Ga naar inhoud


wat vragen over een Vu+solo2


fritsspits4

Aanbevolen berichten

Ik kom te rade bij de kenners op dit forum! Ik ben de cd goedgekeurde kastjes Homecast Rebox zat,altijd wat!!!  Ik lees op dit forum dat er vele gecharmeerd zijn van Vu, Ik ga er ook Interesse in krijgen. Maar graag hoor ik jullie mening !!  Tot nu toe word er altijd gezegd, te moeilijk, Is dat bij Vu+Solo2 ook nog zo?? Die word aangeduid  als zijnde met can dig fastscan voor het makkelijk invoeren van de cd kanalenlijst. Is dat ook zo ??  Is deze receiver standaard niet uitgerust met interne harde schijf, of moet deze altijd extra betaald worden?? Neemt hij wel of niet ongecodeerd op?? Ik hoop op veel deskundige reactie's, zodat ik een verstandige keuze kan maken. Wel niet te veel technische termen, ben 71 en niet al te technisch. Bij voorbaat  dank!! En hoe staat het met storingen en uitval? PS   Mijn buurman heeft een Vu+ ?? Hij zou mij eventueel wat kunnen bijstaan!!!!

aangepast door wiz
titel+prefix aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites


een buurman met een VU+ is heel goed!!!

als hij al eens een nieuw image erop heeft gezet, is het je aanspreekpartner voor kleine simpele weetjes; welke de linux receiver wel nodig heeft.

 

niks is te moeilijk, dat het wel lastig is zijn commentaren van mensen die niet meer willen oefenen en bij leren ... (mijn ervaringen met de doorsnee digibeet is echt heel positief)

 

fastscan is allemaal behoorlijk overtrokken als optie, maar jawel dat kan de solo2

 

de vaste schijf is optioneel, 2,5 inch vaste schijven passen er in, neem geen risico en koop hem met vaste schijf (ook garantie erop)

 

de enigma2 linux receivers nemen reeds gedecodeerd op en men hoeft niet meer over die codering na te denken

ook niet als je die films op PC of bij de buurman wilt afspelen

ja wat een weelde.

 

storing en uitval?

enkel bij onweder zal de schotelantenne geen signaal leveren aan de receiver

dat kent men van satelliet ontvangst en gebeurd 4x per jaar.

 

de solo2 is een heel erg fijne receiver voor een doorsnee gezin of alleenstaande oudere jongere

 

let wel, het is in feite een computer

die moet men ook behandelen als een computer

dus opstarten

gebruiken

en ook formeel laten afsluiten

nooit die stroomknop enkel omzetten

 

dat wetende kan je buur je het VTI 6.0.1 erop zetten terwijl jij alles noteert en in de gaten houdt

zie ook de sticky als aanvangspost van Jürgen...

 

als er discussie is over het image met je buur, laat het weten

als hij het goed uitlegt / uitgelegd heeft hoe het te bedienen volg de goede buur.

 

ciao

Medicine

Nick Waterhouse

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom te rade bij de kenners op dit forum! Ik ben de cd goedgekeurde kastjes Homecast Rebox zat,altijd wat!!!  Ik lees op dit forum dat er vele gecharmeerd zijn van Vu, Ik ga er ook Interesse in krijgen. Maar graag hoor ik jullie mening !! 

Doen!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

een buurman met een VU+ is heel goed!!!

als hij al eens een nieuw image erop heeft gezet, is het je aanspreekpartner voor kleine simpele weetjes; welke de linux receiver wel nodig heeft.

 

niks is te moeilijk, dat het wel lastig is zijn commentaren van mensen die niet meer willen oefenen en bij leren ... (mijn ervaringen met de doorsnee digibeet is echt heel positief)

 

fastscan is allemaal behoorlijk overtrokken als optie, maar jawel dat kan de solo2

 

de vaste schijf is optioneel, 2,5 inch vaste schijven passen er in, neem geen risico en koop hem met vaste schijf (ook garantie erop)

 

de enigma2 linux receivers nemen reeds gedecodeerd op en men hoeft niet meer over die codering na te denken

ook niet als je die films op PC of bij de buurman wilt afspelen

ja wat een weelde.

 

storing en uitval?

enkel bij onweder zal de schotelantenne geen signaal leveren aan de receiver

dat kent men van satelliet ontvangst en gebeurd 4x per jaar.

 

de solo2 is een heel erg fijne receiver voor een doorsnee gezin of alleenstaande oudere jongere

 

let wel, het is in feite een computer

die moet men ook behandelen als een computer

dus opstarten

gebruiken

en ook formeel laten afsluiten

nooit die stroomknop enkel omzetten

 

dat wetende kan je buur je het VTI 6.0.1 erop zetten terwijl jij alles noteert en in de gaten houdt

zie ook de sticky als aanvangspost van Jürgen...

 

als er discussie is over het image met je buur, laat het weten

als hij het goed uitlegt / uitgelegd heeft hoe het te bedienen volg de goede buur.

 

ciao

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben een echte leek op het vlak van linux en enigma en weet ik wat.

Toch heb ik een VU+solo2 gekocht en het mij nog geen seconde beklaagd.

Ik heb VTI 5.1 erop staan en ik wacht toch nog even om 6 erop te flashen.

Als je de handleiding in dit forum volgt, kan er niet veel misgaan.

Maar los van het Tv kijken, wat je nog allemaal kan !

Dit weekend heb ik mij even bezig gehouden met alles van mijn laptop op de VU+ te zetten

(om maar 1 stroomverbruiker te moeten gebruiken) en filmpjes, foto's etc... draaien moeiteloos.

Youtube is nu de max (met aansluiting op mijn versterker in huis) en al van het begin kan ik TV of films spelen

op de laptop. De opgenomen films kun je streamen naar de laptop en daar eventueel branden op DVD

(heb ik al gedaan) maar misschien kan dit nog beter, ik zoek verder. Elke week vind ik een nieuwe toepassing

en sinds kort geeft zelfs mijn vrouw toe dat het toch wel een handig (alhoewel klein) apparaatje is.

nu nog tijd vinden om alles eens op papier te zetten voor mijn echtgenote, want zij wil nu blijkbaar ook al spelen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat weerhoudt u toch niet echt van het flashen naar 6.0.2 ?

ook met of zonder backupsuite op usb stick of hdd en deze te herstellen / restore tijdens die installatie wizard uit te voeren

ook anderen kunnen dat gewoon volgen en uitvoeren

 

er is niets zo dramatisch gewijzigd dat er een nieuwe algemene gebruiker manual nodig zou zijn.

lees over de updates en lees over het image in release tekst en uitleg

het is enkel nog eenvoudiger geworden

 

ciao

Medicine

Nick Waterhouse

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

met wat voorkennis is die in 10 minuten up and running

de flash en boot / reboot is supersnel op je solo2

 

ik heb een stappenplan

maar jullie moeten zelf een stappenplan adopteren of adepteren (gebruiken of aanpassen)

 

hoe en wat jij wilt is heel miniem variabel bij het flashen en de install wizard

gaat echt meestal goed, dus wees niet bang.

daarna kun je doen wat je wilt! :grin: :grin:

Medicine

Nick Waterhouse

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...