externe skins (zie openpli forum).

 

Op de Rytec plugin na weet ik werkelijk niet wat OpenPLI nog voor aantrekkingskracht heeft ?, zeker nu CrossEPG het sinds een aantal weken ook uitstrekend doet.

 

7020HD draaien als een zonnetje, en wat ik mis installeer ik zelf wel zoals:

AutoTimer

Bitrate viewer

CrossEPG

dFlash

Enhanced Movie Center

epgrefresh

epgsearch

Foreca

Networkbrowser

OE2 CCcam

Partnerbox

Skin

 

Ben dan ook meer dan benieuwd wat ik dan nu mis, dat niet is te installeren.

 

Tuurtje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
En er zijn toch ook een fiks aantal extra's verbeteringen die OpenPli heeft die DMM OE2 niet heeft.

 

Ik kan ze niet meer opnoemen. Na jarenlang Openpli te hebben gebruikt ben ik onlangs overgestapt op OE2.0 en bemerk dat een aantal problemen waar ik in Openpli mee kampte (timeshift die niet altijd goed werkte plus de noodzakelijk swap) als sneeuw voor de zon zijn verdwenen.

Openpli is - helaas - niet meer de beste image voor een Dreambox. Niet zo verwonderlijk ook. De meeste Pli teammembers lijken de Dreambox aan de wilgen te hebben gehangen en zijn meer gefocussed op andere merken.

 

Wat ik wel even heb gemist is het Pli display (met de knipperende "Rec" bij een opname en de programmanaam), maar ik heb dit nu zelf in OE2.0 aangepast zodat ik deze functie hier ook heb.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan ze niet meer opnoemen. Na jarenlang Openpli te hebben gebruikt ben ik onlangs overgestapt op OE2.0 en bemerk dat een aantal problemen waar ik in Openpli mee kampte (timeshift die niet altijd goed werkte plus de noodzakelijk swap) als sneeuw voor de zon zijn verdwenen.

Openpli is - helaas - niet meer de beste image voor een Dreambox. Niet zo verwonderlijk ook. De meeste Pli teammembers lijken de Dreambox aan de wilgen te hebben gehangen en zijn meer gefocussed op andere merken.

 

Wat ik wel even heb gemist is het Pli display (met de knipperende "Rec" bij een opname en de programmanaam), maar ik heb dit nu zelf in OE2.0 aangepast zodat ik deze functie hier ook heb.

Hoe loopt bij jou de crossepg in de 8000? aangepast door wortellica
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik ook ff mag inhaken ;)

 

Heb de laatste tijd diverse images getest en vindt Open Dreambox OE2.0 en Newnigma2 qua uiterlijk en mogelijkheden het mooist, maar toch gebruik ik nu weer OpenPLI.

Punt is dat bijvoorbeeld Cross EPG nog niet optimaal werkt, vaak missen er gegevens van bepaalde zenders en moet je Cross EPG opnieuw starten om de EPG opnieuw te laden.

HBBtv deed het bij mij op de Nederlandse zenders vaak niet (melding: geen internet verbinding bij het starten van een uitzending). Ook is OpenUitzending gemist een plugin die ik niet wil missen.

Triax 88cm Schotel, 2 Inverto Black Premium Quattro LNB's , Polytron Multiswitch 8 in / 8 out , 2 stuks VU+Duo2 - DM8000 - DM500 HD - Samsung UE48HU7500, Yamaha RX-V673, Logitech Harmony Smart control
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Nederlandse zenders gebruik ik gewoon de DVB-eit EPG van CanalDigitaal zelf (deed ik voorheen bij Pli ook al want de programma info is daar uitgebreider). CrossEPG gebruik ik nu enkel voor de Sky-UK zenders (Rytec UK) en dat gaat goed.

Als ik naast Sky-UK meerdere files wil downloaden met CrossEPG dan loopt de flash over, daar zit blijkbaar nog een bug in.

aangepast door Apple740
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik ook ff mag inhaken ;)

 

Heb de laatste tijd diverse images getest en vindt Open Dreambox OE2.0 en Newnigma2 qua uiterlijk en mogelijkheden het mooist, maar toch gebruik ik nu weer OpenPLI.

Punt is dat bijvoorbeeld Cross EPG nog niet optimaal werkt, vaak missen er gegevens van bepaalde zenders en moet je Cross EPG opnieuw starten om de EPG opnieuw te laden.

HBBtv deed het bij mij op de Nederlandse zenders vaak niet (melding: geen internet verbinding bij het starten van een uitzending). Ook is OpenUitzending gemist een plugin die ik niet wil missen.

Dit is bij mij precies hetzelde ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Nederlandse zenders gebruik ik gewoon de DVB-eit EPG van CanalDigitaal zelf (deed ik voorheen bij Pli ook al). CrossEPG gebruik ik nu enkel voor de Sky-UK zenders (Rytec UK) en dat gaat goed.

Als ik naast Sky-UK meerdere files wil downloaden met CrossEPG dan loopt de flash over, daar zit blijkbaar nog een bug in.

Dat vind ik dus het grootste nadeel van OE2 aangepast door wortellica
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...