Ga naar inhoud


Intern sharen via CCcam


Donkeyman
Ga naar oplossing Opgelost door Jürgen,

Aanbevolen berichten

Ik weet niet meer welke files jij bedoeld maar wellicht zijn dit die in de bijgaande link https://www.dropbox.com/sh/0luqjzg7s93xto5/P1A71UahxQ

 

Het IP-nummer in de CCCam.cfg van de SOLO2_SK moet je wijzigen naar het IP-nummer van jouw receiver waar de smartcard geshared wordt maar dat zal wel duidelijk zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Jurgen

 

Nogmaals hartelijk bedankt. Het sharen werkt probleemloos na aanpassing van de cfg aan mijn situatie.

Het is inderdaad erg eenvoudig, ik miste enkel informatie over wat in het cfg bestand moet worden behouden.

Als je het bestand opent is het bijna een  bladzijde tekst, die nagenoeg volledig mag worden gewist zodat bijna enkel de F en de C lijn wordt behouden (met juiste configuratiegegevens).

Had ik dat eerder geweten ...

 

Ik ben zeer blij dat het werkt en o zo tevreden over mijn beide VU+ Solo2 toestellen die echt uitstekend functioneren.

 

Vriendelijke groet, Hugo

2 x VUO+Solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben de hele dag al bezig en krijg het niet werkend.

Ik heb de Vu in de woonkamer staan hier zit de kaart in.

In de Vu heb ik het bestand solo2 sk geplaats in de map etc en het ip adres heb ik veranderd naar dat van de Vu.

Vervolgens heb ik de Rebox aangesloten.

Hier heb ik de Mcas plugin in geplaats met Xcamclient en Xcamconfig.

Vervolgens vul ik de gegevens in Xcamconfig en start dan de xcamclient.

Dan krijg ik de melding please check cardclient of config file.

En verder kom ik niet.

 

In de Xcamconfig plaats ik de ip gegevens van de Vu 192.169.#.## dan poort 12000 en user1 pass1

 

In de Vu staat het cccam bestand

C: 192.168.2.107 12000 user1 pass1 IP is veranderd naar IP van de VU

Ook heb ik de C vervangen door F

 

Ik zie nu door de bomen het bos niet meer en hoe meer ik lees hoe minder ik het nog begrijp

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooraf even het volgende, jij moet het (aangepaste) bestand SOLO2_HK in de ontvanger plaatsen waar de kaart in zit want volgens mij heb je het nu andersom gedaan.

 

Tja Rebox, daar zeg je zowat.

 

Ik had 2 Reboxen gehad, een 8000 en 9000 maar helaas leverde het interne sharen veel problemen op, dit ondanks dagen zwoegen.

Toen heb ik de 9000 verkocht en deze vervangen door een VU+ met de veronderstelling dat het interne sharen probleemloos zou verlopen als ik de kaart in de VU+ zou gebruiken.

Na vele dagen testen en vloeken uiteindelijk ook de 8000 verkocht en een 2e VU+ gekocht, en Bingo, nooit meer problemen met intern sharen gehad.

 

Doordat Rebox afwijkende protocollen / software en wat nog allemaal gebruikt is het nauwelijks te doen om het intern sharen probleemloos voor elkaar te krijgen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

...ik ken dat gevoel, kijk maar naar mijn vele berichten hieromtrent in het Rebox forum.

 

Ben blij dat ik de stap toen heb genomen om naar de VU+ over te stappen, niet alleen i.v.m. het interne sharen maar ook wegens de onbetrouwbare software van de Rebox.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast Maikie2008

@Jürgen,

 

Ik heb ook even met succes gebruik gemaakt van beide bestandjes en het werkte in 1 keer.

en inderdaad is het simpel maar je moet het maar net weten.

Bedankt voor de bestandjes
 

 

Gr Maikel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Ik heb met interesse deze draad gelezen.

Ik ben namelijk zinnens deze methode ook te gaan toepassen.

Meer bepaald met een VU+ Solo² en een ????

Hier ben ik nog niet uit.

Ik ga namelijk ofwel voor een tweede VU+ Solo² ofwel een XTREND ET-8000 HD 2X S TUNER Hbb TV BENELUX EDITION.

Deze laatste omdat het als 2e toestel op dezelfde plaats als de VU+ zou kunnen staan zonder onderlinge problemen met de AB's, Anderzijds kan een tweede VU+ als die enkel op de slaapkamer zou staan.

 

Weet er iemand hoe het staat met deze toestellen als er op Open Pli V4 wordt gewerkt?

En, nog een belangrijke vraag, Kan meer dan 2 toestellen wat sharen betreft?

 

Bvb 1 server en meerdere clients.

 

En dan voorlopig als laatste, kan op elk meespelend toestel meerdere opnames gemaakt worden of zijn dat er in totaal zoveel als dat er maximum anders op het servertoestel kunnen worden opgenomen?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even stap voor stap.

Ik begrijp dat jij zowel voor de server als client elk 2 tuners wilt gebruiken, correct?

 

Twee VU SOLO2 bij elkaar is geen probleem omdat je aan de afstandsbediening van de 2e SOLO2 een andere code kunt toewijzen waardoor de 2 AB's elkaar niet verstoren.

 
Interne sharing werkt op OpenPLi net zo als op VTI of andere Images.
 
Je kunt naar meerdere clients intern sharen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Even stap voor stap.

Ik begrijp dat jij zowel voor de server als client elk 2 tuners wilt gebruiken, correct?

 

Twee VU SOLO2 bij elkaar is geen probleem omdat je aan de afstandsbediening van de 2e SOLO2 een andere code kunt toewijzen waardoor de 2 AB's elkaar niet verstoren.

 
Interne sharing werkt op OpenPLi net zo als op VTI of andere Images.
 
Je kunt naar meerdere clients intern sharen.

 

Alles klopt, met één klein detail niet. Ik wou 1 server gebruiken, met meerdere clients.

Als dat ook kan, dan heb ik alle info die ik (voorlopig) zocht.

 

En bedankt natuurlijk om nog te reageren. Draad is al niet zo jong meer en toch nog een reactie krijgen, da's prettig.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...