Ga naar inhoud


Hoe zenders rangschikken


Moonshiner

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik mijn Solo2 ontvangen, dit is mijn eerste enigma 2 ontvanger. In het verleden heb ik altijd gebruik gemaakt van een HTPC.

 

Op de Solo2 zat al Openpl 3.0 geïnstalleerd dus ik had al vrij snel een tv beeld uit de Solo2 getoverd. Zenders op de Astra 19.2 en 23.5 worden gevonden waardoor alle hardware lijkt te werken, hartstikke mooi!

 

Nu heb ik een heleboel zenders gevonden en mijn vraag is hoe kan ik deze rangschrikken? Nog liever heb ik dat ik zelf kan opgeven welke zenders gevonden moeten worden. Is het mogelijk om zelf scan lijsten of transponder lijsten, of hoe het ook mag heten, te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ grondstof, bedankt voor de tip, het is gelukt!

 

Ik heb nu ook een externe HDD via de USB gekoppeld, ik heb de schijf geinitialiseerd en er wordt aangegeven dat dit gelukt is. Vervolgens kan ik niks opnemen en krijg ik de melding dat er geen HDD aanwezig is of dat deze niet geinitialiseerd is. Moet er nog wat anders ingesteld worden?

aangepast door Moonshiner
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het eens opzoeken.

Inmiddels heb ik een interne HDD ingebouwd en deze functioneert. Ik wil nog wel de externe HDD gebruiken voor het afspelen van gedownloade filmpjes.

 

Wie weet waar/hoe je kunt instellen dat je dvd's kunt streamen vanaf een andere pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je waarschijnlijk zelf al bedacht had helemaal niks. Het punt is dat ik niet voor elke vraag een nieuw topic wil openen, ik weet niet of dat hier gewaardeerd wordt. Misschien kan de moderator de titel wijzigen in: "Vragen m.b.t. de Vu+ Solo2 (beginner)"

 

Waar ik  nu tegen aanloop is dat ik niet tegelijk kan opnemen en kijken. Als er een opname loopt en ik zap naar een ander kanaal blijft het beeld op zwart staan. Uiteraard heb ik de tweede tuner aangesloten op de schotel en in het menu heb ik dezelfde instellingen gebruikt voor tuner A en B.

aangepast door Moonshiner
Link naar reactie
Delen op andere sites

.....Het punt is dat ik niet voor elke vraag een nieuw topic wil openen, ik weet niet of dat hier gewaardeerd wordt. 

 

..en toch denk ik dat het voor jouw zelf als voor de overige forumleden handiger is om voor elke nieuwe, dus niet aan de vraag gerelateerde vraag, een nieuwe topic te openen.

 

Iemand die iets over 'Zenders rangschikken' zoekt komt vanzelf in deze topic terecht.

Iemand die nu iets zoekt over DVD's streamen of een zwart beeld, zoals jij eveneens in dit topic vroeg, zal niet zo 1-2-3 hierin terecht komen.

 

Dus ook nu zou ik jouw willen adviseren om voor de nieuwe gestelde vraag betreffende tegelijkertijd opnemen en kijken een nieuw topic te openen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik zal eerst zelf nog eens wat proberen, mocht het niet lukken zal ik een nieuw topic openen.

 

Het rangschrikken van zenders is inmiddels opgelost. Ik heb een zenderlijst van Henksat genomen en deze geopend en bewerkt in DreamboxEdit. Alles ging vrij gemakkelijk, alleen IP-adres van de Vu+ moest ik handmatig instellen. Dus voor de nieuwkomers laat je niet afschikken door DreamboxEdit, het ziet er ingewikkelder uit dan het is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

precies wat Jurgen zegt. We gaan in een draadje wat over rangschikken van kanalen gaat niet ineens over opnemen en kijken tegelijk discussieren. En zomaar een topic wat een duidelijke vraag had wijzigen in "algemene beginnersvragen" gaat hem niet worden. Dan wordt het een onoverzichtelijke bende.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of dit off-topic is, maar ik had graag meer details i.v.m. zender rangschikking in vu+ apparaten. Stel, je hebt een vu+ en ontvangt verschillende dvb standaarden. Kun je die dan in je favoriete top100 kanalen door mekaar zetten en switcht de vu+ dan automatisch tussen alle betrokken tuners terwijl je vrolijk up & down zapt? Vb: zet op positie 1+2 een dvb-t kanaal (een/Canvas) en op positie 3-6 een dvb-s(2) kanaal (bbc 1-4).

 

Alvast dank voor jullie reactie.

aangepast door jame
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat doet je vu voor je.

Mits je deze correct configureert...het is geen 100% plug and play.

 

Bij tunerconfiguratie (althans bij mijn solo2) kun je instellen hoeveel poorten je DISEqC-switch heeft. Vervolgens kun je bij elke poort instellen voor welke satellieten je deze wilt gebruiken, feitelijk stel je hier dus in welke LNB gebruikt wordt voor de betreffende poort.

Als je een zenderlijst download van b.v. Henksat staat in de lijst vermeld welke satelliet gebruikt moet worden voor elke zender, zodoende weet de Vu welke poort van de  DISEqC-switch bediend moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...