Ga naar inhoud


Draaibare schotels op binnenvaart schepen


trust

Aanbevolen berichten

N.a.v. de reactie van CapteinJack (  binnenvaartschipper op een  chemicaliëntanker ) op de 120 DeltaStar , vroeg ik me af of er meer schippers zijn hier op het forum .

Onbekend is of CapteinJack de schotel voor thuis nodig heeft of dat de tanker zijn thuis is .

Vaak zie je op schepen een schotel op een antennerotor staan en kan vrij eenvoudig een bepaalde satelliet ontvangen worden .

Een multifeed opstelling , duobloc of triplebloc zal ook weinig problemen geven , maar als je op een schip wat zich regelmatig verplaatst meerdere satellieten wilt

kunnen ontvangen , zul je niet alleen de schotel maar ook de mast moeten kunnen draaien .

Kortom , zijn er zulke installaties onder de forum leden ?

Op een coaster hier aan de Waalkade heb ik ooit een Egis dual axis rotor gezien , daar is een 360º type van , nadeel , je moet de lnb kunnen skewen .

Of zou CapteinJack  denken met de BigMotor die achter de 120 DeltaStar van Satcor zit de schotel horizontaal te kunnen draaien ?

Die motor heeft een 360º wormwiel , dus e.v. is het mogelijk met aangepaste montage aan de schotel .

 

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou een schotel nemen die voor een schip bedoeld is. Het moet natuurlijk een automatische schotel zijn en geen draaibare schotel.

Nu zijn er in de automatische schotels 2 soorten:
- die aangezet worden en eenmalig op de satelliet uit richten. Deze worden bijv. gebruikt op campers of caravans.
- die continue op de satelliet blijven uitrichten. Deze worden o.a. gebruikt op schepen, jachten, en touringcars.
De laatste zijn wel een stuk duurder dan de eerste maar dan heb je ook gegarandeerd altijd ontvangst welke beweging het schip ook maakt.

 

reception_yacht.jpg

Tracvision KVH M7.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dergelijke (dure) installaties zijn mij welbekend , maar daar gaat mijn vraag niet over .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
56 minuten geleden, CapteinJack zei:

Nee, ik wil m voor thuis, aan boord hebben we een travel vision Q7DUO

Deze reactie was nog niet zichtbaar toen trust en sprietje reageerden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Sprietje zei:

Dan zou ik een automatisch zoekende schotel nemen die ze ook op campers gebruiken. Die laat je dan uitrichten als het schip stil ligt. Deze heb je al vanaf €700,-

Mede opvarenden willen ook kijken als het schip vaart .

1 uur terug, CapteinJack zei:

Nee, ik wil m voor thuis, aan boord hebben we een travel vision Q7DUO

OK Jacco , duidelijk .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...