Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb een vraag ik ben schipper en wil graag op de boot schotel nu heb ik aan boord een bolletje die dus onder het varen meedraait met de sattaliet 19.2 23.5 nu wil ik graag een dreambox aanschaffen maar werkt dit met de schotel die er nu opzit?????

Geplaatst: (aangepast)

Robin, heb je een Megasat?

Is het niet zo, dat die zichzelf bestuurt d.m.v. GPS?

In de beschrijving op internet lees ik, dat je hem kunt combineren met een satellietontvanger naar keuze.

Dus ook een Dreambox.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

hallo eduard ja dit is een megasat en deze heb ik als set gekocht nu zitten hier 2 kastjes bij 1 waar de kabel van de bol naar binnen gaat en vanuit die kast weer verder naar een reciever nu wil ik graag in de stuurhut ook tv en zat te denken aan een dreambox maar omdat deze duur in aanschaf zijn wou ik graag weten of ik deze zonder de eerste kast dus onafhangkelijk op die multysat kan aansluiten

Geplaatst:

oke en waar vind ik dan die beschrijving en kan dan ook die kast ertussenuit waar de kabel dus als eerste word aangesloten en hoe zijn dan de instellingen gewoon disq a/b of moet ik dan rotor instellen??

Geplaatst: (aangepast)

hallo eduard ja dit is een megasat en deze heb ik als set gekocht nu zitten hier 2 kastjes bij 1 waar de kabel van de bol naar binnen gaat en vanuit die kast weer verder naar een reciever nu wil ik graag in de stuurhut ook tv en zat te denken aan een dreambox maar omdat deze duur in aanschaf zijn wou ik graag weten of ik deze zonder de eerste kast dus onafhangkelijk op die multysat kan aansluiten

Dat kastjes zijn waarschijnlijk het besturingssysteem van je Megasat Campingman. Die zijn essentieel.

De Megasat heeft 2 uitvoeringen: een single, voor 1 ontvanger, en een twin, waarop je dus 2 ontvangers kunt aansluiten.

Je moet eerst vaststellen welke jij hebt. Bij een single uitvoering is je plan immers niet uitvoerbaar.

Heb je geen handleiding?

aangepast door Eduard07

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

jah ik heb die met 1 uitgang maar is het dan wel mogelijk om er een dreambox achter te kunnen zetten wand die kast die er nu bijzit is zo sloom met zappen en een vriend van mij zegt dan moet je een dreambox kopen dan heb je geen last meer van dat slome gedoe

Geplaatst:

jah ik heb die met 1 uitgang maar is het dan wel mogelijk om er een dreambox achter te kunnen zetten wand die kast die er nu bijzit is zo sloom met zappen en een vriend van mij zegt dan moet je een dreambox kopen dan heb je geen last meer van dat slome gedoe

Natuurlijk kan er een Dreambox achter, maar dan i.p.v. de ontvanger die je nu hebt. Niet allebei tegelijk, want dan moet je een Megasat twin. 

Geplaatst:

jah oke maar dan is het dus wel mogelijk dat ik de kabel split en een kabel naar boven trek dan 2 dreamboxen dan zou ik dus alleen niet tegelijk kunnen kijken denk ik als dit mogelijk is neem ik daar ook genoegen mee wand kan immers toch niet op twee plaatsen tegelijk zijn

Geplaatst:

Als je de kabel split, moet je een splitter nemen met een schakelaar. (Dus eigenlijk een switch)

Lijkt me voor de veiligheid beter dat er niet 2 ontvangers tegelijk ingeschakeld staan op 1 draaibaar systeem. Een foutje is snel gemaakt.

Trouwens, misschien moet je ook even kijken naar het aanbod van de Vu+. Goedkoper, en net zo goed als de Dreambox. :)  

Geplaatst:

jah oke maar dan is het dus wel mogelijk dat ik de kabel split en een kabel naar boven trek dan 2 dreamboxen dan zou ik dus alleen niet tegelijk kunnen kijken denk ik als dit mogelijk is neem ik daar ook genoegen mee wand kan immers toch niet op twee plaatsen tegelijk zijn

Ik ben bang zoals jij het zegt dat dat niet werkt. je zou kunnen proberen om op je schotel een twin lmb te zetten indien mogelijk met een extra coax naar je dreambox dan ben je boven vrij in doen en laten met je dreambox. en dan werkt beneden de Megasat ontvanger ook normaal.

Geplaatst:

Ik ben bang zoals jij het zegt dat dat niet werkt. je zou kunnen proberen om op je schotel een twin lmb te zetten indien mogelijk met een extra coax naar je dreambox dan ben je boven vrij in doen en laten met je dreambox. en dan werkt beneden de Megasat ontvanger ook normaal.

Voor zover ik in de handleiding kan zien, is de lnb van deze dedicated schotel integraal onderdeel van het geheel.

Volgens mij kun je er niet zomaar willekeurig een andere lnb opzetten. Je zou hem m.i. eerder vernielen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...