Ga naar inhoud


FritzBox Fon Gigaset probleem


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Voor het telefoneren gebruik ik een Siemens Gigaset A400a Duo in combinatie met een FritzBox Fon.

De FritzBox is rechtstreeks met het net verbonden, de telefoon maakt verbinding via het basisstation omdat de Fritzbox geen interne DECT centrale heeft.

Regelmatig valt tijdens het telefoneren de verbinding weg, de persoon die ik bel kan mij niet meer verstaan of andersom.

Uitgaande gesprekken gaan via Voipcheap of Callvoip, ingaande gesprekken lopen uitsluitend via CallVoip.

Ik heb lang gedacht dat het probleem door Voipcheap veroorzaakt werd, ook bij het telefoneren via CallVoip valt regelmatig de verbinding weg.

De laatste firmware (06.04.49) is geïnstalleerd, ik heb begrepen dat mijn FritzBox van een wat ouder type is.

Is het soms de combinatie Gigaset/Fritzbox die de storing veroorzaakt?

De FritzShop raadt mij aan een duurdere FritzBox (7360) te kopen, bij voorkeur een type met ingebouwde DECT centrale.

Een andere optie is om over te stappen naar XS4ALL, de FritzBox 7360 is daar gratis bij een abonnement.

Herkent iemand dit probleem?, is er iets in de instellingen te wijzigen?

 

Groeten,

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vanmiddag viel de lijn weer uit, de pc stond op dat moment niet aan.

Daar zit het probleem kennelijk ook niet.

Ik heb de klacht inmiddels gemeld bij AVM, ook gevraagd of de straling van de DECT telefoon de oorzaak kan zijn.

In het verleden heb ik het basisstation in de meterkast geplaatst omdat wanneer de telefoon ging het beeld op tv stil bleef staan.

Het basisstation staat nu naast de FritzBox, de storing treedt echter ook op als ik het basisstation 2 meter verderop plaats.

Vreemd is dat de storing een jaar geleden nauwelijks voorkwam, nu vrijwel dagelijks.

De FritzShop adviseert om een duurdere FritzBox te kopen, ik vind dat mijn oudere type natuurlijk ook zonder storing moet kunnen werken.

Ik ben zeer benieuwd wat AVM volgede week te melden heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je als test eens een gewone analoge telefoon op de Fritzbox aansluiten, om zo te bepalen of de oorzaak in de Fritzbox of in de Siemens Gigaset gezocht moet worden.

Ook kun je eens in de log files van de Fritzbox kijken of er een storingsmelding is als de verbinding weg valt.

Is de internetconnectie wel stabiel, want als die regelmatig wegvalt, valt de telefonie uiteraard ook weg.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het moment dat de verbinding wegvalt staat er bij Event Log de foutmelding "Request Terminated" (487), bij Internet Connection en System geen foutmeldingen.

Met het internet hebben we geen problemen.

Eens kijken of de oude analoge telefoon er nog is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Request Terminated

 

 

Wat goed mogelijk is door toenemende voip gebruik er ook meer aansluitingen komen die het niet voor elkaar hebben.

Het is natuurlijk wel 2 richtingsverkeer. In dit geval is het duidelijk dat de andere kant de verbinding dropt.

Wellicht dat het daar niet fris zit (router over router) etc.

Ik zou eens informeren/bijhouden of het altijd met dezelfde "tegenpartijen" gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Het wegvallen van de verbinding gebeurt bij alle "tegenpartijen".

Inmiddels heb ik bericht ontvangen van AVM, mijn Fritzbox 5113 wordt niet meer door AVM ondersteund.

Ik kan een gebruikte 7270 overnemen, heb begrepen dat ook dit model niet meer in productie is.

Heeft het zin om met dit model verder te gaan?, de kans is namelijk groot dat ook voor de 7270 er in de toekomst geen ondersteuning meer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwste firmware is er nog voor te krijgen en ze worden nog verkocht dus de ondersteuning zit voorlopig nog goed. (denk ik) maar gebruik je hem als modem ? dan is het misschien raadzamer bv een 7340 te kopen op een veilingsite te koop voor minder als 50 euro en deze kan ook vdsl(2) aan.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...