Ga naar inhoud


Het bijna einde van de NPO.


Emekli

Aanbevolen berichten

Ook ik kom uit de grensstreek, wij hadden buiten de Duitse zenders ook nog de Belgische zenders en het Franse ORTF (nu TF1).

Of dat per definitie beter was.

 

--------------

 

"Nederlands nationale/staats zender is helemaal niet meer nodig...".

Dit blijft ook zo hardnekkig hangen.

De NL TV is van het volk en heet daarom Publieke Omroep.

De staat int via de belastingdienst wel een bijdrage, die bedoelt is voor de NPO.

Handig bekeken, kunnen ze er vooraf al geld vanaf houden, net als ze doen met de STER gelden.

 

---------------

 

"....de duitse TV gekeken omdat het een beter programma heeft".

 

En naar wie zat je dan te kijken?, Rudi Carell, Marijke Amado, Johannes Heesters, (goed fout in de oorlog), nog een dikke van wie ik de naam ben vergeten, (70-er jaren)

nu Linda de Mol, Silvie van der Vaart en noem ze maar op.

Dan had Mies Bouwman nog "aan de lopende band", nou dat konden ze in Duitsland wel na doen.

Dus om "goede"++ TV te maken, hadden ze wel de geldwolven uit Nederland nodig.

Hadden die thuis gebleven, had NL er zelf van kunnen profiteren.

++. Was toen al niet mijn smaak en keek er nooit naar.

 

Ik heb veel Duitse vrienden, maar het is wel een ander volk, net als dat wij weer anders zijn dan Fransen.

En omdat we allemaal anders zijn in Europa, (één Europa is een utopie),

moet ieder land zijn eigen Publieke Omroep hebben.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


"Ik kan me iets herinneren van een grote groep mensen op een plein, in Turkije.

Dat was pas beschaving...".

 

Ja en NL is beschaafd??.

Daar gaan kinderen die asielzoeker zijn de bak in en worden zieke asielzoekers het land uitgezet.

Vorige week nog bij de NPO!!, kind land uitgezet terwijl het zwaar ziek is.

Er was een recept voor onderzoek, werd door de ambtenaren genegeerd, kind land uit, blijkt kanker te hebben.

Ja, dat is pas beschaving.

Korten op ontwikkelingshulp, Ja, dat is pas beschaving.

Dat laatste beter geregeld moet worden, neem ik best aan, maar minderen.

Dat is rond uit onbeschoft.

Voedselbanken, hier nog nooit van gehoord, maar NL pretendeert wel het 2e rijkste land van Europa te zijn.

 

Mensen in verzorgingshuizen die uren in hun eigen fecaliën liggen, Ja, dat is pas beschaving.

 

Hou toch op, typisch Nederlands, vingertje in de lucht en de splinter in andermans ogen zien en, niet de balk in hun eigen ogen.

 

Maar ik wens jullie nog veel plezier met de bezuinigingen die er nog gaan komen, aan mijn centen komen ze in ieder geval niet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dom gezwam, mensen die zo redeneren zouden via een zware codering, verstoken moeten blijven van de NPO.

 

Waar doen ze aan onderzoeks journalistiek, wie zendt er docu´s uit, etc.?.

Niet iedereen zit te wachten op bagger als Boulevard, Linda de Mol en oh oh Cherso.

 

Noem mij eens één goed programma van de commerciëlen.

 

En welk land biedt zijn Publieke Omroep gratis aan, géén een.

 

Je zult dan ook wel de pulp Telegraaf, Privé en Story lezen.

 

Mag allemaal, maar de meesten denken er gelukkig toch nog anders over.

Prima mogen ze doen hoef ik ook geen financiele meer een bijdrage te leveren.

Ik kijk wel naar de bbc ard zdf etc....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

''aan mijn centen komen ze in ieder geval niet''

Die centen heb je verdiend in Nederland.

Nooit spugen in de bak waaruit je gedronken hebt.

 

'' Ja en NL is beschaafd?''

Heb ik niets over gezegd, jij begon erover, iets over afval op een strand.(van waarschijnlijk touristen die het niet opgeruimd hebben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen heeft zijn eigen kijkgedrag.

