Ga naar inhoud


Hoe sluit ik mijn laptop aan op mijn Vu+ solo?


chez
Ga naar oplossing Opgelost door Michel,

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Ik ben nieuw in de satelliet wereld en heb net een vu + solo2 aangeschaft.

Ik heb twee vragen.

1) ik wil graag films etc direct op een usb stick zetten, maar zodra ik dat probeer krijg ik een foutmelding dat het bestand te groot is om over te zetten. de film is bijna 6 mb en ik heb ergens gelezen dat je max maar 4 gb kan overzetten. ( De usb heeft 8gb) dus ik dacht mischien kan ik de film eerst op mijn labtop zetten en dus kom ik uit bij de volgende vraag.

 

2) Ik wil graag mijn labtop aan mijn solo2 aansluiten, iemand een idee wat de beste manier is en hoe het werkt?

 

Alvast vriendelijk bedankt voor de reacties.

Chez

aangepast door Michel
Verplaatst naar het juiste forum, onduidelijk onderwerp

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


USB stick niet fat32 formatteren maar NTFS dan zou het moeten werken

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het programma Dreambox Control Center E2 (DCC_E2) op je laptop kun je via het netwerk verbinding maken.

En dan kun je via ftp de bestanden naar je laptop overzenden.

 

Je bedoelt denk ik de bestanden via ftp overzetten naar naar de usb stick in de dreambox Andrew.Dat kan inderdaad via media/usb.

Nadeel van deze manier is wel dat je met een HD film snel tegen capacitets problemen aan loopt.Maar een gewone film moet zeker kunnen zo.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou hier eens beginnen met lezen http://www.sat4all.com/forums/topic/329426-to-do-installatie-image-vti/?p=2127301

en nooit in een VU een usb stick met ntfs formaat aub

ntfs werkt inderdaad niet ik zie een vu dan ook totaal niet als een mediaplayer vandaar dat ik dat even over het hoofd heb gezien maar je hebt inderdaad gelijk,wil je een mediaplayer dan zou ik toch voor totaal iets anders kiezen

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen vriendelijk bedankt voor de adviezen.

Ik was begonnen met NTFS maar dat werkte inderdaad niet.

Daarna heb ik het netwerk geprobeerd; Dreambox Control Center E2 (DCC_E2). Werkt als een trein, kon de films prachtig downloaden op mijn labtop en overzetten op de stick.

Verder zag ik nog veel meer interessante opties in dit programma zoals dat je op je labtop je tuner kan bedienen en tv programmas kan kijken.

Heb alleen niet de juiste media player om de kanalen te bekijken, iemand een tip welke ik zou kunnen downloaden om de kanalen op mijn labtop te kijken?

Nogmaals bedankt :-)  Gr. Chez

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
  • Oplossing

Het allereenvoudigste is simpelweg de tools te gebruiken die Windows standaard bied, DCC, total commander enz. allemaal 'rommel' die je niet nodig hebt.

 

Ik ga er vanuit dat je de VU+ met een netwerkkabel met je router verbonden hebt?

 

Je kijkt welk IP adres je VU+ heeft. Klik met de afstandsbediening op Menu>Instellingen>netwerk   IP adres = xxx.xxx.xxx.xxx ?

 

Dan open je de windows verkenner en vul in in de adresbalk van de verkenner in

 

\\xxx.xxx.xxxx.xxx (backslash backslash, gevolgd door het IP adres van je VU+ dus) en druk op enter.

 

Nu zie je als het goed is 2 mappen.

 

\root

 

en

 

\hdd

 

Klik op hdd, klik op de map movie en daar staan allemaal bestanden met de extensie .ts

 

Die kan je naar je PC kopiëren en afspelen met een mediaspeler zoals VLC, www.videolan.org

 

Succes!

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

onder het mom van

je bent jong en je wilt wat

of

je bent nieuw en je wilt wat

 

het open web interface geeft wat

en ook

het standaard windows ftp geeft wat

 

in die zin klopt wat je stelt Michel, het hoeft niet via via.

 

ofschoon "ik bedenkingen heb bij de samba/cifs rechten problematiek" (was voor gevorderden)

ciao

aangepast door Tonskidutch

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 jaren later...

Het is wel lang nadat jullie er wat over meldden: maar,

Ik zoek eerst het IP adres van de VU: dat kun je vinden in de VU zelf met de afstandsbediening en tv. Start je vu en tv, en kijk bij Menu/informatie/uw ontvanger en dan zie je daar het IP adres.

Steek een ethernetkabel (vanuit je router) in de achterkant van je VU.

Dan open je een browser in je pc/laptop (die aangesloten is op de router) zet je  IP adres in je browser in de zoekruimte.

De programma's die je niet in mappen hebt staan , staan onder movies en dan klik je de kleine (ontzettend ouderwetse) diskette aan en dan wordt het programma naar je map downloads gezet.
Je kunt meerdere tegelijk aanklikken. Het duurt wel even voordat je het binnen hebt. 

Je hebt natuurlijk ook mappen op je VU, die zie je bij Subdirs,  klik daar elke map aan en dan zie je daar je programma's.

En dan natuurlijk weer de diskette aan,succes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Phieuw, 10 jaar na dato een antwoord geven wat 10 jaren geleden al een keer door Michel gegeven is :-)

Overigens klopt de volgorde niet, je zal eerst de kabel erin moeten steken, anders heeft/krijgt de box geen ip-adres.

 

Overigens zal de beschreven manier tegenwoordig met windows10 een samba (v1) probleem op kunnen gaan leveren.

aangepast door Tech2

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Avion

als je het IP adres van je Vu+ zoekt, moet je wel eerst ook de netwerk instellingen openen via het menu van jouw Vu+

Want door alleen de kabel erin te stoppen zal er niets gebeuren.

Dus

kabel aansluiten

Vu+ opstarten starten

menu knop / instellingen / netwerk /

als nadien de netwerktest goed is heb je verbinding met de router en dus je pC, dan volg je gewoon wat @Michel schreef en je ziet mappen root en hdd

sucees

 

Screenshot_26.png.ef21b86a6a89883e85852d8eb162d547.png

aangepast door Tonskidutch
plaatje met windows 11 in de verkenner

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...