Ga naar inhoud


DVD recorder met bijgeluid


gps
Ga naar oplossing Opgelost door columbo,

Aanbevolen berichten

De lade van deze recorder maakt knarsend geluid bij open en dicht gaan. Dit wordt veroorzaakt door 2 kunststof tandwieltjes die op een koper kleurig asje draaien. Doe ik gewoon vet aan het asje dan is het over. Maar met wat voor soort vet kan ik ze blijvend het beste insmeren vanwege de kunststof tandwielen? 

Ik heb nu een soort lithium vet gebruikt. (Duckhams Keenol)

En wat voor vet voor de geleiders?

aangepast door gps
Link naar reactie
Delen op andere sites


Loop even naar de koelkast en gebruik boter voor op brood of bakvet nagelang je er natuurlijk bij kan.

Ben wel benieuwd wat er van deze oplossing gevonden word en of er nog andere ideeen zijn.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Een  kleinbeetje vasseline is goed,maar ook niet meer dan nodig,want anders raken andere onderdelen die droog en schoon moeten blijven ook vet.

Svp geen boter of zo gebruiken dit gaat schimmelen,daar door loop je het risico dat het loopwerk vast loopt.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een  kleinbeetje vasseline is goed,maar ook niet meer dan nodig,want anders raken andere onderdelen die droog en schoon moeten blijven ook vet.

Svp geen boter of zo gebruiken dit gaat schimmelen,daar door loop je het risico dat het loopwerk vast loopt.

Zou stroop nemen,  is net zo dik en plakt ook...

 

Bij Sony gebruikte we hier Teflonolie voor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier glijmiddel van Durex op het nachtkastje staan. Heeft alleen het nadeel dat je DVD speler dan naar Pina Colada smaakt.

Het heeft een intimate lube...staat erop , dus volgens mij heeft het beste smeer eigenschappen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarom zou je aan je DVD speler willen likken?

 

Hoe weet jij nou dat die naar Pina Colada smaakt? :grin:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...