Ga naar inhoud


HDMI Verbinding onstabiel


Boudewijn

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Sinds een aantal uren heb ik last van een onstabiele HDMI verbinding vanaf de Vu+Duo. De Vu is ca. 3 jaar oud, eigenlijk, precies 3 jaar oud.

 

Probleem: Elke ca. 5-15 minuten stopt de Vu met het doorgeven van een signaal over de HDMI aansluiting. Een (paar) seconde(n) later komt er weer signaal. Het lijkt alsof de Vu er zelf geen last van heeft want zowel het schermpje van de Vu als het beeld dat terug komt is exact dat wat het was voor de onderbreking. De versterker laat duidelijk zien dat er een signaalonderbreking is, net als de TV.

 

Opstelling:

Vu+ --> HDMI --> Marantz SR5005 --> HDMI --> LG LM960V

 

Onderzoek:

Om er zeker van te zijn dat het probleem in de Vu+ zit en niet in de bedrading of andere apparatuur heb ik alle HDMI kabels vervangen, verschillende ingangen in de Marantz gebruikt, de Vu rechtstreeks op de TV aangesloten, ook met verschillende kabels. Tevens doet het probleem zich niet voor bij andere apparatuur die aan de Marantz hangt (HTPC, AppleTV, PS3, DVD-speler)

Om er zeker van te zijn dat het geen software probleem is heb ik een schone flash van VTI5.1.0 gedaan

 

Alles echter zonder positief resultaat.

 

Op internet, met name dit forum, kan ik er niets over vinden, zeker omdat de symptomen niet lijken op het 'rode led' probleem, of het moet zo zijn dat dit een opmaat is naar dit probleem waarbij dit nog niet gerapporteerd is. De info die ik vind zijn vooral op te lossen met herflashen van de software, iets wat hier niet heeft geholpen.

 

Iemand enig idee?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inmiddels meer info:het fenomeen doet zich nu ook voor bij andere apparaten. Daarmee zou het dus aan de versterker moeten liggen of aan de TV, wel vervelend want gisteren was het alleen bij de vu, maar goed, die is het dus niet.

 

We zoeken verder.

 

Aangezien het dus niet aan de Vu+ lijkt te liggen zou dit draadje op slot kunnen. Iedereen bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben die andere apparaten er ook last van als je de VU+ loskoppelt?

 

Ik heb zelf dit zelf ook gehad toen ik VTI v5.0.0 wilde updaten en er nieuwe drivers geïnstalleerd werden, ook steeds signaal onderbrekingen via HDMI, toen weer teruggegaan naar m'n backup image van voor de update en probleem was over.

Sindsdien houd ik het dus maar op deze versie en update niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem begon al onder de laatste VTI4.x versie, had nooit de moeite genomen naar 5 over te stappen. Het gebeurd ook bij andere apparaten.

Inmiddels contact gehad met Marantz en het is waarschijnlijk een defect HDMI board. Natuurlijk is de versterker 1 maand uit garantie (aanschaf 9-4-2011).

Morgen maar inleveren bij de winkelier, ik reken overigens wel op een flinke coulance gezien de aanschafprijs en de leeftijd van het ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem begon al onder de laatste VTI4.x versie, had nooit de moeite genomen naar 5 over te stappen. Het gebeurd ook bij andere apparaten.

Inmiddels contact gehad met Marantz en het is waarschijnlijk een defect HDMI board. Natuurlijk is de versterker 1 maand uit garantie (aanschaf 9-4-2011).

Morgen maar inleveren bij de winkelier, ik reken overigens wel op een flinke coulance gezien de aanschafprijs en de leeftijd van het ding.

Eerst riep je dit: "de Vu rechtstreeks op de TV aangesloten, ook met verschillende kabels." op dat moment was er dan wel of geen probleem?

Eén maand uit garantie is nog geen probleem. Technische levensduur van zo'n apparaat schat men hoger in dan twee jaar.

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

de winkelier zal je misschien niet willen helpen,maar wel de fabrikant.indien winkel zegt buiten garantie,kan niks doen,probeer dan een mail te sturen naar de fabrikant.je kan maar proberen.ik heb ook goede ervaring daarin met een SSD.

ik zou wel eens kijken of het ene toestel het andere kan defect maken.want zoals ze zeggen,merkwaardig dat de vu het ook deed als die rechtstreeks aan de tv hing.laat daar eens over weten aub.dit probleem kan in de toekomst nodig en nuttig zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad.

 

Bij mij is dit probleem opgelost door de HDMI kabel die naar de tv loopt te vervangen door een met ferriet kralen om de HDMI kabel.

 

Het fenomeen was namelijk dat er een potentiaal verschil was tussen de massa van mijn TV en de decoder. Ik zag dit met het opnieuw aansluiten van de HDMI dat het even ligt vonkte. Lijkt me niet helemaal de bedoeling....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat die kraaltjes doen is externe storing die op de kabel instraalt (gedeeltelijk) opheffen en is vooral bedoeld voor goedkopere apparaten met slechte of geen ontstoring (iets dat gebruikelijke is voor de Nederlandse markt).

Dat potentiaal verschil tussen de massa van de plug en kast wordt niet verholpen door een kabel met ringkernen (kraaltjes). Afhankelijk van de voeding in de beide apparaten helpt het door eenvoudig de 230V stekker om te draaien van 1 van de apparaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update:

In eerste instantie kwam het ook bij rechtreeks aansluiten van de VU+ op de TV voor, daarna kon ik dit niet reproduceren, vandaar dat het leek aan de Marantz

te liggen. Dit weekend alle gedemonteerd en de Vu+ weer rechtstreeks op de TV aangesloten. Helaas weer hetzelfde probleem. Het lag dus toch niet aan de Marantz en mijn

eerste constatering leek te kloppen.

Toen de PS3 en andere zaken maar geprobeerd, het was we namelijk een compleet raadsel, en wat bleek, ook daar het probleem. De constant factor was de TV.

 

Onderzoek op internet naar de LG TV bleek dat deze zichzelf spontaan opnieuw op start. Contact gehad met  LG en dit blijkt een bekend probleem. Nieuwste software en terug naar fabrieksinstelling zouden dit op moeten lossen. Zo gezegd zo gedaan en en het lijkt nu opgelost. In de zin dat het probleem zich sindsdien niet meer heeft voorgedaan, maar dat is pas een paar dagen.

 

Nogmaals bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat die kraaltjes doen is externe storing die op de kabel instraalt (gedeeltelijk) opheffen en is vooral bedoeld voor goedkopere apparaten met slechte of geen ontstoring (iets dat gebruikelijke is voor de Nederlandse markt).

Dat potentiaal verschil tussen de massa van de plug en kast wordt niet verholpen door een kabel met ringkernen (kraaltjes). Afhankelijk van de voeding in de beide apparaten helpt het door eenvoudig de 230V stekker om te draaien van 1 van de apparaten.

 

De ferrietkralen voorkomen matelstroom. Netstroom omdraaien, of netsnoer zonder aarde aansluiten maakte bij mij niets uit. Geloof mij, hier was het de oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...