Ga naar inhoud


CCcam binnenkort niet meer bruikbaar?


TiVe

Aanbevolen berichten

Linuxontvangers zijn de laatste jaren door een veel groter publiek afgenomen dan alleen de freaks die ze vroeger kochten. Voor zulke mensen is dit wellicht een beangstigend bericht. De mensen die ervaring hebben weten beter: Er zijn in het verleden veel kleine probleempjes geweest met de ondersteuning van kaarten, dat heeft nooit tot grote onderbrekingen geleid, beter gezegd: Linuxontvangers hebben de beste staat van dienst als het gaat om het overleven van aanpassingen aan de codering.

 

Het kan best gebeuren dat je straks met zwart beeld zit, ga ervan uit dat de oplossing zeer snel beschikbaar is. Het kan zijn dat je een nieuwe CCcam moet installeren, het kan zijn dat je Oscam moet gaan gebruiken. Ga ervan uit dat je Linuxontvanger je nog vele jaren trouwe dienst kan bewijzen.

 

In theorie is het mogelijk dat Canal Digitaal de strijd aan gaat met Linuxontvangers. Dat zou commercieel alleen een erg domme zet zijn. Het feit dat men een nano gaat aanpassen is geen duidelijke aanwijzing in die richting: Het is voor softcambouwers zeer doenlijk snel nieuwe nano's in hun softcam te implementeren. Wel belangrijk is dat zij de kennis daarvoor hebben, maar SECA is een systeem dat al zeer lang bestaat. Die kennis bestaat vast wel ergens.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zolang het om een extra nano gaat wordt ik er nog niet bang van.

 

Echter als dit de prelude is naar smartcard pairing dan krijgt CDS NL de nekslag van mij: I'm out!

Gelukkig kan ik Ziggo kabel krijgen waar ik woon en slaan we ff een dvb-c tunerblikje in en kan ik mijn huidige enigmabox weer gebruiken om tv te kijken.

Ik vrees echter het ergste voor lui die enkel sat ontvangst hebben. Je zult maar een lekkere enigma tuner hebben staan en je moet noodgedwongen weer terug naar zo'n

"gecertificeerd" stuk ellende. Dan mogen ze je wel geld toe doen. Schadenersatz. Maar goed dat gaat uiteraard niet lukken want die enigma tuner heb je zelf ingeslagen tegen advies van CDS in.

 

Laten we vooral niet vergeten waarom de M7 groep deze move moet doen:

 

Commerciele kaartsharing op grote schaal is nog steeds orde van de dag en een ieder die zich hier mee bezighoudt wil ik bij deze wederom hartelijk bedanken !!!

Ik vrees dat het gilde hier pas mee stopt als smartcard pairing een feit is. En bedenk goed dat smartcard pairing *niet* werkt met een CI module in een enigma tuner.

Het is letterlijk het einde van de enigma tuners / sat hobby.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het alleen een nano is kan de softcam worden aangepast, overigens die nano bij canalsat is tbv pairing met de box meen ik.

 

Als CD pairing gaat invoeren moeten ze eerst zorgen dat die prutreceivers van hun goed werken. Minstens 60% kijkt met een softcam. (zo niet meer) Ik kan me niet voorstellen dat ze zo dom zijn. Ze doen daar maanden/jaren over een simpele wijziging naar 8psk of het uitschakelen van mpeg2 maar willen volgens de geruchten wel ruim 60% in 1 klap zonder beeld zetten? Dan kunnen ze de tent echt dicht gooien.

 

Hoeveel er zo ongeveer kijken met een officiele box vraag ik me ook al een tijdje af; is die max 40% een pure gok of echt wel reëel?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

op internet zijn ze in 2011 ook al eens bezig geweest met oscam en een common interface module( Matrix cam Air), alleen was toen oscam niet erg stabiel, zoek bij google naar '''common interface oscam'' het werkte wel een beetje, maar alleen nog niet stabiel genoeg

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Commerciele kaartsharing op grote schaal is nog steeds orde van de dag en een ieder die zich hier mee bezighoudt wil ik bij deze wederom hartelijk bedanken !!!"

 

Bedank vooral CD voor hun laksheid om op te treden tegen de aanbieders op Marktplaats en Marktplaats als platform zelf.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het speculatie is of niet,als ze pairing gaan doen,met eventuele nieuwe module's,zal ik hen zeker niet meer nemen.in het slechtste geval,blijf ik bij de niet al te grage gesloten ip tv boxen,die ik nu al heb.als kan ik niets meer decoderen (wat ik bijna niet geloof),blijft voor mij een vu duo een goede ontvanger.

ps.ik had nochtans hier ergens gelezen,dat linux ontvangers wel ci+ module's zou aankunnen,maar als ze daarmee alles kunnen bepalen opname's reclame niet meer doorspoelen e.d.,komt die provider niet meer binnen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net even rondgeneusd op internet. Heb iets gevonden uit november vorig jaar dat er eerder op wijst dat bovenstaand verhaal op Canal+ slaat, niet CanalDigitaal. (Francesat, Orangesat)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

eindelijk geen canalDIGITAAL meer

Je bent wel erg voorbarig. Zie mijn opmerking hierboven.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarna we met z'n allen binnenkort weer een kaartwissel gaan meemaken met alle kosten van dien.

(Indien dit waar zou zijn.)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...