Ga naar inhoud


Storing op CD kaart - kaartlezer probleem?


holles

Aanbevolen berichten

De laatste tijd krijg ik regelmatig storingen op mijn CD kaartje. Het beeld blijft stilstaan en het geluid valt weg. Na een tijdje (10-30 seconden) komt het beeld en geluid weer terug. Dit gebeurt de laatste tijd steeds meer maar er zijn ook perioden dat ik helemal geen uitval heb. Ik heb het kaartje een uurtje in een andere ontvanger geprobeerd en daar lijkt het geen probleem te hebben. Heeft iemand een soortgelijk probleem meegemaakt en wat is daarvoor de oplossing?

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jij schrijft dat je op een andere ontvanger geen probleem hebt ondervonden.

Was deze ontvanger op dat moment op dezelfde schotelconfiguratie aangesloten?

Zo ja, dan kun je in feite een probleem met de LNB, etc. uitsluiten.

 

Het zou ook zomaar een instabiele voeding kunnen zijn, m.a.v. misschien een voortekenen van het bekende Elco probleem?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Gebruik CCCam 2.3 met homesharing. Geeft ook een probleem indien ik draai met een lege config.

2. Andere ontvanger was aangesloten op dezelfde schoteinstallatie (ontvanger geleend van de satellietdealer). Omdat ik ook lange perioden heb met geen kaartprobleem kan ik niet uitsluiten of het kaartje, de schotel of de ontvanger een probleem geeft.

 

Ik zal binnenkort eens alle kabels opnieuw bekijken. Moet de schotel namelijk iets bijstellen.

 

PS: Mijn memory staat op 81%. Is dit misschien te hoog zodat er "storing" kan ontstaan?

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi holles,

 

op de VU+ DUO met die oude CCcam 2.3.0 moet je juist wel een config gebruiken

waarin onder andere is opgenomen :

EMM THREADS = X (x is het aantal vrije tuners in je homeshare)

zie de uitleg tekst die in de standaard config daarover is geschreven.

 

Maar ook in het Homeshare gebeuren is op CanalDIGITAAL de beperking inzake van het aantal gelijktijdige kijkers op een zender (SID).

Officieel zegt CanalDIGITAAL er niets over, maar het maximum is 4 op een zender / inofficieel merken we dat het aantal echter 2 is bij bepaalde kaartgroepen.

 

het kan zijn, maar daarmee wilde ik niet starten, dat die Elco inderdaad vervangen dient te worden. (zoals Jürgen schreef)

 

kijk eens naar je CCCam.cfg

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal de EMM THREADS eens gaan proberen. De SID ASSIGN is mij bekend.

 

Een Elco probleem lijkt me vreemd want op bv BVN geeft het geen enkel probleem. Indien de Elco hapert zou ik verwachten dat hij ook op BVN hapert?

 

PS: Is er iemand in de buurt van Goes die een Elco kan en wil vervangen tegen vergoeding?

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is die vervanging door solderen van een nieuwe kwaliteit Elco van 0,50 euro een prima preventieve maatregel op de DUO

 

maar zoals je zelf al aangaf, is het bij BVN zender niet

en ?dus? enkel op kaart ergo CCcam configuratie

 

en je had iets met de schotel in het verschiet. BVN is 19,2 OOST

dat zul je toch apart moeten controleren en dan liefst met een receiver zonder problemen.

ciao

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het laatste image opnieuw geflasht. Daarna nog steeds hetzelfde probleem. Vrij geheugen groter gemaakt door VTi zero uit te voeren en swapfile aangemaakt. Draait nu 3 dagen zonder problemen. 

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...