Ga naar inhoud


Opnemen DVD-recorder van tv met CI-kaart lukt niet


Gast ingehedda

Aanbevolen berichten

Ik heb een Samsung LED tv (8 series) en ontvang Canal Digitaal via een CI-module. Gaat uitstekend (HD-zenders trouwens). Ook heb ik nog een dvd-recorder met harddisk (Philips DVD3300H), waarmee ik graag af en toe iets zou willen opnemen van tv. Ik weet dat ik in deze situatie niet iets kan opnemen waar ik op dat moment niet ook naar kijk, maar dat geeft niet. Ik lees hier op het Forum dat ik wel de zender kan opnemen waarnaar ik zit te kijken. Dat wil ik graag. Maar ik heb de tv en dvd verbonden met een Scart-kabel (via door Samsung meegeleverd verloopstekkertje de tv in, omdat die geen Scart-aansluiting heeft), maar het lukt me niet om iets op te nemen. Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat van type nummer Samsung tv heb je, ik denk dat jou tv alleen

maar HDMI in heeft ,je hebt wel HDMI uit nodig voor je DVD recorder

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn tv heeft 4 hdmi-ingangen, maar ook een ingang waar een scart-kabel in past met een verloopstukje erop. Helaas zit er op mijn dvd-recorder geen hdmi, alleen scart. Ik had gehoopt dat ik een verbinding met de scart-kabel kon leggen, omdat ik de scart-kabel dus wel met een verbindingskabeltje in de tv kan stoppen....

 

O ja, typenummer tv: Samsung UE32C8700.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@youriy Ik kan inderdaad via usb-stick opnemen. Probleem is dat ik met die stick vervolgens het opgenomen programma niet op mijn laptop kan bekijken. Had gehoopt dat dat via mijn dvd-recorder wel zou lukken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk even de handleiding naar Anynet+ instellen dat is voor apparaten die op de tv

zijn aan gesloten ,en bij AllShare

AllShare Play laat je toe om content van op mobiele apparaten draadloos te delen.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EBOR Nee, kan niet. USB wordt geformatteerd op Samsung om te kunnen opnemen en dat kan Windows niet lezen.

@satencom Dat ga ik even uitzoeken! Dank voor de tip. Anynet werkt waarschijnlijk niet, omdat mijn dvd-recorder geen hdmi-uitgang heeft, maar Allshare mogelijk wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik heb de tv en dvd verbonden met een Scart-kabel (via door Samsung meegeleverd verloopstekkertje de tv in, omdat die geen Scart-aansluiting heeft

 

Je moet wel de uitgang van je tv gebruiken.

 

let er wel op welke scartkabel er is meegeleverd is.

 

Vaak zit daar een scartkabel bij die maar in één richting werkt :confused: .

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank allen voor de tips! Ik heb net weer een tijdje zitten proberen en het is me nu gelukt via de scart-kabel. Als ik via de timer-functie op de DVD-recorder een opname programmeer en daar Ext1 selecteer (zenders zijn er natuurlijk niet), neemt ie het beeld op van de zender die op dat moment aanstaat. Gelukt dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje flauw misschien maar het lijkt me vrij logisch dat je in de DVD recorder aangeeft van welke input hij moet opnemen. Blijkbaar had je wat anders ingesteld?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...