Ga naar inhoud


VU Duo + Opname via USB –Stick.


bullterrier

Aanbevolen berichten


Wat al niet mogelijk is de gemiddelde opname is tussen de 4 en 8 gig dus reken maar uit

Als je een usb stick van 64 gb koopt kun je net zo goed een externe hd kopen deze is net zo duur maar dan heb je 1 TB of meer

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom moet je nu een 1 Tb hebben als het ook met een 32 Gb USB stick gaat?

Ik heb een aantal weken geleden een 32 Gb stick gekocht voor 11 euro en dat werkt prima.

 

Plaats de usb-stick, start je box en formateer de stick, maak dan via DCC of een ander FTP programma een directory /movie en een directory /timeshift aan op de stick.

Via het menu moet je even de opname locatie aanpassen, normaal staat deze op /media/hdd en dat moet dan /media/usb/movie worden.

Dan locatie voor timeshift, die staat normaal op /hdd/timeshift verander deze in /media/usb/timeshift

 

Grts.

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat al niet mogelijk is de gemiddelde opname is tussen de 4 en 8 gig dus reken maar uit

Jij gaat er nu waarschijnlijk vanuit dat de TS grote HD programma's opneemt maar dat staat er niet.

Normale CD HD programma's beslaan in de regel niet meer dan 3Gb en als de TS SD opneemt is de data grootte beduidend minder en passen er heel wat opnamen op een 16 of 32Gb stick.

Natuurlijk, worden er HD programma's als Bourne Identity of Lords of the Rings opgenomen is dit andere koek.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat al niet mogelijk is de gemiddelde opname is tussen de 4 en 8 gig dus reken maar uit

Als je een usb stick van 64 gb koopt kun je net zo goed een externe hd kopen deze is net zo duur maar dan heb je 1 TB of meer

 

Hij moet zelf weten wat hij doet ik geef alleen maar de mogelijkheid tot wat anders de externe hardeschijven zijn ook wel betaalbaar heb je een goede USB stick kun je net zogoed een HD kopen meer ruimte en je kunt nog eens wat er op laten staan anders moet je altijd alles snel wissen omdat het anders er niet oppast

Iedereen mag zelf weten wat hij doet maar handig lijkt het me niet

aangepast door muppet

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom moet je nu een 1 Tb hebben als het ook met een 32 Gb USB stick gaat?

Ik heb een aantal weken geleden een 32 Gb stick gekocht voor 11 euro en dat werkt prima.

 

Plaats de usb-stick, start je box en formateer de stick, maak dan via DCC of een ander FTP programma een directory /movie en een directory /timeshift aan op de stick.

Via het menu moet je even de opname locatie aanpassen, normaal staat deze op /media/hdd en dat moet dan /media/usb/movie worden.

Dan locatie voor timeshift, die staat normaal op /hdd/timeshift verander deze in /media/usb/timeshift

 

Grts.

 

Hallo, ook ik heb een 16GB stickje in de aanbieding aangeschaft. Probeer het bovestaande uit te voeren, Het gaat hier om een Vu+ Uno met Open Pli 2.3. Via DCC heb ik een directory "movie"aangemaakt in FTP/media/Usb. Zover alles goed.( Stick is in de Uno geïnitieerd)

Mijn probleem; Locatie . Het lukt mij niet via menu of via DCC/FTP de locatie te wijzigen van "hdd->media"naar "usb->media".

 

Gr. NF5

Link naar reactie
Delen op andere sites

via het standaard menu is er in de VU+ een optie "opnamepad" daar leg je vast of iets naar hdd of usb moet worden geschreven

let wel de stick is dan in de VU+ geinitialiseerd met ext2 formaat en is aangehangen / aangekoppeld (gemount zeggen de engelsen) op media/usb

 

heb je dat aankoppelen per device Manager gedaan? (oeps typo blauw)

aangepast door Tonskidutch

Hello

Adele

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tonskidutch,

 

Het "opnamepad" geeft weer -hdd/media- en het lukt mij niet om dat hier te veranderen. ( links, rechts, rode knop, gele knop, enz)

 

Via DCC -> FTP, dan zie ik directory Media, wanneer ik dat open, dan geeft dat 2 directory's nl. Net en Usb. ( in Usb directory/ Movie geplaatst).

Via DCC-> FTP zie ik ook een DIR met een handje en dat geeft aan "hdd->media". Het lukt mij niet om dit te veranderen in usb->media.

DCC is Deambox Control Center-> device manager ken ik niet.

 

Via menu/ informatie zie je harde schijf (flash disk 16 G-1MB vrij) Dit laatste begrijp ik ook niet.

Wanneer ik wil opnemen krijg ik "Geen hdd of niet geïnitieerd""

Link naar reactie
Delen op andere sites

telnet, telenet is een andere partij

ziet in orde uit

 

maar NFS heeft niets met je usb sticky te maken

NFS native file system is een protocol om op een "extern medium" aan te koppelen zoals NAS of linux PC, dan wel satelliet receiver

 

laat je niet van de wijs brengen daardoor

 

wat zegt telnet mount?

ciao

Hello

Adele

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...