Ga naar inhoud


streams op GalaxyS3 bekijken


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaringen met het bekijken van de streams van de Ultimo op een Samsung Galaxy S3?

 

Als software gebruik ik dreamdroid. Als ik de optie streamen aanklik vraagt hij welk programma te gebruiken

- Videospeler

- Daroon player

- VLC

 

De eerste (zit ingebakken in de Galaxy) ondersteunt de stream niet

De tweede gaat niet supervloeiend, is te doen qua beeld, maar geen geluid

De derde geeft goed geluid, maar stotterend beeld.

 

in de instellingen van Dreamdroid kan je nog wel een Host/IP instellen voor streamen. Geen idee of daar wat moet staan?

 

Als ik stream via mijn laptop gaat dit stukken beter. Zowel via VLC als Windows mediaplayer. Heel af en toe blijft de boel wel eens steken, maar dit lijkt me eerder een dingetje van een propvolle laptop te zijn.

Ik wil maar zeggen dat dit over hetzelfde draadloos netwerk gaat als waar de smartphone ook mee communiceert.

 

tnx alvast

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


werkt tot nu toe beste blijkbaar. Hapert quasi niet, maar het beeld ijlt na op het geluid.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

DreamDroid(gratis) met Vplayer.

Maar attentie Vplayer Video (gratis) moet je wel eerst Unlocken met Vplayer Unlocker (helaas €4,99).

Daarmee kan je de SD als ook de HD zenders zonder schokken en dat continu naar je Samsung Glaxy S2 (en dus ook naar een S3) streamen.

Ook geen delay mbt beeld en geluid of andere narigheden :-)

 

Alle anderen (BSPlayer , MX PLayer) gaat dat helaas niet zover ik dat heb gemerkt (SD én HD zenders streamen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand ervaringen met het bekijken van de streams van de Ultimo op een Samsung Galaxy S3?

 

in de instellingen van Dreamdroid kan je nog wel een Host/IP instellen voor streamen. Geen idee of daar wat moet staan?

De hamvraag is of jij op jouw Samsung Galaxy S3 HD of SD content wilt streamen.

 

HD content levert op mijn S3 regelmatig haperingen maar via mijn laptop gaat dit ook uitstekend.

Ik had tot voor kort ook Daroon Player gebruikt maar deze speelde op mijn S3 de HD kanalen niet goed af.

Mijn beste ervaring heb ik toch ook met VLPlayer, speelt de HD content prima af op de S3.

 

Bij de DreamDroid instelling Host/IP en poort instellen.

Dat is het IP-adres van jouw receiver en poort die jij onder OpenWeb, b.v. 8088 hebt ingesteld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

DreamDroid(gratis) met Vplayer.

Maar attentie Vplayer Video (gratis) moet je wel eerst Unlocken met Vplayer Unlocker (helaas €4,99).

Daarmee kan je de SD als ook de HD zenders zonder schokken en dat continu naar je Samsung Glaxy S2 (en dus ook naar een S3) streamen.

Vreemd, ik gebruik VLPlayer zonder voordien enige Unlock procedure te hebben moeten uitvoeren en kijk toch naar HD content op mijn S3,

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is effectief de bedoeling HD content te streamen. SD ging min of meer. HD gaat nu ook, maar zoals gezegd loopt beeld en geluid niet synchroon.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, ik gebruik VLPlayer zonder voordien enige Unlock procedure te hebben moeten uitvoeren en kijk toch naar HD content op mijn S3,

 

Normaal dus met Unlochker:

Via DreamDroid sten ik af op NL1-HD. Dan klik ik op 'stream' en kies VPlayer (dus met geïnstalleerde Unlocker).

Dan krijg ik dan prima beeld en synchroon lopend geluid. En dat blijft uren zo goed!

 

 

Ik heb als test nu even de Unlocker verwijderd.

Dus weer via DreamDroid sten ik af op NL1-HD. Dan klik ik op 'stream' en kies VPlayer

1) ik krijg de melding dat de Trail versie van VPlayer is verlopen.Dan krijg ik 2 opties: Kopen of OK.

 

2) Als ik dan op OK druk dan begint NL1HD inderdaad te stremen maar ....

Het beeld gaat als een uitlezing maar vertraagde beelden én (inderdaad) het geluid is goeg maar loopt NET gelijk met het beeld.

 

Dus zonder Unlocker geen goed lopend beeld en geluid asynchroon.

* Misschien dat je nog in de Trial periode zit van Vplayer. (ik weet niet hoelang de trail periode is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zijn de ervaringen wel onderling heel verschillend.

 

Als ik VLC gebruik dan dan worden de HD zenders op mijn Samsung Galaxy S3 schokkend weergegeven.

Zet ik daarbij de hardware versnelling in dan hangt VLC onmiddellijk en doet helemaal niets meer.

 

Hier nog steeds VLPlayer het beste met HD zenders en inderdaad het geluid loopt niet synchroon maar daar kan ik voorlopig wel mee leven.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus zonder Unlocker geen goed lopend beeld en geluid asynchroon.

* Misschien dat je nog in de Trial periode zit van Vplayer. (ik weet niet hoelang de trail periode is).

Hmmmm, interessant want ik gebruik VLPLayer nog geen maand.

 

Welke box en welke Image gebruik jij voor het streamen want dat kan natuurlijk ook bepalend zijn?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...