Ga naar inhoud


Amsterdam is weg kwijt met schotelbeleid


Sprietje

Aanbevolen berichten

Dat in delen van Amsterdam men de weg kwijt is met het schotelantenne-beleid is overduidelijk nu er ophef is ontstaan over een 'smiley-schotel' in de Sumatrastraat, die niet eens zenders kan ontvangen.


De krant Het Parool heeft ongetwijfeld de grootste komkommer van het zomerseizoen gevonden om te

publiceren, ware het niet dat dit geval een schrijnend voorbeeld is van hoe de schotelbezitter steeds vaker door een VVE in het nauw wordt gedreven.


Zelfs een Smiley antenne mag niet.

 

Lees verder in Satellitemagazine;

http://www.satellitemagazine.com/?action=pagina&id=49&id2=26583&title=Amsterdam+is+weg+kwijt+met+schotelbeleid

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit valt niet onder het verdrag van vrije ontvangst, het betreft nu alleen een kunstwerk en dat valt onder de schoonheidscommissie.

 

Ik denk dat deze meneer beter een LNB met houder had kunnen laten staan, want dan valt het weer wel onder het verdrag mits hij kan aantonen dat hij ook andere zenders kan ontvangen waar hij heel "graag" naar kijkt.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JoeG135

 

Regels en verorderingen mogen nooit in strijd zijn met de wet, vrijheid van nieuwsgaring wordt geregeld in artikel 10 EVRM.

EVRM is een internationaal verdrag en staat zelfs boven landelijke wetten, Nederland zou dus nooit een wet kunnen maken die in strijd is met dit verdrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal eens met artikel 10 EMVR, geen idee waar de letters voor staan, maar woningcorporaties bluffen vaak door met regels boven de wet te staan. Met VVE's gaat het om dat iedereen een meening mag hebben over het aanzicht van een anderemans woning, maar als er een GSM boer met een bak geld langs komt, dan kan ineens alles.

 

Als ik de foto bekijk, dan zie ik geen LNB, dus is het een schotel zonder functie. Een smile op een schotel zonder functie is in dit geval een vorm van kunst, dan gaat de schoonheidscommissie er over.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is niet de schoonheidscommissie het is de welstand commissie + monumenten commissie.

de schoonheidcommissie bestaat enkel bij een Miss Universe verkiezing.

 

maar desalniettemin, ook reclame en of kunst uitingen door privé personen is hier ten lande weer aan menig regeltje gebonden en gelimiteerd.

m.b.t. reclame kan ik dat helemaal volgen, maar ook voor Kunst uitingen want daar betaalt men ook precario voor

Precariobelasting is een heffing voor het hebben van voorwerpen op of boven de openbare gemeentegrond.

 

het is te zot voor woorden als er nu over satelliet ontvangst gesproken wordt, door jullie of door satellitemagazin

het uithangbord is niet eens voorzien van een LNB en of coax.

 

wat er op zo'n uithangbord staat kan alleszins wel aanstootgevend zijn, even zozeer als de inhoud van etalages.

maar een smiley???

veel poeha maken om niets.

ciao :)

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch,

 

 

het is niet de schoonheidscommissie het is de welstand commissie + monumenten commissie.


de schoonheidcommissie bestaat enkel bij een Miss Universe verkiezing.

 

Je hebt helemaal gelijk, het is inderdaad de welstandcommissie.

 

Verder leven we in een land vol regeltjes, in Nederland hebben we altijd wel wat te klagen, anders heb je daar wel een commissie voor die gaat zeuren.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...