Ga naar inhoud


Geluid stopt er soms mee met gedownloade films afspelen


Ptje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn vader heeft een Vu-duo en die bevalt fantasties. Tegenwoordig download ie echter wel eens films en zet die op de harde schijf en speelt die met de tuner af. Nu is het alleen met enige regelmaat, dat het geluid van de opname het niet bij kan benen. Je moet dan een beetje terug of voorruit spoelen en dan is het weer over. Dat is ook niet geheel overkomelijk, maar het zou prettiger zijn als dat niet hoefde.

 

Bij oudere image`s op bijvoorbeeld de dreambox, kon je het geluidsniveau van de harddisk instellen, ik denk ook gelijk daarmee de data overdracht van de schijf. Het lijkt ook beter als de opnames van een usb stick afgespeelt worden. Is de snelheid van de schijf nog steeds ergens in te stellen ? Op moet ie ermee leren leven  :)

 

Gr.

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook ik heb nog af en toe last van dit euvel, kan ook zijn dat het beeld stopt en geluid gaat door.

 

Heb dit ook alleen met opname´s die van bijv. You Tube zijn opgenomen en daarna via FTP op de schijf gezet.

Het enige dat dan werkt, is de tuner afzetten via  menu > afsluiten > uitschakelen en  daarna weer inschakelen.

 

Via het Vu+ support forum, in contact gekomen met een van de VTi bouwers. Heb hem een videoclip opgestuurd, had ie om gevraagd, maar tot op heden niets meer van gehoord.

Dus heb ik de moed maar opgegeven.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je komt haast niet meer tot normaal tv kijken

pff ;)

 

in data / media bestanden uit het net geplukt (gedownload) kunnen heel veel audio video formaten verstopt zijn

enkele / de meeste ervan kunnen doorgegeven worden EN verwerkt worden door de VU+

sommigen kunnen niet worden verwerkt en enkel doorgegeven worden, <<< en dan hangt het af van waar je VU+ aan gekoppeld is een av-receiver per optische spfdif kabel of enkel je televee (meestal beperkter qua geluid)

 

een subtiel verschil = doorgeven of zelf verwerken

 

maar een bron met een audio formaat dat de VU enkel kan doorgeven en niet kan verwerken gaat dus vaak niet geluid geven op een televee die nog meer licentie beperkingen en nog minder audio formaten aankan.

 

ja op je PC draait het nu misschien, maar dat ligt aan heel veel codecs die de PC wel heeft in de software bibliotheken tov "één" sat receiver

de materie is erg complex, te complex om zomaar vol-omvattend aan een ieder uit te leggen

 

in ieder geval is er een tip, om EMC plugin te laden op de enigma2 receiver waardoor er extra codecs toegevoegd worden aan de "softwarematige" verwerking van een audio kanaal en ten opzichte van de standaard firmware images op enigma2 receivers

 

maar ook dat garandeerd niet dat alle uit het net geplukte bestanden zullen werken op de sat-receiver

zeker niet als we trachten te downmixen daar de aangesloten apparatuur het ook al niet begrijpt

ciao

aangepast door Tonskidutch

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorheen, enkele maanden geleden, werkte het bij mij goed.

 

"in ieder geval is er een tip, om EMC plugin te laden op de enigma2
receiver waardoor er extra codecs toegevoegd worden aan de
"softwarematige" verwerking van een audio kanaal en ten opzichte van de standaard firmware images op enigma2 receivers"

 

Bij deze plug-in is het op een gegeven moment begonnen en gebruik deze niet meer.

De problemen werden hierdoor drastisch verlaagd.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje laat antwoord, waarom zou ik dit doen, voorheen werkte alles wel goed.

 

Volgende schreef ik al eerder: "Het enige dat dan werkt, is de tuner afzetten via  menu > afsluiten > uitschakelen en  daarna weer inschakelen.".

Wat soms ook werkt, is start GUI opnieuw of een door de VU4 opname kort af te spelen.

 

Nu heb ik er weinig verstand van, maar ik denk dat de drivers er wel zijn, anders zou je het nooit kunnen afspelen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...