Ga naar inhoud


Hulp bij wasmachine keuze gezocht, een AEG, of een Samsung eco bubbel?


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 wasmachine merken op het oog, maar weet even niet welke ik moet kiezen en welk type.

 

Het gaat tussen een AEG en een Samsung Eco bubbel.

 

Ik denk aan de volgende mogelijkheden:

 

1600 toeren (is dat niet te veel?)

 

Koolstofloze moter (direct tegen herrie en langer om langer mee te gaan)

 

Verder zou ik het op dit moment niet weten.

 

Een Miele wordt mij te duur.

 

Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb zelf een Bauknecht vanwege de 7 jaar garantie. Was de helft v/d prijs van een Miele. De Bauknecht heeft wel een motor met koolborstels. Ik heb geen idee waar je verder echt op moet letten. Wij hadden zoiets van als je 7 jaar garantie geeft, dan zal het wel goed zijn :-)

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

één en ander hangt af van je budget uiteraard , maar wat net zo belangrijk is "hoe is de service" de samsung eco buble is een goed toestel maar blijkbaar hebben ze (nog) geen eigen service center in de benelux , verder een groot toerental komt de droogcyclus ten goede en zo bespaar je natuurlijk op het verbruik van je droogkast , zelf heb ik net een siemens gekocht , dit is zeer goed toestel en zit geprijsd tussen miele en aeg en samsung , ook met uitgebreide waarborg en service centers in alle grote steden ( ps bijzonder stil kan dus in de keuken staan )

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn heel tevreden met onze AEG; een 7 KG model met 1600 toeren.. I.h.a. ben ik ook een fan van Samsung maar ik heb geen idee of "Eco Bubble" proven technology is. Misschien is het wel het summum op wasmachinegebied :-)

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nog steeds heel blij met mijn in 1987 aangeschafte Bosch :grin:

 

Ik voel wel wat voor een Samsung of weer een Bosch. Volgens mij zijn Siemens en Bosch iedentiek.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Onze Bosch doet zijn werk ook al 18 jaar, 2 x de koolborstels vervangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een jaar een samsung eco bubbel. Ben er zeer tevreden over, maakt weinig geluid en wast goed. Ben zelf elektromonteur en vrij handig, dus lange garantie hecht ik niet zo veel waarde aan. Hiervoor had ik een indisit, dat was echt niks... Zelf diverse keren moeten repareren.

Groeten van Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn binnenkort ook toe aan een wasmachine én een droger.

Een paar zaken wat prio heeft is;

- 8 kg vulgewicht ivm dekbed

- energiezuinig (A met zoveel mogelijk +en)

- (voorzichtige voorkeur) warmwateraansluiting

- minimaal 1400 toeren, voorkeur 1600

- geen Miele, te duur

- geen stand-by verbruik (anders zo laag mogelijk ivm 365 dagen per jaar stand-by)

Kortom, ik weet het ook nog niet.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor'n zin heeft een wasmachine op standby ??

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een wasmachine gestopt is dan verbruikt hij nog altijd zo'n

5 a 15 Watt, tenzij je de stekker eruit trekt (waar je vaak niet

bij kunt).

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het droogte verschil tussen 1400 toeren en 1600 toeren is niet zo groot.

Hoe sneller hoe minder groot het verschil word. Tussen 800 toeren en 1000 toeren zit veel meer droogte verschil als tussen 1400 en 1600 toeren.

Ook wat betreft aanschaf zou ik kijken naar hoeveel je wast per week.

Als dit maar 3 keer in de week is dan zou ik voor een goedkope gaan.

Maar als je 15 keer of vaker in de week een was hebt heeft een ruime wasmachine natuurlijk voordelen.

Aeg had altijd een aantal lijnen van redelijk tot goed.

Maar ze zijn nu van electrolux. Er word over geklaagd dat de kwaliteit minder is als vroeger.

Samsung heb ik geen ervaring mee.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij reageer ik nu, want ik heb beslist niet stil gezeten en via PM is er ook het nodige uitgewisseld.

 

Samsung heb ik vaarwel gezegd, die wordt slechts door 1 bedrijf aangeraden, de rest zegt dat het marketing is. Ze proberen Miele na te apen met de trommel, maar toen ik de draaiknop voor programma's in mijn hand had, leek het wel alsof elk moment de knop er af zou vallen i.v.m. de zeer grote speling van beide Samsung wasmachines die naast elkaar stonden.

