Ga naar inhoud


Nieuwe Vlaamse zender op komst: SBS lanceert Play Zeven


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

Goed nieuws voor tv-kijkers, want vanaf 2021 komt er een Vlaamse zender bij. SBS België, dat in handen is van Telenet, zou volgend jaar Play Zeven lanceren: een algemene zender om VIER, VIJF en ZES aan te vullen. Ook de reeds bestaande kanalen worden ondergebracht bij Play: VIER wordt omgedoopt tot Play Vier. Dat schrijft Het Nieuwsblad.
 

Volgens de krant gaat het bij Play Zeven niet om oude wijn in nieuwe zakken, maar wordt er een compleet nieuwe algemene zender op poten gezet die beschikbaar zal zijn voor alle Vlaamse tv-kijkers. Er zijn nog geen concrete details bekend over de invulling van de zender, maar het aanbod zou de catalos van zenders VIER, VIJF en ZES moeten aanvullen. SBS laat tegenover Het Nieuwsblad voorlopig niet in hun kaarten kijken. 

 

Het moment wordt door Telenet ook aangegrepen om de reeds bestaande kanalen onder hun vleugels te nemen. Zo krijgt VIER vanaf 2021 de naam Play Vier, iets wat ook geldt voor VIJF en ZES. Daar zit een strategie achter: het betalende aanbod van Telenet draagt vandaag die naam, net als drie zenders voor Play More-abonnees en negen zenders voor Play Sports-kijkers. Ook de algemene zenders onder die naam brengen maakt Play erg interessant ­maken voor adverteerders

bron HLN

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind het jammer dat je de SBS-zenders niet gratis kunt kijken via internet ,

wat wel het geval is van de VTM zenders & ook VRT NU !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, cookie monster zei:

Ik vind het jammer dat je de SBS-zenders niet gratis kunt kijken via internet ,

wat wel het geval is van de VTM zenders & ook VRT NU !!

 

telenet hé ;) 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, patje7of9 zei:

Nog meer "pulp" en reclame op komst.🤢

 

Er is nog geen minuut uitgezonden van de nieuwe zender. Maar lekker popi hoor... 😟

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik maak de vergelijking met CAZ2 : inderdaad veel oudere programma's maar heb toch al méér dan 1 reeks kunnen bekijken, onlangs bvb nog 'diamant'.

en reklame ? wélke reklame ? Als er al een onderbreking is, dan duurt het gemiddeld 30 sekonden. Zo'n zenders mogen er van mijn part nog bijkomen .......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sommige herhalingen zijn veel beter als de hedendaagse pulp.

 

En verder wat Dreeke zegt!

  • Like 1
  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Jean-Claude zei:

ik maak de vergelijking met CAZ2 : inderdaad veel oudere programma's maar heb toch al méér dan 1 reeks kunnen bekijken, onlangs bvb nog 'diamant'.

en reklame ? wélke reklame ? Als er al een onderbreking is, dan duurt het gemiddeld 30 sekonden. Zo'n zenders mogen er van mijn part nog bijkomen .......

 

de stal van Vier en co heeft zo geen mooie uitgebreide database van Vlaamse series, ze moeten al samen werken met andere Vlaamse zenders om iets moois van programma's aan te bieden, 

vraag me af, waarom geen soort Vlaamse Netflix zoals ze willen starten maar dan als zender, zal meer mensen bereiken dan een project dat ze willen starten,

ofwel is dit hun idee, iets starten via Play Zeven en dan de rest bekijken via dat Vlaamse Netflix aanbod.

en over VTM2 gaan ze ook binnenkort een reactie geven of deze doorgaat of niet.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 7-8-2020 om 15:41, digitaal kijker zei:

 

de stal van Vier en co heeft zo geen mooie uitgebreide database van Vlaamse series, ze moeten al samen werken met andere Vlaamse zenders om iets moois van programma's aan te bieden, 

vraag me af, waarom geen soort Vlaamse Netflix zoals ze willen starten maar dan als zender, zal meer mensen bereiken dan een project dat ze willen starten,

ofwel is dit hun idee, iets starten via Play Zeven en dan de rest bekijken via dat Vlaamse Netflix aanbod.

en over VTM2 gaan ze ook binnenkort een reactie geven of deze doorgaat of niet.

Soms draait het anders uit he , vtm 3 en  vtm4 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satellitetv

De zenders VIER VIJF ZES EN PLAY SEVEN zullen toekomstgericht in een betaalpakket komen, in het PLAY pakket. 12 euro per maand extra betalen om reclame te bekijken! Ben blij dat ik geen abo meer heb op de Vlaamse zenders

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Clemens-vuplus zei:

Het is heel onlogisch reclamezenders in een betaalpakket te steken.

En doe nu niet zoals alsof bij CD alles zoveel beter is, erachter zit ook gewoon m7 group die ondertussen overgnomen zijn door canal+.

Ik heb ook CD en TVV antenne tv en wat ik opmerk is dat op de Nederlandse commerciëlen de reclames wel langer duren dan op de Vlaamse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, satellitetv zei:

De zenders VIER VIJF ZES EN PLAY SEVEN zullen toekomstgericht in een betaalpakket komen, in het PLAY pakket. 12 euro per maand extra betalen om reclame te bekijken! Ben blij dat ik geen abo meer heb op de Vlaamse zenders

geachte,

stop met zever te verkopen - is u al meermaals gevraagd betreffende dit onderwerp - er staat NERGENS vermeld dat de zenders in een apart betaalpakket komen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...