Ik kijk primair naar news en weer op de commercielen en de NPO

 

waarbij ik moet vaststellen dat de commercielen vaker dingen vertellen

dan op het nieuws van de NPO.

 

Dus voor het nieuws hoeft de NPO niet ,daarnaast kijk ik het nieuws

op één ,ard en srg-ssr om objectief te blijven.

 

Die praat programma's hoeven voor mij ook niet ,je voelt nl duidelijk dat

de praatprogramma's van te voren afgesproken zijn en ook de kook programma's hoef ik niet.

 

wat blijft voor mij nog over van de NPO ? niets

 

mijn ontspanning voor TV haal ik uit het buitenland .

 

Maar we dwalen helemaal van het topic af 

De stelling was de NPO is op sterven na dood het krijgt geen voedsel (geld) meer.

Mijn antwoord de NPO blijft bestaan als xxx euro naar de NPO gaat word het

bedrag uitgegeven of dat nu 100.000,- is of 5.000.000,-  of 1.000.000,-. (bodemlose put)

Bij de 100.000,- kan ook een zender in de lucht blijven dus er blijft een NPO

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@snoopy, biljartbal en pukje,

 

"Prima mogen ze doen hoef ik ook geen financiele meer een bijdrage te leveren".

"Ik kijk wel naar de bbc ard zdf etc....".

 

"Je bedoelt vast de Planet Earth serie en de rest van die aangekochte BBC (!) documentaires.

Je had een jaar eerder kunnen genieten in echte HD en zonder dat de EO met"
het commentaar ligt te klooien omdat ze de evolutie theorie erbuiten willen houden.

 

Ook de NTR heeft een serie natuurprogramma`s lopen!!.

 

Er wordt niet meer uitgeknipt,  er wordt nu alleen gezegd "volgens de evolutie leer".

 

Verder zijn er honderdduizenden, die geen schotel "mogen" plaatsen.

Natuurlijk is dit onzin, ze zijn gewoon bang van de woningbouwvereniging of van de gemeente.

Ik had ooit hetzelfde aan de hand, heb mijn poot stijf gehouden en heb er de krant bijgehaald en de VARA wilde mij toen ook in Kopspijkers.

Nou, de gemeente bond gelijk in,

Punt is, niet iedereen is zo mondig.

---------------

 

"Heb ik niets over gezegd, jij begon erover, iets over afval op een
strand.(van waarschijnlijk touristen die het niet opgeruimd hebben)"

Ja, gooi het maar op de toeristen, wel erg gemakkelijk niet.

Ooit in Duitsland, Oostenrijk, etc. geweest, daar gooien de mensen de troep niet op straat.

Ga, maar eens in een willekeurige stad winkelen op zaterdagmiddag, al die troep die men achterlaat van frietkramen enzo, dat zie je in vernoemde landen niet.

----------------

"Die centen heb je verdiend in Nederland. Nooit spugen in de bak waaruit je gedronken hebt".

Het grootste deel van mijn centen, heb ik verdiend in Londen en Antwerpen, heb jullie niks te kort gedaan.

Ik heb er zelf voor gekozen en heb er geen spijt van, ook mijn AOW wordt heel magertjes, voor elk jaar buitenland gaat er 2% af.

Ik betaal nu wel premie voor de AOW voor de laatste jaren dat ik niet in NL woon.

------------------

"....waarbij ik moet vaststellen dat de commercielen vaker dingen vertellen

dan op het nieuws van de NPO".

Het Journaal brengt nieuws, wil je meer dan is daarvoor speciaal Een Vandaag en Nieuwsuur, dat wordt bij de NPO gescheiden zoals in veel buitenlanden.

In Frankrijk doen TF1 en FR2 dit anders, daar zit dit in één programma van bijna een uur.

-------------

"Bij de 100.000,- kan ook een zender in de lucht blijven dus er blijft een NPO".

Dan ben je wel heel erg naief, geloof je dat nu echt?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De maatregelen gaan nog niet ver genoeg. Opdoeken die hele omroepjes handel. Dat is toch niet meer van deze tijd.

 

Simpelweg één neutrale en onafhankelijke (dus geen NOS) kwalitatieve Publieke Omroep met één tv- en één radiozender zonder reclame.

