Ga naar inhoud


Timeropnames beginnen minuut te laat sinds overstap nieuwe VTI


Koen B

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

 

Ik heb ongeveer een jaar naar tevredenheid VTI twee punt zoveel gedraaid op mijn Duo maar ben nu overgestapt naar VTI 4.2.2 (mijn oude VTI kon totaal niet overweg met de Sundtekstick die ik net gekocht heb, 4.2.2 voorlopig wel). Draait allemaal keurig, op één bizar probleem na. Ik stel mijn timeropnames in via de webinterface, en die blijken allemaal één minuut te laat te beginnen en te eindigen! Dit terwijl de klok van de ontvanger gewoon juist staat.

 

Dit is natuurlijk makkelijk te verhelpen door rekening te houden met de afwijking bij het inplannen van de timers, maar vraag me af of iemand hier al tegenaan is gelopen en er een oplossing voor is.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

je kan in de instellingen aangeven dat de opnames een instelbare tijd moet beginnen, en ook instelbaar wat langer door moeten gaan. Ik heb 1 minuut van te voren en 15 minuten extra aan het eind, en dat gaat redelijk goed. Uit mijn hoofd zit het in menu setup en dan advanced meen ik. Ik kan even niet voor je checken, ik heb even geen afstandsbediening binnen handbereik.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar was ik ook al eens gaan kijken. Als het klopt wat ik allemaal doe, dan hebben die extra minuten voor en na die je kan instellen wel invloed op programmeren via de EPG, maar niet op programmeren via de webinterface (er wordt wellicht vanuit gegaan dat je dan zelf wel kan ingeven hoeveel tijd voor en na je wil hebben).

Ik heb de start- en eindtijden van al mijn timers aangepast, ga eens kijken of dat helpt. Is een omweg, maar moeilijk gaat ook!

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh Koen B

heb je een tijd controle gedaan op VU en op PC

is de landregio juist gekozen of is er een NTP server ingesteld?

 

mijn timers werken precies goed via epg-timer en via openwebinterface, kan niet aan het image zelf liggen

 

je schrijft sundtek usb tuner, is het enkel bij sat of bij sat en kabel dat het mis gaat?

 

ciao

Get Misunderstood

Troublemakers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gewacht met antwoorden omdat ik graag zelf eerst wat dingen wilde nagaan. Bij nadere controle leek het er namelijk op dat het verschil niet telkens een minuut was. Bij die journaaltimer was dat toevallig wel zo, maar als je een aantal timeropnames vergeleek dan leek er een willekeurig verschil te bestaan tussen de ingegeven begintijd en wat de ontvanger uiteindelijk deed. Dat kon natuurlijk niet. Tijd op VU liep juist, en door over een NTP-server te beginnen overschat je m'n kennis. ;-)

 

Maar ik ben eruit! En ik ben een beetje trots op mezelf (haha) omdat de oorzaak van de vertraging zoiets raars is dat geen zinnig mens erop zou komen.

De vertraging is afhankelijk van het ogenblik waarop je de timer aanmaakt.

Voorbeeld. Ik ga naar de webinterface, druk daar om 21 uur 17 minuten en 34 seconden op het knopje 'add timer' en voer een timeropname in die moet lopen vanaf 22 uur 8 minuten. De VU+ start dan de opname om 22 uur, 8 minuten en 34 seconden. Er zit misschien een seconde of twee verschil op, maar dat is wel het principe.

 

Dit allemaal dus met VTI 4.2.2 en Firefox. @ Tonskidutch, ik kan me voorstellen dat het niet zo opvalt als je timers aanmaakt met voldoende speling voor en na, maar misschien kan je eens een timertest doen, kijken naar het ogenblik waarop je op 'add timer' klikt en nagaan of je hetzelfde vaststelt. Ben wel benieuwd nu. :-)

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...