Ga naar inhoud


Image flashen lukt niet!!!


armutye

Aanbevolen berichten

Beste mensen. Ik heb op deze site lang gezocht en heb nergens iets gevonden over mijn vraag. Moest die toch bestaan, please forgive me.

 

Ik probeer de laatste image van openpli op de dm500hd te zetten maar het lukt mij niet. Dit is wat ik allemaal doe:

 

- Ik ga eerst naar het volgende site om de stappen goed te volgen: http://www.dream-multimedia-tv.de/en/dm500-hd-flashing-firmware-browser

- Vanop de site van openpli haal ik de 3.0 image met .nfi extensie.

- Ik open een nieuw venster met chrome/mozilla/internet explorer, ik heb ze allen geprobeerd.

- Ik zet de box uit en na een 30tal seconden zet ik hem aan terwijl ik de powerknop aan de voorkant ingedrukt houd voor ongeveer 20seconden.

- Dan vul ik de ip adres van mijn dm500hd op de nieuwe venster.

- Dan Klik ik onderaan op: firmware upgrade.

- Dan kies ik de .nfi bestand en klik ik op flash.

- Ik wacht ongeveer een 15tal minuten. Maar er gebeurt niets.

 

Waar denken jullie dat ik iets verkeerd doe?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste mensen. Ik heb op deze site lang gezocht en heb nergens iets gevonden over mijn vraag. Moest die toch bestaan, please forgive me.

 

Ik probeer de laatste image van openpli op de dm500hd te zetten maar het lukt mij niet. Dit is wat ik allemaal doe:

 

- Ik ga eerst naar het volgende site om de stappen goed te volgen: http://www.dream-mul...irmware-browser

- Vanop de site van openpli haal ik de 3.0 image met .nfi extensie.

- Ik open een nieuw venster met chrome/mozilla/internet explorer, ik heb ze allen geprobeerd.

- Ik zet de box uit en na een 30tal seconden zet ik hem aan terwijl ik de powerknop aan de voorkant ingedrukt houd voor ongeveer 20seconden.

- Dan vul ik de ip adres van mijn dm500hd op de nieuwe venster.

- Dan Klik ik onderaan op: firmware upgrade.

- Dan kies ik de .nfi bestand en klik ik op flash.

- Ik wacht ongeveer een 15tal minuten. Maar er gebeurt niets.

 

Waar denken jullie dat ik iets verkeerd doe?

Het enige dat ik zou kunnen bedenken is dat de box nog een oude bootloader heeft. In dat geval moet je eerst even een nieuwe bootloader flashen (ik meen iets van versie 84) en daarna opnieuw proberen.

 

Succes

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb ook vraag over flashen van dreambox via browser:

Heb 1000 keer gedaan maar sinds kort heb ik windows 8 op mijn PC.

Als bootloader in mijn 500HD #80 is, ik kan geen andere bootloader zetten via chrome, firefox of IE.

Met mijn laptop wil wel alleen via IE, dus bootloader #84. Zodra laatste bootloader erin zit, dan kan ik via mijn PC gewoon flashen met iedere browser. Waarom met bootloader #84 wel mogelijk te flashen en met #80 niet is mijn vraag en hoe is dat te oplossen???

 

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook vraag over flashen van dreambox via browser:

Heb 1000 keer gedaan maar sinds kort heb ik windows 8 op mijn PC.

Als bootloader in mijn 500HD #80 is, ik kan geen andere bootloader zetten via chrome, firefox of IE.

Met mijn laptop wil wel alleen via IE, dus bootloader #84. Zodra laatste bootloader erin zit, dan kan ik via mijn PC gewoon flashen met iedere browser. Waarom met bootloader #84 wel mogelijk te flashen en met #80 niet is mijn vraag en hoe is dat te oplossen???

 

Bij voorbaat dank.

Misschien heeft nog niemand gereageerd omdat de vraag niet helemaal duidelijk is .

 

Als ik het goed begrijp vraag jij je af waarom je met een Windows 8 PC niet de bootloader #80 kunt flashen maar wel de image nadat je met een andere pc de bootloader #84 hebt geinstallleerd ?

 

Ik kan me vergissen maar volgens mij werd door Dream geadviseerd de bootloader alleen via Dream-up te flashen en niet via een browser. Maakt het verder wat uit nu je de laatste bootloader er op hebt staan en gewoon weer met elke browser kunt flashen via de Windows 8 PC ? Wat valt daar nog op te lossen ?

aangepast door Snoete

Triax 88cm Schotel, 2 Inverto Black Premium Quattro LNB's , Polytron Multiswitch 8 in / 8 out , 2 stuks VU+Duo2 - DM8000 - DM500 HD - Samsung UE48HU7500, Yamaha RX-V673, Logitech Harmony Smart control
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn laptop wil wel alleen via IE, dus bootloader #84. Zodra laatste

bootloader erin zit, dan kan ik via mijn PC gewoon flashen met iedere

browser. Waarom met bootloader #84 wel mogelijk te flashen en met #80

niet is mijn vraag en hoe is dat te oplossen???

 

 

Waarom zou je bootloader 80 erop willen zetten ..   De nieuwe images hebben de laatste bootloader nodig,,,,,

 

Tenzij ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je bootloader 80 erop willen zetten ..   De nieuwe images hebben de laatste bootloader nodig,,,,,

 

Tenzij ???

Bij een nieuwe DM500HD staat altijd #80. Dus, als je wil het flashen naar #84, moet je oude laptop pakken om met webinterface te kunnen flashen want mijne 2 PC's kunnen het flash proces niet uitvoeren met Chrome, Mozzila of IE, ze zijn wel W8 maar volgens mijn ligt aan de browser. Zodra de dreambox geflashed is met #84, dan kan ik opeens met mijn PC nieuwe image zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.dreamboxupdate.com/download/7020/secondstage-dm500hd-84.nfi  .Klik hier maar eens op dan heb je de laatste bootloader

Je begrijp mij blijkbaar niet.

Simpel gezecht, ik kan niet de nieuwe bootloader #84 laden bij een nieuwe DM500HD met bootloader #80. Browsers komen op de upgrade pagina, je selecteert het file #84 en zodra je klikt op flash gebeurt niks. Niet met mijn windows 8 PC's, wel met mijn oude laptop met windows XP.

Eens geladen met mijn laptop bootloader #84, dan kan ik bv PLI laden met mijn PC met W8. Waaroom nu wel en eerder niet?

Op deze manier moet ik altijd 2 computers gebruiken om een box te flashen. Eerst laptop om bootloader te laden en dan kan ik met PC het image installeren.

Ik wil graag alles doen alleen met mijn PC.

aangepast door kistedu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je begrijp mij blijkbaar niet.

Simpel gezecht, ik kan niet de nieuwe bootloader #84 laden bij een nieuwe DM500HD met bootloader #80. Browsers komen op de upgrade pagina, je selecteert het file #84 en zodra je klikt op flash gebeurt niks. Niet met mijn windows 8 PC's, wel met mijn oude laptop met windows XP.

Eens geladen met mijn laptop bootloader #84, dan kan ik bv PLI laden met mijn PC met W8. Waaroom nu wel en eerder niet?

Op deze manier moet ik altijd 2 computers gebruiken om een box te flashen. Eerst laptop om bootloader te laden en dan kan ik met PC het image installeren.

Ik wil graag alles doen alleen met mijn PC.

 

 

windows 8 is toch geen besturingsprogramma  ;) 

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...