Ga naar inhoud


Programma gemist op VU+ duo


flashcs

Aanbevolen berichten

de hdd (dus de harddisc) is ingebouwd?

of is het een externe per e-sata of usb aansluiting?

 

tja moet men weten want dan kunnen we een en ander optimeren

de swapfile maak ik liever op m'n usb sticky aan die achter in het usb slot steekt (een sticky met ext2 geformateerd)

 

waarom wil ik weten of die per e-sata of per usb eraan hangt, dan wel intern ingebouwd?

omdat hoe die geinitialiseerd is (dus geformateerd volgens een bepaald filesystem) belangrijk is voor de juiste werking van een swapfile op hdd

fat32 en ntfs niet aan te bevelen

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


het inrichten van de swapfile is een simpele kwestie.

na de officiele herstart is die swapfile ook te zien in vti of via telnet

 

de werking is echter dat enkel bij piekbelasting en geheugen tekort er gebruik wordt gemaakt van de swapfile op hdd

 

als die DUO na aanmaken van de swapfile al heel raar doet en traag wordt is er principieel iets mis.

- de hdd heeft een slaapstand na ugh minuten

- de swapfile is op de verkeerde partitie geland / aangemaakt

- het gebruik van permanent timeshift, dus continue gebruik van de hdd belemmert de data-flow tussen hdd en VU+ (als voorbeeld)

 

als je dan ook nog een aantal picons op je hdd onderbrengt wordt het al duidelijk dat je veel teveel gelijktijdige pipes naar de hdd hebt, terwijl de swap een van die pipelines is. (dus usb stick voor swap)

 

ciao

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig heb ik vorige week, mijn Swapfile op USB, ge-unmount, of hoe je het ook noemt.

 

De Swap, 256MB, staat nu op de HDD.

 

Nu gebruik ik nog één USB stick, deze is voor de picons.

 

En..., alles werkt zoals het moet.

 

Oh ja, ook auto-timeshift staat aan.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

das mooi, maar als je de hdd in slaapstand laat gaan na "ugh minuten" per instelling dan is er een duidelijk waarneembare vertraging

dat is toch evident?

 

picons zijn een onnodig gedoe (mijn stelling) voor die specifieke skin zelfs DE VERTRAGENDE factor

 

de skin zelf is ook vaker een NIET echt goed doordacht stukkie extra op je VU of dream of ET

dat kun je allemaal testen

 

de hbbtv is uitgebracht voor onder andere ook de duo, als kunststukje op die betreffende machine, maar de werking is pas vloeiend met een UNO of meer. qua geheugen reserves. UNO > Ultimo > Solo2 > Duo2

 

DUO zonder HBBTV en Opera Browser werkt gewoonweg veel beter (mijn ervaring)

 

de permanent time shift plugin (zo heet het bij VTI images) is afhankelijk van de versie en kan goed werken

we dienen dan ook wel de softcam te optimeren. EMM THREADS = x+1 per tuner (voor de zoveelste keer)

 

als er de verkeerde EPG plugin op staat naast permanent time shift dan heb je per definitie problemen

dat kun je testen.

 

ciao

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...