Het meeste van al die propagandistische en simplistische bagger die ze nu uitzenden kan ook door commerciële zenders worden gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"De maatregelen gaan nog niet ver genoeg. Opdoeken die hele omroepjes handel. Dat is toch niet meer van deze tijd".

 

Daar ben ik ook voor, een soort BBC/VRT of ARD/ZDF model.

Maar de 3 netten en ook de radiozenders moeten blijven, op 3FM na dan.

Of 3FM moet omgebouwd worden naar een soort van alternatieve muziekzender.

We hebben al genoeg van hetzelfde met 538, Slam en noem ze maar op.

NPO 1 zou dan  meer cultuur en documentaire kunnen brengen, NPO 2 voor praatprogramma´s, achtergrond bij het nieuws,

onderzoeks journalistiek en,

NPO 3 voor de jongeren onder de 30.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij hoeven de propaganda zenders van de commerciëlen niet.

De hele dag proberen ze je te vertellen wat je allemaal moet kopen wat je moet vinden en hoe je levensstijl moet zijn en dat door alle programma's heen tot je helemaal murw bent.

Na jaren van hersenspoelen zijn er zelfs mensen die denken dat de commerciëlen neutraal zijn.

 

Ik kijk het liefst naar de PO en vind dat ze daar met hun poten vanaf moeten blijven.

Niet dat de PO nou zo perfect is, er kan best nog een hoop verbeterd worden.

3 zenders en geen 1 minder want ik betaal voor 3 zenders en bij opheffing van 1 zender worden de andere zenders verstoord.

Opheffing van 1 zender levert ook geen enkele bezuiniging op.

En als je denkt dat je minder belasting zou hoeven betalen bij opheffing van een zender, dan ben je wel heel erg naïef.

Elke bezuiniging op de PO is in feite zelfs diefstal van ons geld.

 

Het tegen de PO zijn is dus gewoon dommigheid.

Bij opheffing of inkrimping betaal je nog gewoon evenveel belasting dus persoonlijk schiet je er niets mee op.

Je hebt dan dus alleen maar minder keus.

Kan alleen nog het motief zijn, het niet kunnen hebben dat een paar miljoen mensen er wel plezier aan beleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@satcat,

 

Zeer goed verwoord,

maar de "anderen" kijken waarschijnlijk teveel naar RTL 4, (de andere commerciëlen hebben lage kijkcijfers) en,

zijn zo gehersenspoeld, dat ze niet meer weten wat échte TV is.

Inderdaad, ook de NPO moet veranderen, zoals ik eerder aangaf en de TROS moet gewoon RTL 588 worden, of zoiets.

 

Ik heb het niet gezien, alleen erover gelezen, maar het was weer fraai bij:

http://nos.nl/artikel/537222-knvb-uitspraken-vd-gijp-onzin.html

http://nos.nl/artikel/537297-gijp-blijft-bij-uitspraken-over-homos.html

 

Ik denk als dit bij de NPO gebeurt, er wel een staartje aanzit en hij op die onzin een duidelijk excuus zou moeten geven.

Eindelijk komt de KNVB met een plan om die discriminaie uit te bannen, komt zo´n onnozelaar met dit af.

Maar ja, RTL is op papier Luxemburgs en is dus moeilijker aan te pakken.

Als RTL nu écht zo Nederlands wil zijn, zouden ze een NL licentie moeten aanvragen.

Doen ze niet, want nu kunnen ze ook de reclameregels ontduiken.

 

Maar wij  zijn hier roepende in de woestijn.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de teletekst nu echt zo slecht is, dat geloof ik niet.

 

"Ja dan kijk ik naar de teletekst van Das Erste, Videotext daar

geheten. Daar hebben ze wel uitgebreide nieuwsvoorziening. Berichten uit

media, gezondheid enz.

Ooit had Nederland dat ook allemaal".

 

Ik vind bijv. de boel wel heel overzichtelijk, eerst al het binnenlandse nieuws en dan van het buitenland.

Dit vind ik bij ARD/ZDF toch echt minder.

Bovendien is teletekst, heden ten dage ouderwets, BBC heeft het al afgeschaft. Alles is toch te vinden op internet.

Dus is het nu een aanvulling op internet.