 

 

Ik heb een offerte voor een volgend type wasmachine:

 

AEG Lavamat type L75689FL

 

Er zit o.a. op: 1600 toeren, 8kg, een koolbostelloos invertomotor die zonder snaar werkt en stiller is, denkt mee met wat er in gaat en past zich daar op aan, en nog veel meer zaken.

 

Kosten op de offerte: 749,- met 4 jaar garantie, 10 jaar op de motor, inlusief brengen en aansluiten, de winkel zit toevallig dicht in de buurt, dus service om de hoek, al gaat dat meestal eerst via de fabrikant.

 

Op kieskeurig staat een foutje die ik heb nagetrokken, er zit namelijk wel een waterbeveiliging op, kieskeurig zegt van niet.

 

De kuip is niet van RVS, maar van kunststof, dat blijkt Bosch en dergelijke in het duurdere segment ook tegenwoordig te hebben. Ik ging van RVS uit, maar de duurdere modellen blijken steeds vaker op een nieuw soort kunststof over te stappen. Ik wil beslist geen Whirlpool met goedkoop plastiek, want dat is van veel kanten al gehoord, één groot drama tenzij je mazzel hebt.

 

Misschien dat iemand mij kan uitleggen wat het verschil is tussen RVS en de kunstof kuip die nu in het duurdere segment zitten, iemand enig idee?

 

Ik was niet vaak, spaar veel op, maar er moet zo nu en dan een compleet dekbed in i.v.m. de hygiëne.

 

Ik heb diverse andere types bekeken, maar door de extra korting die andere grote winkels niet willen overnemen (de bluffers die zeggen de goedkoopste te zijn), kom ik gelijk of zelfs goedkoper uit met brengen, aansluiten en extra garantie dan een 7kg met 1400 tot 1600 toeren automaat. De extra garantie is mooi meegenomen, maar ik had het nooit afgesloten omdat ik het onzin vindt. We hebben een wet in Nederland dat standaard 2 jaar garantie gegeven moet worden, daarnaast heb je ook nog eens de wettelijke deugelijkheids garantie.

 

Ik had ook in het goedkope segment kunnen kijken, dat kan vandaag nog steeds, maar dan heb ik niet de kwaliteit die ik nu op het oog heb. Niet dat ze persé slechter zijn, maar voor het prijsverschil wat weinig zal uitmaken, heb ik wel een wasmachine met veel meer mogelijkheden die ik zeker gebruik, al is dat niet dagelijks of zelfs wekelijks.

 

Graag hoor ik jullie mening, dat kan ik dat vandaag nog meenemen, want de winkels van 2 steden in de buurt zijn morgen open. Graag wel op tijd, want anders lees ik het niet meer op tijd.

 

De offerte die ik heb is 14 dagen geldig, dus heb nog 12 dagen, maar het aanbod wat mij gedaan is, lijkt mij behoorlijk aantrekkelijk, dus ga ik uiterlijk woensdag bestellen als er niets anders tussen gekomen is qua aanbiedingen of opmerkingen hier in dit topic.

 

 

Verder:

 

De aansluiting voor het snoer loopt door een extra kastje, i.v.m. dat (bijna) elke wasmachine een te kort snoer heeft en daarna naar het kastje met de trekschakellaar. Voor dat tussen kastje moet de stekker er af en verbonden worden via kroonstenen in een waterdichte behuizing, ik wil een ander waterdicht kastje kopen waar de stekker op een normale manier er in kan en door een deksel waterdicht wordt afgesloten. Vanaf dat kastje gaat er zoals nu al het geval is een ander snoer naar het kastje met de trekschakellaar, dus de wasautomaat is dan stroomloos of juist niet.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik heel simpel opgelost door gewoon een schakelaar voor het stopkontakt te zetten.

Was klaar? schakelaar om en geen verbruik meer en tevens geen problemen als er weer eens een blikseminslag in de buurt is.

 

suc6 Gerrit

 

Dit zou ik dus nooit doen want het feit dat een wasmachine in standby stroom verbruikt heeft een goede reden.

Mocht de machine water gaan lekken, om wat voor een reden dan ook, dan werken de sensoren niet meer die dit registreren en dan d.m.v. een ventiel de water-toevoer afsluiten om lekkage te voorkomen.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...