Ga naar inhoud


Fout in opnames.


seninha

Aanbevolen berichten

Elke keer als ik een opname maak dan heb ik om de zoveel tijd blokkerig beeld en verspring de opname een seconden verder.

Heb even snel een video gemaakt met mn telefoon, en bij ongeveer 8-9 seconden kun je zien wat ik bedoel.

 

http://youtu.be/9xJmmLI1q7M

 

In de VU zit een 250 gb SATA schijf welke ik hier al een paar jaar gebruik heb ik mijn PC. Nou vraag ik me af , voor ik verder kijk, of deze schijf het probleem zou kunnen zijn.

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet het bijna zeker want als dit soort klachten werden gemeld was de oorzaak meestal een niet goed functionerende harddisk of werd die niet door VU+ ondersteund.

Nu komt het laatste bijna niet meer voor maar een oudere HDD kan best de genoemde symptomen veroorzaken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Even een oude topic naar boven halen. Ik heb sinds kort een andere HDD er in, namelijk een Samsung Eco green F2 5400rpm 1TB

 

Nou merk ik dat deze nieuwe HDD ook zelfde resultaat geeft. Steeds weer om de zoveel tijd heb ik blokkerig en overslaand beeld.

Dit zit echt in de opname want als ik de .TS bestand naar mn PC overzet en deze met VideoLan bekijken foutjes ook te zien zijn.

 

HDD heb ik gewoon er in gedaan en de VU Duo aangezet.Verder niets.

Vraag me nu af of ik iets in openpli had moeten doen? Zie namelijk verschillende opties staan bij HDD:

 

-Initialiseren

-bestandsysteem controle

-converteer het bestand van ext3 naar  (verder is het niet te lezen)

 

Ik heb geen idee wat deze opties doen, dus heb er niets mee gedaan.

 

Hopelijk iemand een idee waar dit probleem van zou kunnen komen.Want veel opanmes zijn niet om aan te zien.

Live TV kijken gaat wel gewoon goed.

aangepast door seninha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak gebruik van Openpli 3.0 (9-10 nog een update gedaan).

 

Verder heb ik geen aanpassingen aan mijn Schotel gedaan. En heb een Canal Digitaal kaart in de VU.

Softcam versie? geen idee. Zie wel dat ccam 2.2.1 geinstalleerd is.

 

Maar zoals ik al zei, live TV kijken gaat probleemloos. Het zijn alleen de opnames die problemen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een Update.

Probleem lijkt hier mee opgelost te zijn. Sinds ik 2.3 draai zijn de opnames normaal. Gister Moto GP (Eurosport) opgenomen en in de hele opname had ik maar 1x een foutje.

 

Wel was het zo dat ik s'avond weer TV wou kijken en ik opeens niets te zien kreeg.

Omdat ik alle zenders vanuit de VU naar een HTPC met XBMC stream dacht ik ff dat dit aan mn netwerk lag.

 

Van alles geprobeerd maar niets werkte.Toen voor de zekerheid cccam 2.2.1 weer gebruikt en toen had ik weer beeld.

Toen kwam ik er achter dat 2.3 gewoon niet werkte (als ik IP:16001 via mijn browser oproept gebeurde er niets)

 

Heb nu 2.2.1 verwijderd en 2.3 opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het weer.

Hopelijk blijft het zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...