 

Ooit al eens gekeken op TT van de VRT, nieuws soms dagen oud, en op 101 staat dan blablabla 172.

Ga je daar kijken, bestaat de pagina niet eens en dat komt bij hun heel veel voor, ook al meegemaakt,

dat hetzelfde bericht op 3 verschillende pagina´s staat.

Ik heb geen idee wat jouw leeftijd is.

 

Maar als je weet wat de NOS Teletekst was, en nu is. Dit bestaat nu zo'n ongeveer 32 jaar. Dan weet je het verschil. Er is geen barst van overgebleven.

 

De BBC heeft teletekst in klassieke vorm afgeschaft. Maar de digitale versie bestaat nog gewoon, is alleen niet voor buiten de UK te bekijken. Volgens mij niet eens voor de linuxboxen.

 

Zo snel als teletekst kan zijn, kan er nog steeds geen andere medium tegen aan.

 

Het internet klinkt altijd zo mooi. "Het staat op het internet". Maar hoe en waar dan? Ik weet het niet. Google leidt je ook alleen maar toe naar sites die google jou wenst te gaan.

 

Overigens is de teletekst van het ZDF niet te vergelijken met de kwaliteit van de ARD. De teletekst kwam altijd van de Sender Freises Berlin (nu RBB) namens de ARD. Deze verzorgde het ook voor het ZDF. Het ZDF wilde zoveel jaren geleden een eigen teletekstservice hebben. Nou, dat hebben ze geweten. Het was totaal anders dan die van de ARD/SFB. Maar totaal onleesbaar en gebruikelijksonvriendelijk. Ze hebben vervolgens de teletekst weer een stuk teruggebracht naar die van de ARD. Maar ten opzichte van de ARD is de ZDF nog steeds minder met hun teletekstservice.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@satcat,

 

Zeer goed verwoord,

maar de "anderen" kijken waarschijnlijk teveel naar RTL 4, (de andere commerciëlen hebben lage kijkcijfers) en,

zijn zo gehersenspoeld, dat ze niet meer weten wat échte TV is.

Inderdaad, ook de NPO moet veranderen, zoals ik eerder aangaf en de TROS moet gewoon RTL 588 worden, of zoiets.

 

Ik heb het niet gezien, alleen erover gelezen, maar het was weer fraai bij:

http://nos.nl/artikel/537222-knvb-uitspraken-vd-gijp-onzin.html

http://nos.nl/artikel/537297-gijp-blijft-bij-uitspraken-over-homos.html

 

Ik denk als dit bij de NPO gebeurt, er wel een staartje aanzit en hij op die onzin een duidelijk excuus zou moeten geven.

Eindelijk komt de KNVB met een plan om die discriminaie uit te bannen, komt zo´n onnozelaar met dit af.

Maar ja, RTL is op papier Luxemburgs en is dus moeilijker aan te pakken.

Als RTL nu écht zo Nederlands wil zijn, zouden ze een NL licentie moeten aanvragen.

Doen ze niet, want nu kunnen ze ook de reclameregels ontduiken.

 

Maar wij  zijn hier roepende in de woestijn.

Het verbaast mij in toenemende mate hoe jij je oordelen aanmatigt over het Nederlandse omroepbestel en de kijkers vanuit een buitenlandse woonplaats. 

Ik heb al eerder aangegeven dat er over het Turkse omroepbestel ook wel het een en ander valt op en aan te merken.

Enige bescheidenheid over de Nederlandse omroep, de Nederlandse journalistiek  en het Nederlandse kijkersgedrag lijkt me in jouw geval wel op zijn plaats. 

 

Let wel: het enige wat ik hiermee verdedig is ieders recht op eigen mening en smaak. Dat recht heb jij ook. Maar ook alle Nederlanders die jij veroordeelt. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verbaast mij in toenemende mate hoe jij je oordelen aanmatigt over het Nederlandse omroepbestel en de kijkers vanuit een buitenlandse woonplaats. 

Dit gaat me toch een beetje te ver

Een nederlands talige in het buiten land die de PO omroep kan ontvangen wordt de

mond gesnoerd SCHANDALIG mijn muis zit al dicht in de buurt van "waarschuw ons" 

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...