Ga naar inhoud


Minimale schotelgrootte voor 5°W


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Voornamelijk voor Sprietje.. Wat is de minimum diameter van de schotel voor ontvangst van 5°W? Testschoteltje staat nu op 9°E en met het plots overlijden van Joyne wil ik een andere sat uitproberen.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

5 West is vrij sterk, met een 60 cm schotel heb je al prima ontvangst.

Ik zelf ontvang die satelliet op een T-90, met de lnb op het einde van de rails.

 

Voor de multi stream transponders heb je meer signaal nodig, een 80 of 90 cm schotel zou daar moeten voldoen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 'Joyne' schotel is een T64 en dat zal dan dus te klein zijn.. Joyne kwam binnen met 11dB en voor MIS op de 5°W is 10.7dB nodig... Dat is te minimaal.. Vraag is of vrouwlief daarvoor te porren is....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang de (Franse) Multistream kanalen in Mechelen (Antwerpen) op een 80cm schotel. De Italiaanse Multistream kanalen komen veel sterker binnen bij mij. 
 

je kan het altijd eens proberen met jouw schoteltje. Als vrouwlief tijdens het bekijken van een film enkele keren wordt geconfronteerd met storingen zal ze vanzelf wel geneigd zijn om toe te geven aan een 80cm schoteltje. Zo groot is die 80cm nu ook weer niet 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat er al een T90 met 4 vaste LNB's naast hangt :) 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier op 5 km van de Franse grens , allemaal schotels van 60 cm . Ik ga er regelmatig mijn boodschappen doen en heb er vrienden wonen.

Het merendeel ontvangt via DVB-T2 , zenders zijn toch FTA . Voor Fransat staan de schotels gericht op de 5°W waar deze via multistream ook allemaal FTA zijn te ontvangen. Slechts weinigen richten de schotels op de 19,2°E.

De Fransen zijn chauvinistisch en naar anderstalige zenders kijken ze ook niet.

Van niemand heb ik al horen zeggen dat ze problemen hadden bij regenval , dus 60 cm volstaat zeker.

Voor meer info over satellietontvangst op de 5°W , zie https://www.satexpat.com/pays/france/fransat/

 

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, Mimisiku zei:

Probleem is dat er al een T90 met 4 vaste LNB's naast hangt :) 

Gewoon even een 5e LNB erin hangen, ik ontvang hem ook met een T-90, aan het einde van de rails.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
6 uren geleden, Crazy Sat zei:

Het merendeel ontvangt via DVB-T2 , zenders zijn toch FTA . Voor Fransat staan de schotels gericht op de 5°W waar deze via multistream ook allemaal FTA zijn te ontvangen. 

De Fransen zijn chauvinistisch en naar anderstalige zenders kijken ze ook niet.

Van niemand heb ik al horen zeggen dat ze problemen hadden bij regenval , dus 60 cm volstaat zeker.

 

In Frankrijk kijkt men nog steeds in DVB-T MPEG4 en NIET in DVB-T2.

Ik denk niet dat de gewone Fransman naar de multi stream zenders kijk op 5W waar een schotel van 60cm onvoldoende voor is.

Voor Fransat op 5W heb je een lock van 6,6 snr terwijl de multi stream zenders een lock van 10,7 snr nodig hebben.

aangepast door patje7of9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
5 uren geleden, ceesv zei:

Gewoon even een 5e LNB erin hangen, ik ontvang hem ook met een T-90, aan het einde van de rails.

En bij de minste regenval heb je al geen beeld op die Franse multi stream zenders.

Om deze zenders ook bij regenweer te ontvangen zet je best een vaste schotel van 80/90cm alleen op deze satelliet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Om deze zenders ook bij regenweer te ontvangen zet je best een vaste schotel van 80/90cm alleen op deze satelliet. 

 

Man,man stop met mierenneuken. Bij mij nog nooit beelduitval gehad op de multistream van de 5°W. Schotel big bisat met ontvangst van acht satellieten waaronder de 5°W. Ontvanger Octagon sf8008.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
15 minuten geleden, Crazy Sat zei:

 

Man,man stop met mierenneuken. Bij mij nog nooit beelduitval gehad op de multistream van de 5°W. Schotel big bisat met ontvangst van acht satellieten waaronder de 5°W. Ontvanger Octagon sf8008.

Nog nooit beelduitval had? Wat voor nonsens zit u hier te melden?🤢

Op de BigBisat kan je nooit meer dan 13db snr hebben op die Franse multi stream zenders als je acht satellieten ontvangt.

En al bij regenweer heb je al signaalverlies en vanaf een snr waarde van 10,7db heb je al geen beeld op deze zenders.

Terwijl je met een 90cm schotel een snr waarde kan hebben van 18db en beeld blijft hebben bij regenweer.

En voor een "V.I.P." member🤮 moet u toch eerst eens beter informeren dat de Franse ether zenders wel degelijk in DVB-T uitzenden en niet in DVB-T2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je koopt een smartcard voor Fransat en je hebt de multistream zenders helemaal niet nodig.

Eenmalig aanschaf van een paar tientjes. Werkt hier al sinds 2016.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...